  • 1. Data: 2003-11-13 13:12:01
    Temat: Rozpoczac dzialalnosc - 31.12, czy 1.01?
    Od: "Tomasz 'Merlin' Kolinko" <t...@p...qs.pl>

    Witam,
    Wkrotce bede wybierac sie do Urzedu Gminy zeby zarejestrowac wlasna
    dzialalnosc. Zastanawiam sie jednak nad tym jaka date rozpoczecia
    dzialalnosci wskazac. Czy odczuje roznice jesli rozpoczne dzialalnosc w tym
    roku w stosunku do tego gdybym zrobil to dwa dni pozniej?

    pozdrawiam
    Merlin

    --
    Tomasz 'Merlin' Kolinko
    "Fear kills more people than death."

  • 2. Data: 2003-11-13 14:18:13
    Temat: Re: Rozpoczac dzialalnosc - 31.12, czy 1.01?
    Od: "ela" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Tomasz 'Merlin' Kolinko" <t...@p...qs.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    tym
    > roku w stosunku do tego gdybym zrobil to dwa dni pozniej?

    Przepraszam bardzo ale chyba wróżka tu więcej pomoże

    więcej danych " Merlin" !!!!

  • 3. Data: 2003-11-13 14:39:40
    Od: "MarekZ" <m...@n...org.pl>

> [...]
    tym
    > roku w stosunku do tego gdybym zrobil to dwa dni pozniej?

    Jedynym argumentem przemawiajacym za rozpoczeciem w tym roku, jest
    przewidywany bardzo duzy dochod, i ochrona siebie przed wpadaniem w wyzsze
    progi podatkowe w roku 2004. Czyli wystawienie jakiejs wysokiej faktury z
    data 31 grudnia mogloby to jakos uzasadniac. Pozostale argumenty (skladanie
    rozliczenia, oplaty zus-owe) przemawiaja za pozniejszym rozpoczeciem
    dzialalnosci.

    marekz

  • 4. Data: 2003-11-13 15:04:40
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "MarekZ" <m...@n...org.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > (skladanie
    > rozliczenia, oplaty zus-owe) przemawiaja za pozniejszym rozpoczeciem

    Jeśli Merlin zdecyduje sie na nowy 19% podatek niezależnie od dochodu, to
    może lepiej nawet zarobić te duże kwoty w przyszłym roku.

    Pzdr,
    BaLab

  • 5. Data: 2003-11-13 18:49:43
    Od: "Ryszard G." <rysgar@ SPAM wp.pl>

    Użytkownik "BaLab" <b...@p...com> napisał w wiadomości

    > Jeśli Merlin zdecyduje sie na nowy 19% podatek niezależnie od dochodu, to
    > może lepiej nawet zarobić te duże kwoty w przyszłym roku.

    Dobrze by było jeszcze policzyć limit obrotu do wejścia na VAT jeśli nie chce się
    być watowcem.

    Ryszard

  • 6. Data: 2003-11-13 19:25:19
    Od: "Tomasz 'Merlin' Kolinko" <t...@p...qs.pl>

    Dziekuje za wszystkie odpowiedzi. Faktycznie - zapomnialem, ze grupowicze
    nie maja daru jasnowidzenia :) Rozliczanie podatku na zasadach ogolnych,
    platnik VAT, dochody prawdopodobnie ponizej 30 tys.

    To, o co mi chodzilo, to czy po nowym roku nie zmienia sie jakos drastycznie
    przepisy i strace jakas okazje.

    Zdecyduje sie na otwarcie jednak w nowym roku, bo z postu Marka wnioskuje,
    ze jesli uruchomie to 31 grudnia to za grudzien bede musial zaplacic ZUS,
    mam racje?

    pozdrawiam
    Merlin

  • 7. Data: 2003-11-13 20:36:51
    Od: "MarekZ" <m...@n...org.pl>

    Użytkownik "Tomasz 'Merlin' Kolinko" <t...@p...qs.pl> napisał w wiadomości

    [...]
    > ze jesli uruchomie to 31 grudnia to za grudzien bede musial zaplacic ZUS,
    mam racje?

    Za caly grudzien zdrowotne (odliczalne prawie w calosci od podatku w PIT
    rocznym, ale jednak nie w calosci, no i musi byc od czego odliczyc, czyli
    musi wystepowac 'podatek netto' do zaplaty w skali calego roku 2003) oraz za
    jeden dzien spoleczne + fundusz pracy. Plus ewentualne koszty przelewow,
    choc przy przelewie z ror-u to juz chyba wszedzie jest darmowe :).

  • 8. Data: 2003-11-13 23:01:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 13 Nov 2003, Tomasz 'Merlin' Kolinko wrote:

    >+ Dziekuje za wszystkie odpowiedzi. Faktycznie - zapomnialem, ze grupowicze
    >+ nie maja daru jasnowidzenia :) Rozliczanie podatku na zasadach ogolnych,
    >+ platnik VAT, dochody prawdopodobnie ponizej 30 tys.

    Nie napisałeś czy np. chcesz mieć kasę fiskalną.

    >+ To, o co mi chodzilo, to czy po nowym roku nie zmienia sie jakos drastycznie
    >+ przepisy i strace jakas okazje.

    Z powodu jak wyżej - *może* być istotne ze względu na limity.
    Zastrzegam że praktyka jest taka, że rozporządzenie MF zwalniające
    z kas jest nowelizowane "co chwilę" i formalnie w tej chwili
    większość "istotnych" zwolnień (tj. liczących się dla "jakoś
    tam przeciętnego podatnika") jest do 31.12 br. Ale...
    W każdym razie - na ten rok było tak, że do 40 kzł dochodu
    "od fizycznych" było zwolnienie z kasy - ale tylko dla tych
    podatników "którzy w zeszłym roku nie mieli kasy" (!).
    Dla "nowych" było odpowiednio mniej...

    >+ Zdecyduje sie na otwarcie jednak w nowym roku, bo z postu Marka wnioskuje,
    >+ ze jesli uruchomie to 31 grudnia to za grudzien bede musial zaplacic ZUS,
    >+ mam racje?

    Najwyraźniej :)
    Zdrowotne za cały miesiąc, społeczne za 1 dzień :) (AFAIK)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 9. Data: 2003-11-13 23:26:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 13 Nov 2003, MarekZ wrote:
    [...]
    >+ Jedynym argumentem przemawiajacym za rozpoczeciem w tym roku,

    ...myślisz że zwolnień z kas fiskalnych już nie przedłużą ?
    Hm... nie chcę KF :[ !
    Bo jakby mieli przedłużyć... to 30 kzł jest akurat między
    20 kzł ("nowy") a 40 kzł ("w zeszłym roku nie miał kasy") :)
    - dla przykładu, bo czy *jeszcze* na coś może "zeszłoroczność"
    wpłynąć to nie wiem. Ale przeciw "jedynym" STANOWCZO protestuję :)
    (jak zresztą zalecam ostrożność wobec "zawsze", "nigdy"...)
    :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 10. Data: 2003-11-14 00:29:19
    Od: "mm0101" <m...@w...pl>

    > W każdym razie - na ten rok było tak, że do 40 kzł dochodu
    > "od fizycznych" było zwolnienie z kasy

    a nie przychodu (jak vat to brutto) - od fizycznych ?

    MariuszM