  • 1. Data: 2005-02-28 09:26:13
    Temat: Rozliczac sie z mezem czy dziecmi?
    Od: "parrot" <p...@p...onet.pl>

    Witam grupowiczow i uprzejmie prosze o pomoc

    Moj maz raczyl wyjechac 3 lata temu na kilka dni za Wielka Wode i do dzis
    nie wrocil. Rozwodu nie mam, bo wydawalo mi sie to do niczego nie potrzebne,
    ale...

    Od trzech lat rozliczam sie na PITach 37 (teoretycznie wspolnie z
    malzonkiem, ktorego nie ma). Wydawalo mi sie to wlasciwe, bo formalnie
    jestem mezatka, a maz nie przysyla kasy, wiec i dochodow nie ma. Poniewaz
    meza nie ma, podpisywalam sie na deklaracjach za niego. W ubieglym roku
    przeczytalam artykul o jakims posle, ktory ma sprawe karno-skarbowa za
    podpisywanie deklaracji za zone i zrobilo mi sie goraco. Nie pomyslalam o
    tym.

    Teraz, chcialabym uniknac lamania prawa i podpisywania sie za malzonka. Ale
    chcialabym tez rozliczyc sie razem z dziecmi. Bez rozwodu lub separacji nie
    bylo to mozliwe. Teraz jednak po nowelizacji kodeksu rodzinnego, podobno
    wystarczy sam fakt samotnego wychowywania dzieci (a jestem sama).

    Pytanie brzmi:
    a) Czy moge rozliczyc sie wspolnie z dziecmi?
    b) Jesli wariant "a" nie jest mozliwy, czy rozliczanie wspolnie z mezem w
    mojej sytuacji grozi powaznymi klopotami (jakimi)?
    c) Jeśli "a" nie jest mozliwe, a "b" grozi sankcjami, co zrobic, by moc
    rozliczyc sie wspolnie z dziecmi za ubiegly rok? Czy rozdzielnosc majatkowa
    z data wsteczna cos pomoze? (Zastanawiam sie nad ta opcja, ktora pojawila
    sie w nowelizacji kodeksu rodzinnego).

    Z gory dziekuje za pomoc
    parrot