  • 1. Data: 2007-01-14 15:26:28
    Temat: Ryczałt - jaka stawka?
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl>

    Witam!

    Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą. Przez kilka ostatnich
    lat rozliczałem się na zasadzie KPiR. W tym roku chcę przejść na
    ryczałt - po symulacji wyszło, że będzie to dla mnie bardziej
    opłacalne.

    Jednak mam problem z zakwalifikowaniem tego co robię i wyborem stawki
    ryczałtu.

    Wykonuję następujące usługi:
    1. wpisywanie do Worda poprawek na tekst książki, która ma być dopiero
    wydana (korektę na papierze wykonuje korektor, ja to tylko wpisuję)
    2. skanowanie i OCR'owanie tekstów
    3. modyfikacje baz danych
    4. usługi sekretarskie

    Co do pkt. 4. myślę, że powinnna być stawka ryczałtu 8,5%. Co do pkt.
    1-3 nie jestem pewien. Po przeczytaniu tego co jest w PKWiU i zapisów w
    zgłoszeniu mojej działalności wynikają mi następujące kody:

    "Przetwarzanie danych" (72.30 - ryczałt 17%) lub "Działalność usługowa
    związana z przygotowaniem druku" (22.24 - ryczałt 8,5%.

    Tylko która stawka jest odpowiednia?

    I jeszcze pytanie dodatkowe:
    - podobno istnieje możliwość rozliczenia się z podatku płaconego
    ryczałtem raz w roku? Zapłacić go też można raz w roku?

    Wybaczcie te pytania, ale czas nagli (20. stycznia - trzeba złożyc
    pismo o rejestracji jako ryczałtowiec i rozliczyć pierwszy miesiąc), a
    ja jestem zawalony robotą po uszy. Jeżeli ktoś ma chwilę proszę o
    odpowiedzi.

    --
    Pozdrawiam,
    Rafał Wawrzycki