  • 1. Data: 2009-11-21 20:20:32
    Temat: zgloszenie darowizny do US
    Od: "sagitta" <a...@s...pl>

    Mam pytanie odnosnie zgloszenia do US darowizny, ktora zostala wplacona na
    moje konto w dwoch 'ratach'. Sprawa wyglada nastepujaco: moj ojciec przelal
    mi na konto pewna kwote, a nastepnie 2 dni pozniej przelal mi jej druga
    czesc. Czy mam to zglosic do US na dwoch osobnych formularzach?

    Mam jeszcze jedna watpliwosc: moje stale miejsce zamieszkania jest w miescie
    X i tutaj rozliczalam sie z ostatniego PITu, natomiast od miesiaca jestem
    tymczasowo zameldowana w miescie Y. Rozumiem, ze rozliczam sie z US w
    miescie X?

    s.

  • 2. Data: 2009-11-23 21:18:12
    Temat: Re: zgloszenie darowizny do US
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    sagitta wrote:
> [...]
    > przelal mi na konto pewna kwote, a nastepnie 2 dni pozniej przelal mi
    > jej druga czesc. Czy mam to zglosic do US na dwoch osobnych formularzach?

    niczego to nie zmienia.
    Całośćna jednym.

> [...]
    > miescie X i tutaj rozliczalam sie z ostatniego PITu, natomiast od
    > miesiaca jestem tymczasowo zameldowana w miescie Y. Rozumiem, ze

    rozliczasz się tam gdzie mieszkasz, niezależnie od tego gdzie jesteś
    zameldowanana na stałe lub tymczasowo.
    Masz 30 dni na uaktulanienie danych na PIT-3 w nowym urzedzie skarbowym
    w Y i rozliczasz sie w Y bo tam mieszkasz.

    Tyle teorii. W praktyce nikt tego nie robi, ale paragraf na człowieka
    jest. 1000 zł kary można dostać.