  • 11. Data: 2007-09-19 14:39:00
    Temat: Re: zwrot vat naliczonego nad naleznym - terminy
    Od: Ania <a...@g...pl>

    cef pisze:

    > Niezupełnie, ale konkluzja ta sama.
    > Jeśli możliwa do zwrotu kwota wynikająca z trochę nienormalnego
    > funkcjonowania firmy w początkach może byc "skonsumowana"
    > bieżącą sprzedażą w okresie około 3 m-cy, to moim zdaniem nie warto się
    > szarpać.
    > (dodatkowo trzeba będzie bronić prawidłowości przyporządkowania tych
    > wydatków
    > do sprzedaży opodatkowanej i zwolnionej)

    Z obroną kosztów nie ma problemu, praktycznie w zwiazku z usługami
    szkoleniowymi nie ponosze żadnych kosztów, a jeśli już są to ich nie
    uwzględniam

  • 12. Data: 2007-09-19 14:41:04
    Od: Ania <a...@g...pl>

    Jagna pisze:
    > Dnia Tue, 18 Sep 2007 13:11:39 +0200, Ania napisał(a):
    >

    > Potem pytania:
    > - czy sprzedaż w Twojej firmie jest opodatkowana tylko VAT-em 22%?
    nie tylko

    > - czy była sprzedaż WDT?
    nie, tylko w kraju

    > - czy w nadwyżce VATu naliczonego nad należnym był taki VAT, który wynikał
    > z zakupu środków trwałych?
    nie

    > Jeśli, na którekolwiek pytanie odpowiesz "tak", porozmawiamy o zwrocie
    > podatku, jeśli zechcesz ;)

    czyli co w takim przypadku zwrot mi sie nie nalezy ;), zaczynam sie czuc
    jakbym popelniala jakies przestepstwo, zwracajac sie o zwrot VAT'u

  • 13. Data: 2007-09-19 15:06:01
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Ania wrote:

    > czyli co w takim przypadku zwrot mi sie nie nalezy ;), zaczynam sie
    > czuc jakbym popelniala jakies przestepstwo, zwracajac sie o zwrot
    > VAT'u

    Dlaczego się nie należy?
    Przysługuje Ci zwrot na zasadach ogólnych z art 87.
    W tym wypadku w normalnym terminie do 180 dni.
    (przyspieszony na wniosek do 60 dni)
    Zakładam, że nie dotyczą Cię ograniczenia z art 97.5

  • 14. Data: 2007-09-19 17:39:57
    Od: Ania <a...@g...pl>

    cef pisze:
    cef pisze:
> [...]
    > W tym wypadku w normalnym terminie do 180 dni.
    > (przyspieszony na wniosek do 60 dni)
    > Zakładam, że nie dotyczą Cię ograniczenia z art 97.5

    VAT UE/wewnatrzwspólnotowa dostawa towarów mnie niedotyczy, rozpoczełam
    dg 4 misisace temu, ale cos domnie nie trafia te 180dni... dlaczego nie 60?

    gdzie uczą czytania tych ustaw, bo im dłużej je czytam, tym wydaje mi
    się, że mniej rozumiem :(

  • 15. Data: 2007-09-19 18:13:54
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 19-09-2007 o 19:39:57 Ania <a...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > 60?
    >
    > gdzie uczą czytania tych ustaw, bo im dłużej je czytam, tym wydaje mi

    art. 87
    3. Różnica podatku podlegająca zwrotowi w kwocie przekraczającej wartość
    podatku
    naliczonego związanego z nabyciem towarów lub usług, które na podstawie
    przepisów o podatku dochodowym są zaliczane przez podatnika do środków
    trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych podlegających
    amortyzacji,
    oraz gruntów i praw wieczystego użytkowania gruntów, jeżeli zostały one
    zaliczone
    do środków trwałych nabywcy, powiększonej o 22% obrotu podatnika
    opodatkowanego stawkami niższymi niż określona w art. 41 ust. 1 oraz
    obrotu z
    tytułu dostaw towarów lub świadczenia usług, o których mowa w art. 86 ust.
    8
    pkt 1, podlega zwrotowi w terminie 180 dni od dnia złożenia deklaracji
    podatkowej.

    Czyli liczysz: A = podatek naliczony od ŚTiWNiP + 0,22*(sprzedaż 7%, 3%,
    0%, NP)
    I teraz podatek naliczony do wysokości A włącznie podlega zwrotowi w
    terminie 60 dni, powyżej A - 180 dni.
    Jeśli masz sprzedaż tylko 22% i nie nabywałaś ŚTiWNiP, to nie masz podstaw
    do standardowego zwrotu w 60 dni

  • 16. Data: 2007-09-19 18:30:22
    Od: Ania <a...@g...pl>

    t...@o...pl pisze:

> [...]
    > terminie 60 dni, powyżej A - 180 dni.
    > Jeśli masz sprzedaż tylko 22% i nie nabywałaś ŚTiWNiP, to nie masz
    > podstaw do standardowego zwrotu w 60 dni

    wow, dzieki tommyz, teraz jasne :) jak slonce,
    pozdrawiam

  • 17. Data: 2007-09-19 18:40:04
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 19-09-2007 o 20:30:22 Ania <a...@g...pl> napisał(a):

    > wow, dzieki tommyz, teraz jasne :) jak slonce,
    > pozdrawiam

    Jak pierwszy raz tego combosa przeczytałem to wymiękłem.
    Te wszytskie regułki możnaby zapisać tak, że przedszkolak by to obcykał,
    a tak mamy koszmar który się trawi latami i dalej więcej jest niejasne niż
    jasne...

  • 18. Data: 2007-09-19 19:12:11
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik wrote:

    > Jak pierwszy raz tego combosa przeczytałem to wymiękłem.

    Są ciekawsze fragmenty.
    Cytowane tu kiedyś warunki występowania WDT.
    Klasyk gatunku:

    Art. 10. 1. Wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów,
    o którym mowa w art. 9, nie występuje w przypadku, gdy:
    [...]
    3) dostawa towarów, w wyniku której ma miejsce wewnątrzwspólnotowe
    nabycie towarów na terytorium kraju:
    a) nie stanowiła u podatnika, o którym mowa w art. 15, albo nie stanowiłaby
    u podatnika podatku od wartości dodanej dostawy towarów, o której mowa
    w art. 7, lub stanowiła albo stanowiłaby taką dostawę towarów, ale
    dokonywaną przez podatnika, o którym mowa w art. 113 ust. 1 i 9, albo
    podatnika podatku od wartości dodanej, do którego miałyby zastosowanie
    podobne zwolnienia, z wyjątkiem, gdy przedmiotem dostawy
    są nowe środki transportu, lub...

    A to tylko jeden podpunkt :-)
    Nawet nie próbuję zrozumieć o co chodzi.

  • 19. Data: 2007-09-19 19:29:36
    Od: Ania <a...@g...pl>

    cef pisze:

> [...]
    > są nowe środki transportu, lub...
    >
    > A to tylko jeden podpunkt :-)
    > Nawet nie próbuję zrozumieć o co chodzi.

    o matko mam mixa...

  • 20. Data: 2007-09-19 19:30:09
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 19 Sep 2007 21:12:11 +0200, cef napisał(a):

    > Są ciekawsze fragmenty.
    > Klasyk gatunku:
    (...)
    Wybrałeś najfajniejszy! :)
    Mnie się najbardziej podoba to , że "nie stanowiła u podatnika (...) albo
    nie stanowiłaby u podatnika (...) lub stanowiła albo stanowiłaby (...)

    > A to tylko jeden podpunkt :-)
    > Nawet nie próbuję zrozumieć o co chodzi.

    Ja spróbowałam i mnie wychodzi, że może występować tu nabycie, choć
    niekoniecznie... Pełna dowolność? ;>

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna