  • 1. Data: 2005-04-24 19:29:09
    Temat: Rozliczenie PIT...osoby pobierającej rentę...błąd w PIT-2
    Od: "mr" <w...@p...pl>

    Witam
    Może ktoś z was orientuje się czy można zaradzić coś w następującej
    sytuacji.
    W ubiegłym roku zatrudniony byłem u 2 pracodawców na umowę o pracę a także
    pobierałem rentę po ojcu na czas nauki. U pierwszego z pracodawców
    zatrudniony byłem od stycznia do wrzesnia, u drugiego w listopadzie i
    grudniu. Wyszlo tak, że u pierwszego z nich na deklaracji PIT2 omylkowo
    zaznaczylem ze nie mam innego zrodla dochodow, w tym przypadku renty ktora
    pobieralem. W zwiazku z tym o ile dobrze wiem pobierana/obliczna byla kwota
    wolna od podatku - czy cos takiego ;-) a w konsekwencji teraz przez to
    wychodzi mi ze mam zaplacic przez ten blad do Urzedu Skarbowego ok 400zl.
    Nie wiecie czy nie daloby sie to w jakis sposob ominac lub skorygowac?
    Chodzi mi o to, zeby uniknac placenia tej kwoty ktora wynikla z blednego
    wypelnienia formularza PIT-2 :(

    Byłbym wdzięczny za porady.

    Pozdrawiam
    wieniek

  • 2. Data: 2005-04-24 19:59:10
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "mr" <w...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Byłbym wdzięczny za porady.

    No nie da sie. Przeciez i tak zarobiles na tym. Bo dostales kase,
    ktorej normalnie bys nie dostal. A teraz tylko ja musisz z opoznieniem
    oddac. Dwoch kwot wolnych potracic sie jednak za bardzo nie da. :-)

    marekz

  • 3. Data: 2005-04-24 20:03:57
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    mr wrote:
> [...]
    > Nie wiecie czy nie daloby sie to w jakis sposob ominac lub skorygowac?
    > Chodzi mi o to, zeby uniknac placenia tej kwoty ktora wynikla z blednego

    Nie.
    To jest kwota, którą dostałeś więcej w ciągu roku, a która ci się nie
    należała. A teraz po prostu musisz ją oddać.
    Zadbaj, o to aby w tym roku było poprawnie, bo za rok znowu będziesz
    musiał oddawać.