  • 1. Data: 2007-01-23 23:28:09
    Temat: Składka na Fundusz Pracy - kiedy w koszty?
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Witam

    Czy składkę na Fundusz Pracy traktuje się jak normalny koszt i księguje
    w miesiącu, którego dotyczy (memoriał), czy jakoś inaczej? Przykładowo:
    składka za grudzień 2006 zapłacona na początku stycznia 2007 wpada do
    kosztów grudniowych, czy już do nowego roku (tak jak reszta zapłaconych
    z nią ubezpieczeń)?

    Maciek
    KPiR, VAT, pełny ZUS, memoriał

  • 2. Data: 2007-01-24 07:12:38
    Temat: Re: Składka na Fundusz Pracy - kiedy w koszty?
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 24 Jan 2007 00:28:09 +0100, Maciek napisał(a):

> [...]
    > składka za grudzień 2006 zapłacona na początku stycznia 2007 wpada do
    > kosztów grudniowych, czy już do nowego roku (tak jak reszta zapłaconych

    Zawsze kasowo, tak jak reszta skłądek ZUS. W twoim przykładzie to koszt
    stycznia.

  • 3. Data: 2007-01-24 08:26:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 24 Jan 2007, jureq wrote:

> [...]
    [...]
    > Zawsze kasowo, tak jak reszta skłądek ZUS.

    Tak z ciekawości: w sumie z którego przepisu to wynika?
    Czy FP zalicza się do "składek społecznych"?
    Żeby była jasność: sam księguję kasowo :)

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2007-01-24 12:22:57
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > [...]
    >

    > Tak z ciekawości: w sumie z którego przepisu to wynika?
    > Czy FP zalicza się do "składek społecznych"?

    moim zdaniem z żadnego, mowa jest o składkach na ubezpieczenie społeczne
    w części opłacanej przez płatnika

  • 5. Data: 2007-01-24 14:31:09
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    gonia napisał(a):
    > moim zdaniem z żadnego, mowa jest o składkach na ubezpieczenie społeczne
    > w części opłacanej przez płatnika
    Dzięki wszystkim za odpowiedź. Zawsze księgowałem kasowo, ale ostatnio
    ktoś mi zaczął robić mętlik w głowie, twierdząc, że FP to nie składka na
    ubezpieczenie społeczne.

    Maciek

  • 6. Data: 2007-01-24 23:32:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 24 Jan 2007, gonia wrote:

    > moim zdaniem z żadnego, mowa jest o składkach na ubezpieczenie społeczne
    > w części opłacanej przez płatnika

    Hm... ja zrozumiałem że chodzi o składki płacone za siebie.

    Tak czy siak - skąd wynika że to składka "społeczna"?
    Z tekstów z ZUSie:
    "Wysokoœć składek na ubezpieczenia społeczne, Fundusz Pracy i Fundusz
    Gwarantowanych Œwiadczeń Pracowniczych"
    ...wynika że FP *nie* jest składką "społeczną"!
    Przynajmniej zakładając iż tworca rzeczonego zdania spełnia
    zasadę ratio legis ;)

    Na mój rozum jest to koszt na podstawie a contrario do art.23.1.30,
    czyli "składek na rzecz organizacji, do których przynależnoœć podatnika
    nie jest obowišzkowa".
    Skoro przynależność do Funduszu jest obowiązkowa, to jest kosztem.
    Ale "zwykłym" kosztem. Czyli uparty osobnik ma prawo czepiać się
    że powinien być księgowany na zasadach ogólnych (u memoriałowca
    memoriałowo).
    Mylę się?

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2007-01-25 14:51:05
    Od: gonia <g...@w...pl>

> [...]
    > Ale "zwykłym" kosztem. Czyli uparty osobnik ma prawo czepiać się
    > że powinien być księgowany na zasadach ogólnych (u memoriałowca

    nie mylisz, ale i tak <wszyscy> księgują na równi ze społecznymi

  • 8. Data: 2007-01-25 15:58:49
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "gonia" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

    > nie mylisz, ale i tak <wszyscy> księgują na równi ze społecznymi

    O przepraszam, ja FP "memoriałowo" w koszty do kpir, a społeczne
    "kasowo" w wyliczeniu ewentualnego podatku do zapłaty. I myślę, że
    wielu innych podobnie. Więc wersja "wszyscy" jest co najmniej
    nieco wyoplbrzymiona. :-)

    marekz

  • 9. Data: 2007-01-26 08:16:50
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik MarekZ napisał:

> [...]
    > "kasowo" w wyliczeniu ewentualnego podatku do zapłaty. I myślę, że
    > wielu innych podobnie. Więc wersja "wszyscy" jest co najmniej

    ło jejjj;-))) przepraszam jeśli uraziłam;D
    <wszyscy> nie zawierało w sobie Ciebie i Tobie podobnych

    kajam sie mocno, miłego dnia;-)

  • 10. Data: 2007-01-26 10:18:47
    Od: opix <o...@o...eu>

    Maciek wrote:

    > Dzięki wszystkim za odpowiedź. Zawsze księgowałem kasowo, ale ostatnio
    > ktoś mi zaczął robić mętlik w głowie, twierdząc, że FP to nie składka na
    > ubezpieczenie społeczne.

    i słusznie ci mówił FP to nie jest składka na ubezpieczenie społeczne a na
    fundusz pracy który ma tyle wspólnego z ZUS że jest tam wpłacana i
    ewidencjonowana -składka FP jest księgowana jako koszt a składki na
    ubezpieczenie społeczne nie księgujesz /tu jest dowolność /

    obowiązek płacenia składki na FP jest wyodrębniony i wszędzie wpłata na FP w
    ustawach widnieje odrebnie jako wpłata na Fundusz Pracy a nie pod wspólnym
    mianownikiem ubezpieczenia społecznego
    --
    ===opix===