  • 1. Data: 2006-02-01 12:14:59
    Temat: zwolnienie z podatku od spadku
    Od: "entene" <e...@g...pl>

    Czesc;
    dwa lata temu odziedziczylam mieszkanie w miescie X, podatek od spadku mi
    darowali bo zadeklarowalam ze w owym mieszkaniu bede mieszkac. Teraz wreszice
    to odziedziczone M sprzedalam i kupilam za taka sama cene nowe, w miescie Y,
    gdzie faktycznie mieszkam.
    Chce dalej korzystac z tego zwolnienia z podatku, sprzedaz mieszkania i kupno
    nowego moge uzasadnic tym, ze studiuje w miescie Y, a wczesniejsze codzienne
    dojazdy z X (;-)) mnie meczyly i potrzebowalam zamienic mieszkanie.
    Gdzie mam sie z tym udac, do ktorego urzedu skarbowego? tego w ktorym

    alatwialam sprawy spadkowe, w X, czy nowego - w nowym miejscu zameldowania, w Y?

    I jak to sie robi? czy ktos moglby mi zapodac linka do jakiegos wzoru pisma w
    takiej sprawie?
    Bede bardzo wdzieczna za wszelka pomoc.
    Pozdrawiam
    entene
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 2. Data: 2006-02-02 01:57:06
    Temat: Re: zwolnienie z podatku od spadku
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    entene wrote:
> [...]
    >
    > I jak to sie robi? czy ktos moglby mi zapodac linka do jakiegos wzoru pisma w

    Jeśli już to zapytaj w swoim nowym.
    Ale nie sądzę, żebyś musiała cokolwiek robić.
    Sprzedaż mieszkania i kupienie innego bo się przeprowadziłaś nie
    pozbawia cię zwolnienia z podatku, które uzyskałaś dwa lata temu.
    Dla pewności upewnij się w swoim US, czy musisz ten fakt sprzedaży i
    kupienia nowego mieszkania zgłaszać czy nie.
    Ale chyba nie.

  • 3. Data: 2006-02-02 09:29:55
    Od: Harry <U110936510538200_USUNTO_@_WYTNIJTO_neostrada.pl>

    nie wiem czy bedzie to takie latwe, bo US moze uznac ze po prostu
    pozbylas sie mieszkania i kupilas sobie nowe. W przepisach (Ustawa o
    podatku od spadkow i darowizn)chyba jest jasno napisane, ze w przypadku
    sprzedazy takiego mieszkania przed uplywem 5 lat traci sie prawo do ulgi.

    --
    Pozdro Harry
    gg 833844

  • 4. Data: 2006-02-02 10:59:29
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    Harry napisał(a):
> [...]
    > podatku od spadkow i darowizn)chyba jest jasno napisane, ze w przypadku
    > sprzedazy takiego mieszkania przed uplywem 5 lat traci sie prawo do ulgi.

    nie, można sprzedać mieszkanie i kupić inne z ważnych celów osobistych,
    i wtedy ulgi się nie traci.

    sg

  • 5. Data: 2006-02-02 13:08:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 2 Feb 2006, Harry wrote:

> [...]
    > spadkow i darowizn)chyba jest jasno napisane, ze w przypadku sprzedazy
    > takiego mieszkania przed uplywem 5 lat traci sie prawo do ulgi.

    Ale jest dopisek:
    +++
    7. Nie stanowi podstawy do wygaśnięcia decyzji zbycie udziału
    w budynku lub lokalu na rzecz innego ze spadkobierców lub
    obdarowanych oraz zbycie budynku lub lokalu, jeżeli było ono
    uzasadnione koniecznością zmiany warunków mieszkaniowych,
    a nabycie innego budynku lub uzyskanie pozwolenia na jego
    budowę albo nabycie innego lokalu nastąpiło nie później
    niż w ciągu sześciu miesięcy od dnia zbycia.
    8. Warunek określony w ust. 2 pkt 5 uważa się za spełniony
    również wtedy, gdy budynek lub lokal został zbyty przed
    rozpoczęciem zamieszkiwania ze względu na konieczność
    zmiany warunków lub miejsca zamieszkania, a nabycie
    innego budynku lub uzyskanie pozwolenia na jego budowę
    albo nabycie innego lokalu nastąpiło nie później niż
    w ciągu 6 miesięcy od dnia zbycia.
    ---

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2006-02-02 13:36:04
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Harry wrote:
> [...]
    > podatku od spadkow i darowizn)chyba jest jasno napisane, ze w przypadku
    > sprzedazy takiego mieszkania przed uplywem 5 lat traci sie prawo do ulgi.

    Czytaj dalej tą ustawę

  • 7. Data: 2006-02-02 15:33:37
    Od: "entene" <e...@g...pl>

    >Jeśli już to zapytaj w swoim nowym.
    >Ale nie sądzę, żebyś musiała cokolwiek robić.

    dzieki wielkie.
    Zadzwonie do US.

    Najbardziej sie martwilam, ze mogliby sie przyczepic i pytac, dlaczego nagle
    mam "wazna koniecznosc zyciowa" zamiany mieszkania skoro studiuje w innym
    miescie juz trzy lata...

    Dziekuje za odpowiedz i zainterwesowanie problemem. ;-)

  • 8. Data: 2006-02-02 20:28:58
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    entene wrote:

> [...]
    > mam "wazna koniecznosc zyciowa" zamiany mieszkania skoro studiuje w innym

    Nic im do tego dlaczego teraz chcesz sie przeprowadzic, a nie pozniej,
    ani wczesniej.