  • 1. Data: 2006-11-18 20:09:49
    Temat: zmiana formy opodatkowania
    Od: AnKa <a...@N...pl>

    Witam,
    Pewnie to pytanie było już maglowane nie raz ale niestaty nie bardzo
    znalazłam zadowalającą mnie odpowiedz na googlach.

    Zastanawiam się nad zmianą formy opodatkowania z ryczałtu (8,5% -usługi
    transportowe) na zasady ogólne (KPiR). Nie wiem tylko do kiedy taką
    zmianę można zrobić. Z tego co pamiętam to chyba jakoś do końca roku,
    może ktoś będzie umiał mi pomóc. Będę baaardzo wdzięczna.

    Pozdrawiam,
    Anka

  • 2. Data: 2006-11-19 00:13:10
    Temat: Re: zmiana formy opodatkowania
    Od: "Klapuch :-)" <k...@o...-p-l>

    Dnia tego, podwoje nieba się rozwarły i głos AnKa <a...@N...pl>
    grzmiąc na głowami przerażonych istot przekazał ku Ziemi tę wiadomość:

> [...]
    >zmianę można zrobić. Z tego co pamiętam to chyba jakoś do końca roku,
    >może ktoś będzie umiał mi pomóc. Będę baaardzo wdzięczna.

    Witam,
    w tym przypadku najlepiej od początku roku, ale jest jakiś termin
    (chyba do 20 grudnia) w którym musisz powiadomić urząd skarbowy
    o takiej zmianie.
    Najlepiej zadzwoń do nich i się zapytaj :)

    pozdrawiam
    Mariusz

    -------------------------
    //(\ /)\\ Klapuch
    (/: ' ' :\) gg: 3736633
    ^.---.^
    : '._.' : "Wypowiedzieli wojnę biedzie i bieda wygrała."

  • 3. Data: 2006-11-19 11:01:10
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 18-11-2006 o 21:09:49 AnKa <a...@N...pl> napisał(a):

> [...]
    > zmianę można zrobić. Z tego co pamiętam to chyba jakoś do końca roku,
    > może ktoś będzie umiał mi pomóc. Będę baaardzo wdzięczna.

    Są dwie możliwości - albo do 20. stycznia składasz oświadczenie o wyborze
    progów/liniowego
    i o zaprowadzeniu KPiR albo teraz wykonujesz coś co nie mieści się w
    ryczałcie i wypadasz
    na KpiR - z tym że tutaj może być sporo zabawy, musisz zaguglować jak to w
    praktyce się robi
    bo mi coś świta że cały rok trzeba na KPiR robić wtedy(aczkolwiek to z
    głowy i mogę się mylić).