  • 1. Data: 2006-07-07 05:54:58
    Temat: Rozwodze sie co dalej z mieszkaniem
    Od: max <m...@o...com.pl>

    Witam serdecznie !

    Kupiliśmy przed ślubem mieszkanie z moja obecna zona.
    Nie długo sie rozwodzimy i zastanawiam sie co można zrobić z naszym
    mieszkaniem oprócz sprzedania i podzielenia sie $$$.

    Ile by to kosztowało przekazanie 1/2 jej udzialów mi ?
    Czy byla by to darowizna ? I czy bylby podatek od darowizny ?
    Szczegolnie ze zakup był przed slubem i nie jest to nasz majatek dorobkowy.

    Max

  • 2. Data: 2006-07-07 13:04:29
    Temat: Re: Rozwodze sie co dalej z mieszkaniem
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    max wrote:
    > Witam serdecznie !
    >
    > Kupiliśmy przed ślubem mieszkanie z moja obecna zona.
    > Nie długo sie rozwodzimy i zastanawiam sie co można zrobić z naszym
    > mieszkaniem oprócz sprzedania i podzielenia sie $$$.

    co to znaczy kupiliśMY. Kto kupił, ty, ona, czy do spółki.

    > Ile by to kosztowało przekazanie 1/2 jej udzialów mi ?
    > Czy byla by to darowizna ? I czy bylby podatek od darowizny ?
    > Szczegolnie ze zakup był przed slubem i nie jest to nasz majatek dorobkowy.

    Zniesienie współwłasnośći. Nie ma podatku od tego.

  • 3. Data: 2006-07-07 13:13:11
    Od: max <m...@o...com.pl>

    witek napisał(a):

    > co to znaczy kupiliśMY. Kto kupił, ty, ona, czy do spółki.
    1/2 mieszkania mam ja
    1/2 mieszkania ma żona
    tak jest na akcie notarialnym

    > Zniesienie współwłasnośći. Nie ma podatku od tego.
    jak to uzyskac ? gdzie ?

  • 4. Data: 2006-07-07 13:25:42
    Od: max <m...@o...com.pl>

    max napisał(a):

    > 1/2 mieszkania mam ja
    > 1/2 mieszkania ma żona
    > tak jest na akcie notarialnym

    > jak to uzyskac ? gdzie ?

    Zniesienie współwłasnośći, tu jest to ładnie opisane
    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_040410/p
    rawo/prawo_a_16.html

  • 5. Data: 2006-07-07 15:29:56
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    max wrote:

    > Zniesienie współwłasnośći, tu jest to ładnie opisane
    > http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_040410/p
    rawo/prawo_a_16.html

    z tym, że jeśli jedna strona przekaże coś drugiej, to od tego już jest
    podatek. Chyba PCC w to wpada.

  • 6. Data: 2006-07-10 10:49:37
    Od: max <m...@o...com.pl>

    witek napisał(a):

    rawo/prawo_a_16.html

    > z tym, że jeśli jedna strona przekaże coś drugiej, to od tego już jest
    > podatek. Chyba PCC w to wpada.

    A w przypadku gdyby zrobić zniesienie współwłasności i ja bym był
    jedynym właścicielem to czy urząd skarbowy przyczepił by sie do mnie
    albo do mojej żony gdybym jej dał w gotówce jakąś kwotę pieniędzy ?
    W sumie nie musze dawać , wystarczy ze podam PIN do karty :) a pieniążki
    same znikną ;)

    Mariusz