  • 1. Data: 2006-04-23 18:16:26
    Temat: zus 250pln przez rok? nadal aktualne?
    Od: "Karrington" <r...@o...pl>

    Witam

    jestem formalnie bezrobotnym od pol roku, zamierzam otworzyc dg, w zwiazku z
    tym mam pytanko, nie interesuja mnie zadne do tacje z ue na rozpoczecie,
    zwlaszcza kiedy podniesli tyczke wymagan - zyranci itd , po prostu chce
    otworzyc firmę na siebie i czy bede placil zus 250pln przez 1 rok czasu, czy
    to tylko mozliwe w przypadku skorzystania ( udanego) z dotacji unijnej?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-04-23 18:33:37
    Temat: Re: zus 250pln przez rok? nadal aktualne?
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Karrington napisał(a):
> [...]
    > to tylko mozliwe w przypadku skorzystania ( udanego) z dotacji unijnej?

    Tak jest to caly czas aktualne, i nie przez rok, a przez dwa lata od
    rozpoczecia dzialalnosci gospodarczej.

    Sa oczywiscie zastrzezenia i niektorzy nie moga skorzystac z tej ulgi.

    Jacek

  • 3. Data: 2006-04-23 19:02:58
    Od: "Karrington" <r...@o...pl>

    hmm a jak Ty to widzisz, w tym roku zaczynam studia zaocznie- jednoczesnie
    chce prowadzic uslugi a co z tym sie wiaze miec firme na siebie - czy mam
    szanse placic ów 250pln zamiast 3rój krotnosci niemałej?

    Pozdro

  • 4. Data: 2006-04-23 19:30:22
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Karrington napisał(a):
    > hmm a jak Ty to widzisz, w tym roku zaczynam studia zaocznie- jednoczesnie
    > chce prowadzic uslugi a co z tym sie wiaze miec firme na siebie - czy mam
    > szanse placic ów 250pln zamiast 3rój krotnosci niemałej?

    Jesli przez ostatnie dwa lata nie prowadziles dzialalnosci, i jesli nie
    bedziesz swiadczyl przez DG takich samych uslug dla bylego pracodawcy to
    jak najbardziej mozesz korzystac z ulgi.

    Jacek

  • 5. Data: 2006-04-23 19:31:01
    Od: "Majkaa" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Karrington" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > chce prowadzic uslugi a co z tym sie wiaze miec firme na siebie - czy mam
    > szanse placic ów 250pln zamiast 3rój krotnosci niemałej?

    Jeśli nie było działalności przez ostatnie 5 lat, to ulga przysługuje
    przez 2 lata i nic to nie ma wspólnego z UE.

  • 6. Data: 2006-04-23 19:53:14
    Od: "Karrington" <r...@o...pl>

    Użytkownik "Majkaa" <m...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Karrington" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jeśli nie było działalności przez ostatnie 5 lat, to ulga przysługuje
    > przez 2 lata i nic to nie ma wspólnego z UE.

    Dzięki Experci:)

  • 7. Data: 2006-04-23 21:02:16
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Majkaa napisał(a):

    > Jeśli nie było działalności przez ostatnie 5 lat, to ulga przysługuje
    > przez 2 lata i nic to nie ma wspólnego z UE.

    Rzeczywiscie okres karencji to 5 lat a nie 2 jak pisalem wczesniej.

    Jacek

  • 8. Data: 2006-04-23 21:17:29
    Od: "morghul" <t...@o...pl>

    > zwlaszcza kiedy podniesli tyczke wymagan - zyranci itd , po prostu chce

    U mnie w UP jest jeszcze np. akt notarialny o dobrowolnym poddaniu się
    egzekucji komorniczej w wypadku niedotrzymania warunków umowy z UP dotycz.
    dotacji.
    Jakoś nie widzę specjalnych problemow, żeby taki akt sporządzić, zwłaszcza
    przy ZUSie 250zł.

    --
    morghul