-
1. Data: 2004-02-13 01:18:51
Temat: Rozliczenia miedzyokresowe kosztow
Od: grynio001<t...@o...pl>
Mam fakture za serwer wirtualny (utrzymanie domeny, miejsce w sieci
itd.) na fakturze stoi wyraznie, ze oplata jest roczna. Kwota okolo 500
PLN. Czy musze rozliczac to przez caly rok czy moge jednorazowo
wrzucic w koszty? Dodam, ze chodzi o Ksiazke przychodow/rozchodow.
Miesieczny przychod okolo 10.000 PLN.
A jesli mam rozliczac miedzyokresowo to co z VATem? Czy VAT
naliczony z faktury od razu odliczam w calosci czy rowniez w czasie?
--
Wysłano z serwisu Usenet na stronach PomocPrawna.INFO
-> http://usenet.pomocprawna.info
-
2. Data: 2004-02-13 07:47:59
Temat: Re: Rozliczenia miedzyokresowe kosztow
Od: "Damian Surdyn" <s...@i...pl>
Użytkownik "grynio001" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
news:c0h8lr$ec6$1@flis.man.torun.pl...
> Mam fakture za serwer wirtualny (utrzymanie domeny, miejsce w sieci
> itd.) na fakturze stoi wyraznie, ze oplata jest roczna. Kwota okolo 500
> PLN. Czy musze rozliczac to przez caly rok czy moge jednorazowo
> wrzucic w koszty? Dodam, ze chodzi o Ksiazke przychodow/rozchodow.
> Miesieczny przychod okolo 10.000 PLN.
> A jesli mam rozliczac miedzyokresowo to co z VATem? Czy VAT
> naliczony z faktury od razu odliczam w calosci czy rowniez w czasie?
>
Witam,
Pierwsza sprawa to VAT, odliczamy w miesiącu OTRZYMANIA faktury, lub w
następnym (całą kwotę podatku). Co do rozliczenia kosztów... teoretycznie
powinieneś zaksiędować całą kwotę na RMK i miesięcznie przeksięgowywać 1/12
całości (netto). Ewentualnie całość zaksięgować jednorazowo w koszty
bieżącego okresu i na 31.12.2004 rozliczyć koszty dotyczące 2005r.
Pozdrawiam
DS
-
3. Data: 2004-02-13 08:02:34
Temat: Re: Rozliczenia miedzyokresowe kosztow
Od: grynio001<t...@o...pl>
> Ewentualnie całość zaksięgować jednorazowo w koszty
> bieżącego okresu i na 31.12.2004 rozliczyć koszty dotyczące 2005r.
> Pozdrawiam
> DS
Nie rozumiem ostatniego zdania; jak to rozliczyc koszty dotyczace
2005 roku?
Faktura jest ze stycznia i dotyczy uslugi za rok czyli styczen-grudzien
2004, wiec chyba nie trzeba niczego rozliczac, tak?
--
Wysłano z serwisu Usenet na stronach PomocPrawna.INFO
-> http://usenet.pomocprawna.info
-
4. Data: 2004-02-13 08:33:50
Temat: Re: Rozliczenia miedzyokresowe kosztow
Od: "Damian Surdyn" <s...@i...pl>
Użytkownik "grynio001" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
news:c0i0aq$k4e$1@flis.man.torun.pl...
>
> > Ewentualnie całość zaksięgować jednorazowo w koszty
> > bieżącego okresu i na 31.12.2004 rozliczyć koszty dotyczące 2005r.
> > Pozdrawiam
> > DS
>
> Nie rozumiem ostatniego zdania; jak to rozliczyc koszty dotyczace
> 2005 roku?
> Faktura jest ze stycznia i dotyczy uslugi za rok czyli styczen-grudzien
> 2004, wiec chyba nie trzeba niczego rozliczac, tak?
>
Ostatnie zdanie było by aktualne gdyby faktura dotyczyła 12 miesięcy i była
wystawiona później niż w stycniu. W twoim przypadku nie będzie czego
rozliczać.
Pozdrawiam
DS
-
5. Data: 2004-02-13 13:42:34
Temat: Re: Rozliczenia miedzyokresowe kosztow
Od: grynio001<t...@o...pl>
> Ostatnie zdanie było by aktualne gdyby faktura dotyczyła 12
miesięcy i była
> wystawiona później niż w stycniu. W twoim przypadku nie będzie
czego
> rozliczać.
> Pozdrawiam
> DS
A jednak okazuje sie, ze ten abonament jest za okres 15.01.2004 do
15.01.2005 czyli zachodzi o 2005 rok.
To co w tym przypadku? Ja chyba jednak rozlicze to miedzyokresowo.
Czyli jak rozumiem mam w styczniu policzyc polowe z 1/12, w lutym
1/12 itd do grudnia a w styczniu 2005 znow polowe z 1/12?
Tomek
--
Wysłano z serwisu Usenet na stronach PomocPrawna.INFO
-> http://usenet.pomocprawna.info
-
6. Data: 2004-02-13 14:01:27
Temat: Re: Rozliczenia miedzyokresowe kosztow
Od: Maddy <m...@e...com.pl>
Użytkownik grynio001 napisał:
> A jednak okazuje sie, ze ten abonament jest za okres 15.01.2004 do
> 15.01.2005 czyli zachodzi o 2005 rok.
> To co w tym przypadku? Ja chyba jednak rozlicze to miedzyokresowo.
> Czyli jak rozumiem mam w styczniu policzyc polowe z 1/12, w lutym
> 1/12 itd do grudnia a w styczniu 2005 znow polowe z 1/12?
Nie ma czegos takiego jak rozliczenia międzyokresowe kosztów przy KPiR.
To jest pojęcie z ustawy o rachunkowości, ktora Ciebie nie dotyczy.
Przepisy które dotyczą KPiR nie przewidują rozbjania kosztów prostych na
miesiące.
Nalezy więc stosowac przepis ogólny ktory mówi o odpisywaniu kosztów w
odpowiednich LATACH.
Jeżeli juz tak bardzo chcesz być dokładny, to raczej rozlicz 11/12 w
styczniu 2004 i 1/12 w styczniu 2005. I finito.
Ale o ile pamietam była to kwota 500zł, a więc na tyle mała że ujęcie
jej calej w roku 2003 spowodowałoby błąd w kosztach rzędu 40zł. Za to
nikomu głowy nie urwą.
Zwłaszca że nie jest do końca rozstrzygnięte czy koszty dotyczące
ogólnie działania firmy a nie bezpośrednio przychodu, w ogole nalezy
rozbijać, nawet na lata.
Maddy
--
*** Stosujesz sie do powyższych teorii na własną odpowiedzianość ***
Magdalena "Maddy" Wołoszyk
m...@e...com.pl
-
7. Data: 2004-02-13 15:42:24
Temat: Re: Rozliczenia miedzyokresowe kosztow
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Fri, 13 Feb 2004, Maddy wrote:
>+ Użytkownik grynio001 napisał:
[...]
>+ > To co w tym przypadku? Ja chyba jednak rozlicze to miedzyokresowo.
[...]
>+ Ale o ile pamietam była to kwota 500zł, a więc na tyle mała że ujęcie
>+ jej calej w roku 2003 spowodowałoby błąd w kosztach rzędu 40zł. Za to
>+ nikomu głowy nie urwą.
>+ Zwłaszca że nie jest do końca rozstrzygnięte czy koszty dotyczące
>+ ogólnie działania firmy a nie bezpośrednio przychodu, w ogole nalezy
>+ rozbijać, nawet na lata.
Zastrzegając że świadom jestem iż w .pl zasada precedensu nie obowiązuje
to za nierozbijaniem przemawia zacytowany tu wzglęnie niedawno wyrok
sądowy. Przyjmując iż chwilowo "urzędowego" stanowiska przeciwnego brak
to podejrzewając ze również za rozbicie głowy może nie urwą :) - wręcz
wypadałoby uważać że nierozbijanie jest "lepsze" :)
A swoją drogą... może zabiorę się kiedyś do skompletowania takich
pożytecznych wyroków w postaci "papierowej" do ew. poczytania
w razie kontroli :)
pozdrowienia, Gotfryd
(KPiR, VAT, ZUS, memoriał)