  • 1. Data: 2006-01-12 10:40:47
    Temat: zwrot VAT przy sprzedazy 'bez VAT'
    Od: t <t...@o...pl>

    Witam

    Mam taka zagwozdke - czytalem ABC, ustawe o VAT, grupy,
    ale umknela mi jedna rzecz.

    Wykonuje software na zamowienie dla zagranicznego odbiorcy na erenie Unii.
    Wystawiam fakture z VATem 'nd' a zagraniczny placi VAT u siebie.
    Skoro wiec ja nie place VATu a kupuje z VATem, to czy mam prawo do
    zwrotu z US po ilustamdziesieciu dniach?

    Druga sprawa to to ze jest to niezly mechanizm do banijania kabzy:

    robie soft za 100.000 euro kupuja jednoczesnie wyposazenie za tez
    100.000. Sprzedaje za granice. Oni placa VAT np 15%. Ja dostaje
    zwrot VATu 22%, oddaje im co mi zaplacili a reszta dzielimy sie po
    polowie(tzn resta z roznicy pomiedzy 22% a 15%) - dobrze mysle
    czy gdzies o czyms zapominalem?
    Oczywiscie to jest tylko teoria, bo nie mam zamiaru robic takich akcji
    ale czy naprawde taka luka istnieje?

  • 2. Data: 2006-01-12 10:58:15
    Temat: Re: zwrot VAT przy sprzedazy 'bez VAT'
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    t wrote:
> [...]
    > Skoro wiec ja nie place VATu a kupuje z VATem, to czy mam prawo do
    > zwrotu z US po ilustamdziesieciu dniach?

    Tak.

> [...]
    > zwrot VATu 22%, oddaje im co mi zaplacili a reszta dzielimy sie po
    > polowie(tzn resta z roznicy pomiedzy 22% a 15%) - dobrze mysle

    Zapomniałeś o swoim dostawcy.
    wyposażenia za 100.000 euro,
    to on bez zapłaty zostanie? Jemu zapłacisz te 22%
    więc do podziału nic nie będzie.

  • 3. Data: 2006-01-12 11:47:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Jan 2006, t wrote:

    > Druga sprawa to to ze jest to niezly mechanizm do banijania kabzy:

    Wydaje ci się ;)

> [...]
    > zwrot VATu 22%, oddaje im co mi zaplacili a reszta dzielimy sie po
    > polowie(tzn resta z roznicy pomiedzy 22% a 15%) - dobrze mysle

    Niepotrzebnie sobie komplikujesz życie.
    Przecież to wyposażenie musisz później i tak SPRZEDAĆ, żeby
    dostać (z powrotem) pieniądze, prawda ?

    Znacznie prościej było "wprost" kupić to wyposażenie ze stawką
    15% i sprzedać w kraju na "zw". Tak, żeby być "zw" z VAT trzeba
    zmieścić się w limicie, więc na 100 000 zł potrzebna by była
    jeszcze jedna S.C. ze szwagrem i druga S.C. z ciotką :]

    > Oczywiscie to jest tylko teoria, bo nie mam zamiaru robic takich akcji
    > ale czy naprawde taka luka istnieje?

    To nie jest luka, to jest głupota polegająca na wstępowaniu do
    UE mając jednocześnie w kraju jedną z najwyższych stawek VAT.

    Wiesz o co biła się Irlandia kiedy wstępowała do UE ?
    Ano o prawo do stosowania stwaki *podstawowej* w wysokości 7%

    Bo to oznacza że (działalność jak wyżej jest LEGALNA!) nasz rząd
    CHCE żeby rzeczy "małe i tanie" obywatele kupowali w Niemczech
    albo innych podobnych krajach (i VAT szedł do TAMTEGO budżetu)
    a u nas będzie się zdzierało VAT z cegieł i innych takich rzeczy
    "dużych i ciężkich" których się nie opłaca wozić.
    Przecież nikt ci nie broni żebyś podskoczył do Niemiec po
    kamerę czy fotoaparat... prawda ?
    Kto na tym zyskuje ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2006-01-12 11:48:36
    Od: t <t...@o...pl>

    cef wrote:

    > Zapomniałeś o swoim dostawcy.
    > wyposażenia za 100.000 euro,
    > to on bez zapłaty zostanie? Jemu zapłacisz te 22%
    > więc do podziału nic nie będzie.

    Namieszalem troche :)

  • 5. Data: 2006-01-12 11:51:54
    Od: t <t...@o...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > Przecież nikt ci nie broni żebyś podskoczył do Niemiec po
    > kamerę czy fotoaparat... prawda ?
    > Kto na tym zyskuje ?

    hmmmm... Zydzi, masoni i cyklisci ;) ?

  • 6. Data: 2006-01-12 11:52:28
    Od: t <t...@o...pl>

    t wrote:

    > hmmmm... Zydzi, masoni i cyklisci ;) ?

    Gwoli wyjasnienia: nic nie mam do Zydow

  • 7. Data: 2006-01-12 14:06:35
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 1/12/2006 12:52 PM, Użytkownik t napisał:

    > Gwoli wyjasnienia: nic nie mam do Zydow

    I jak zwykle skrupi się na cyklistach.

    --
    gefragt

  • 8. Data: 2006-01-13 22:41:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Jan 2006, t wrote:

    > hmmmm... Zydzi, masoni i cyklisci ;) ?

    ...no to ja zyskałem jako cyklista ;> - i TIP jeszcze zarobił.
    Jak rok temu sobie fotoaparat kupiłem...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)