  • 1. Data: 2007-04-11 21:07:30
    Temat: Sankcje za składanie deklaracji VAT kwartalnych zamiast miesięcznych
    Od: "paszczak" <p...@o...pl>

    witam

    jako maly podatnik w 2004 roku mialem prawo do skladania kwartalnych
    deklaracji VAT z czego korzystalem. w 2005 roku rowniez robilem to
    samo mimo ze prawo to utracilem (przekroczenie obrotow) w 2006 mialem
    kontrole z US dotyczaca VAT ktora wykryla ta nieprawidlowosc. Jakie
    sankcje mi groza? W protokole z orzecznictwa wspominaja o 30% od kwot
    ktore nie zostaly zadeklarowane. :( oczywiscie po rozbiciu moich
    deklaracji kwartalnych na miesieczne przez US ogolem wyszlo na to
    samo. czy US moze dowalic mi 30% ? czy tylko grozi mi mandat np 500 zl
    za kazda niezlozona deklaracje + odsetki za 1-2 miesiace nieterminowej
    wplaty? oczywiscie wszystkie wplaty dotyczace deklaracji kwartalnych
    byly dokonywane jak w zegarku kazdego 25-go miesiaca po zakonczeniu
    kwartalu. POMOCY

  • 2. Data: 2007-04-12 06:41:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 11 Apr 2007, paszczak wrote:

    > sankcje mi groza? W protokole z orzecznictwa wspominaja o 30% od kwot
    > ktore nie zostaly zadeklarowane. :(

    A podali jakąś podstawę prawną?
    Chyba protokół z kontroli masz na myśli? Jaką formę ma "wspomnienie"?
    Nie idzie o to, że ja mialbym koncept co z tym zrobić, tylko jak
    nie napiszesz czarno na białym i dokładnie o co idzie, to pewnie
    nikt nie będzie w stanie "wymyślać".

    > czy tylko grozi mi mandat np 500 zl za kazda niezlozona deklaracje

    Ja się nie znam, ale na mój gust wygląda to na jedno "wykroczenie
    ciągłe". Zastrzegam że gdybam, ale IMVHO jeśli już to powinien być
    jeden mandat (być może w wyższej wysokości niż "przeciętnie").

    > + odsetki za 1-2 miesiace nieterminowej wplaty?

    To mi się wydaje oczywiste - wpłata miała być, termin nie został
    zachowany. Ale jak rozumiem ta kwota groźnie nie wygląda.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2007-04-12 09:43:15
    Od: "paszczak" <p...@o...pl>

    On 12 Kwi, 08:41, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

> [...]
    >
    > To mi się wydaje oczywiste - wpłata miała być, termin nie został
    > zachowany. Ale jak rozumiem ta kwota groźnie nie wygląda.

    witam

    tak masz racje nie podalem waznych szczegolow. US napisal tak "w
    zwiazku z niezlozeniem deklaracji VAT-7 za ww miesiace oraz nie
    wplaceniem kwoty zobowiazania w terminie okreslonym w art. 103 ust.1
    ustawy o podatku od towarow i uslug tut. organ ustali na podstawie art
    109 ust 4 w zwiazku z ust 8 pkt 2 ww. ustawy dodatkowe zobowiazanie
    podatkowe w wysokosci 30% zanizenia zobowiazania podatkowego"

    z mojego punktu widzenia deklaracje zostaly zlozone ale nieprawidlowe
    - zamiast miesiecznych byly to deklaracje kwartalne - po rozliczeniu
    ich przez US na miesiace wyszlo na to samo w skali roku. tak wiec co
    najwyzej nastapilo przesuniecie w czasie platnosci o 1-2 miesiace.

    co w takiej sytuacji?