  • 1. Data: 2003-12-09 20:49:40
    Temat: Samochod firmowy - dojazd do miejsca prowadzenia DG
    Od: "mb" <m...@w...pl>

    Witam,
    Prowadzę DG, wziąłem w leasing operacyjny samochód z homologacją na
    ciężarowy.
    Ponieważ samochód taki wolno wykorzystywać wyłącznie do celów
    prowadzonej DG, dlatego mam pytanie:
    Czy dojazd z miejsca zamieszkania do miejsca prowadzenia DG traktuje
    się jako "dla celów prowadzenia DG" ? Czy mogę wykorzystywać ten
    samochód do takich dojazdów ? W moim przypadku miejsce zamieszkania
    oddalone jest od miejsca prowadzenia DG o jakieś 100 km (nie dojeżdżam
    codziennie - raczej rzadko).

    Pozdrawiam
    Michał

  • 2. Data: 2003-12-09 22:00:49
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "mb" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > samochód do takich dojazdów ? W moim przypadku miejsce zamieszkania
    > oddalone jest od miejsca prowadzenia DG o jakieś 100 km (nie dojeżdżam

    Re : Dojazd z m-ca zamieszkania do m-ca prowadzenia DG wydaje się mieć
    bezsporny związek z generowaniem dochodu - wszak w tym celu jedziesz do
    pracy, aby mieć dochód. W temacie b. bliskim (kilometrówka) Ministerstwo
    Finansów dwukrotnie wypowiadało się, że dojazd jest KUP ( w aspekcie tejże
    kilometrówki).
    Pozdrawiam również AR

  • 3. Data: 2003-12-09 22:04:53
    Od: "mb" <m...@w...pl>

    "Andrzej R." <a...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    Ministerstwo
    > Finansów dwukrotnie wypowiadało się, że dojazd jest KUP ( w aspekcie

    Masz może pod ręką namiary na te decyzje MF ?

    Michal

  • 4. Data: 2003-12-09 22:57:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 9 Dec 2003, mb wrote:
    [...]
    >+ Czy dojazd z miejsca zamieszkania do miejsca prowadzenia DG traktuje
    >+ się jako "dla celów prowadzenia DG" ?

    AFAIK tak. *Zdaje się* że nawet jakowyś wyrok NSA czy interpretacja
    MF był(a).

    >+ Czy mogę wykorzystywać ten
    >+ samochód do takich dojazdów ?

    Hm... W końcu taki np. autobus też bez sensu z zajezdni "na trasę"
    jeździ, o ile motywacji do zatrzymywania się "na dojeździe" brak :)

    >+ W moim przypadku miejsce zamieszkania
    >+ oddalone jest od miejsca prowadzenia DG o jakieś 100 km (nie dojeżdżam
    >+ codziennie - raczej rzadko).

    <dywagacja>
    A może to nie ty dojeżdżasz, tylko z jakiegoś powodu samochód
    "dowozisz" z jednego miejsca na drugie ? ;)
    <\dywagacja>

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2003-12-10 07:28:27
    Od: "mb" <m...@w...pl>

    > <dywagacja>
    > A może to nie ty dojeżdżasz, tylko z jakiegoś powodu samochód
    > "dowozisz" z jednego miejsca na drugie ? ;)
    > <\dywagacja>

    Może i tak być... Ale liczy się to co powiem w US, jak spytają dlaczego
    jeżdżę z miejsca prowadzenia DG do miejsca zamieszkania samochodem
    "firmowym". Skoro były wyroki (podobno) i mi wolno, to powiem, że chcę
    mieć możliwość dojechania z miejsca zamieszkania do miejsca prowadzenia
    DG. Mam nadzieję, że jest to wystarczające tłumaczenie.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 6. Data: 2003-12-10 07:33:21
    Od: "PawełJ" <pawel_jajko@wytnij_to.poczta.onet.pl>

    Czy mając samochód "na firmę" z kratką musisz prowadzić ewidencję
    przejazdów?

    --
    PawełJ

  • 7. Data: 2003-12-10 08:25:49
    Od: "mb" <m...@w...pl>

    "PawełJ" <pawel_jajko@wytnij_to.poczta.onet.pl> wrote in message
    > Czy mając samochód "na firmę" z kratką musisz prowadzić ewidencję
    > przejazdów?

    Nie muszę, ale jeśli regularnie tankuję 100 km od miejsca prowadzenia
    DG, więc US może dociekać dlaczego. Ponadto samochód jest nowy, więc
    łatwo sprawdzić ile ma przejechanych kilometrów, jeśli ma dużo, to US
    może żądać uprawdopodobnienia moich wyjazdów tym samochodem. Dlatego
    zależy mi na możliwości używania samochodu do dojazdów z miejsca

  • 8. Data: 2003-12-10 16:10:45
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "mb" <m...@w...pl> napisał
    > Masz może pod ręką namiary na te decyzje MF ?
    >
    > Michal
    Re :
    PO 2/10/8010/0665/92 z dnia 7 lipca 1992 r
    PO 2/JML/8010/0707/97 z dnia 7 llistopada 1997 r
    AR

  • 9. Data: 2003-12-11 06:34:27
    Od: "mb" <m...@w...pl>

    > Użytkownik "mb" <m...@w...pl> napisał

    > Re :
    > PO 2/10/8010/0665/92 z dnia 7 lipca 1992 r
    > PO 2/JML/8010/0707/97 z dnia 7 llistopada 1997 r
    > AR

    Dzięki

    Pozdrawiam
    Michal