-
1. Data: 2012-03-29 22:42:43
Temat: Rozliczenie zaległego ZUS'u, podatków, a koszty
Od: J <k...@g...com>
Dobry wieczór,
Działalność gospodarczą prowadzę od grudnia 2011 roku, jednak nie płaciłem w terminie
ZUS'ów. Dopiero na początku marca wypełniłem wszystkie 3 ZUS'y DRA kolejno za
grudzień, styczeń, luty, zaniosłem do ZUS'u i opłaciłem wraz z odsetkami.
Jestem w tej samej sytuacji jeżeli chodzi o podatki, których nadal nie zapłaciłem.
Moje pytanie jest następujące.
1) Jeżeli chodzi o ZUS'y to w którym miesiącu mam je zapisać i dodać do kosztów w
KPiR ? Marcu ? Mam podać łączną kwotę wraz z odsetkami, czy one się nie wliczają do
kosztów?
2) Jak będę płacił podatek dochodowy wraz z odsetkami, to czy mam naliczyć zaliczę
należną dla każdego miesiąca z odjęciem kosztów dla danego miesiąca ?
3) W lutym otrzymałem fakturę za telefon firmowy, którą mam zapisaną odpowiednio w
KPiR, jednak do niej w miesiącu marzec otrzymałem korektę pomniejszającą wydatek z
faktury oryginalnej... jak należy poprawnie odliczyć ten wydatek ?
Będę wdzięczny za pomoc.
Z wyrazami szacunku J
-
2. Data: 2012-04-02 23:47:22
Temat: Re: Rozliczenie zaległego ZUS'u, podatków, a koszty
Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
Dnia Thu, 29 Mar 2012 13:42:43 -0700, J napisał(a):
1) Jeżeli chodzi o ZUS'y to w którym miesiącu mam je
> zapisać i dodać do kosztów w KPiR ? Marcu ? Mam podać łączną kwotę wraz
> z odsetkami, czy one się nie wliczają do kosztów?
Za miesiąc faktycznej zapłaty. I oczywiście bez odsetek.
>
> 2) Jak będę płacił podatek dochodowy wraz z odsetkami, to czy mam
> naliczyć zaliczę należną dla każdego miesiąca z odjęciem kosztów dla
> danego miesiąca ?
Najlepiej to robisz osobną wpłatę dla każdej zaliczki za każdy miesiąc. I
oczywiście dla zaliczek liczysz przychody i koszty narastająco od
początku roku.
> 3) W lutym otrzymałem fakturę za telefon firmowy, którą mam zapisaną
> odpowiednio w KPiR, jednak do niej w miesiącu marzec otrzymałem korektę
> pomniejszającą wydatek z faktury oryginalnej... jak należy poprawnie
> odliczyć ten wydatek ?
Jeszcze do niedawna wszystkie interpretacje były takie, że to zależy od
przyczyny korekty: błąd na fakturze oryginalnej - korygujemy w miesiącu
oryginalnej, później udzielony upust - w miesiącu udzielenia upustu (i
zapewne wystawienia faktury korygującej). Ale podobno ostatnio to się
zmienia i coraz częściej każą zawsze korygować w miesiącu oryginału.