  • 1. Data: 2003-12-02 16:27:13
    Temat: Refakturowanie delegacji ? jak to umieścić na FV ?
    Od: "NF" <n...@o...pl>

    Witam,
    Jak wrzucić pozycję typu delegacje do faktury ? (Chodzi o stawkę i ew PKWiU ...)
    Z góry dzięki za informacje.
    Pozdrawiam
    NF

  • 2. Data: 2003-12-02 22:08:34
    Od: Hrabia Mol <kumor@_wytnij_.tarman.pl>

    NF wrote:
    > Witam,
    > Jak wrzucić pozycję typu delegacje do faktury ? (Chodzi o stawkę i ew PKWiU ...)
    Jak chcesz sprzedać paczkę poleceń wyjazdu służbowego to w PKWIU szukaj
    druków akcydensowych.
    Jak chcesz natomiast obciążyć kontrahenta kosztami za jeździli w te i
    wewte to fakturujesz koszty dojazdu/transportu/lotu balonem. Delegacja
    służy do porachunków pracodawca/pracownik a kontrahentom zewntętrznym do
    niej nic.

    --
    ================= Hrabia Mol ========================
    ================== Złe Jedi =========================

  • 3. Data: 2003-12-02 23:03:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Dec 2003, NF wrote:

    >+ Witam,
    >+ Jak wrzucić pozycję typu delegacje do faktury ?

    A z czego wynika konieczność lub możliwość refakturowania ?
    Bo jak dla mnie (nie bić :)) to "refaktura" oznacza "przepisanie
    kosztów" w przypadku jeśli ów koszt *nie* jest częścią naszej
    działalności podstawowej - i dlatego działamy "bez zamiaru (!)
    zarobienia" (jak SN w wyrokach wskazał[1], wręcz *musi* być
    bez zarobku żeby móc stosować rozliczenia dla których np.
    nie mamy prawa !).

    [1] powiadając że "refaktury przepisy nie przewidują ale
    in real life istnieje" :)

    >+ (Chodzi o stawkę i ew PKWiU ...)

    No... jakby PKwiU istniało to ja też poproszę.
    Będę sobie :) refakturował z delegacji do ewidencji VAT :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2003-12-02 23:04:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Dec 2003, NF wrote:

    >+ Witam,
    >+ Jak wrzucić pozycję typu delegacje do faktury ?

    A !
    Z rozpędu zapomniałem: jakby *nie* chodziło o "refakturę", a po
    prostu część własnej usługi (w tym patrz: "usługa sprzedaży" :>
    wg ustawy o VAT) to stawką obejmującą całość naszej usługi...
    Ale to IM*H*O !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2003-12-02 23:52:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Dec 2003, Hrabia Mol wrote:
    [...]
    >+ wewte to fakturujesz koszty dojazdu/transportu/lotu balonem. Delegacja
    >+ służy do porachunków pracodawca/pracownik

    Kiedy wygląda na to iż NF chce koniecznie *refakturować* ryczałt
    delegacyjny na przykład... Przyznam że IMO masz oczywistą rację,
    ale mnie zastanawia szczególny urodzaj na "refaktury" w ostatnich
    dniach: ktoś coś w prasie gdzieś posiał czy jak, że wszyscy chcą
    "refakturować" zamiast normalnie kazać kontrahentowi płacić
    (z nawiązką ;)) ??
    Być może *jest* jakiś powód do dążenia do refaktury (w każdym
    z pytań z osobna, nam nieznany). Ale.. hm... coś dziwne :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2003-12-03 08:23:33
    Od: "NF" <n...@o...pl>

    > prostu część własnej usługi (w tym patrz: "usługa sprzedaży" :>
    > wg ustawy o VAT) to stawką obejmującą całość naszej usługi...

    Witam,
    Dzięki bardzo za komplet informacji w temacie.
    I tak też zrobię podwyższając wartość usługi sprzedaży.
    Pozdrawiam
    NF

  • 7. Data: 2003-12-03 17:22:19
    Od: Hrabia Mol <kumor@_wytnij_.tarman.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > ale mnie zastanawia szczególny urodzaj na "refaktury" w ostatnich
    > dniach: ktoś coś w prasie gdzieś posiał czy jak, że wszyscy chcą
    > "refakturować" zamiast normalnie kazać kontrahentowi płacić

    Mam nadzieję, że NF się nie obrazi BO TO NIE O NIM NAS PEWNO ale IMVHO
    po prostu słówko się podoba ;))

    --