  • 1. Data: 2007-01-19 17:07:14
    Temat: zgłoszenie darowizny
    Od: "Tomek" <t...@u...interia.pl>

    Witam!
    Dostałem środki pieniężne od ojca.
    Środki zostały przekazane na konto bankowe.
    Z ojcem spisałem umowę darowizny.
    Musze zgłosić do US ten fakt na formularzu SD-Z1.
    Teraz pytanie:
    1. Co oznaczają wyrażenia: "wstępny", "zstępny". Musze odznaczyć stopień
    pokrewieństwa a nie wiem co te wyrażenia oznaczają.
    2. Czy wystarczy do US złożyć formularz czy musze także złożyć umowę, dowód
    wpłaty lub dowód wpłynięcia środków na konto? Czy wydruk z konta
    internetowego opatrzony klauzulą "Dokument elektroniczny - nie wymaga
    pieczątki ani podpisu" jest wystarczającym dowodem wpłaty dla US?
    3. Jeżeli otrzymywałem w poprzednim roku darowizny od ojca w kwocie wolnej
    od podatku - to czy musze je również ująć w formularzu zgłoszenia?

    /T

  • 2. Data: 2007-01-19 23:26:29
    Temat: Re: zgłoszenie darowizny
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 19 Jan 2007, Tomek wrote:

    > 1. Co oznaczają wyrażenia: "wstępny", "zstępny". Musze odznaczyć stopień
    > pokrewieństwa a nie wiem co te wyrażenia oznaczają.

    To jest pytanie NTG na .prawo :)
    A w zasadzie powinno, jako iż 1. trafienie z googlu to:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Zst%C4%99pny
    ....podpadać pod:
    http://www.stare-cmentarze.ag.bocznica.org/

    > Czy wydruk z konta
    > internetowego opatrzony klauzulą "Dokument elektroniczny - nie wymaga
    > pieczątki ani podpisu" jest wystarczającym dowodem wpłaty dla US?

    Mi jeszcze nikt nie podważał (w tym kontrola US z tytułu działalności
    gospodarczej).

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2007-01-20 21:52:19
    Od: "Bankierek" <m...@o...pl>

    1) Zstępny to syn, wnuk, prawnuk itd, wiec musisz zaznaczyć "zstepny".
    Gdyby to twój ojciec dostal darowizne od ciebie to wtedy zaznaczylby
    "wstepny".
    2) Wystarczy złożyć tylko formularz, natomiast pewnie nie zaszkodzi złożyć
    reszty dokumentów.
    3) Do końca roku 2006 nie bylo koniecznośc zgłaszania darowizn jeśli kwota
    nie przekraczała kwoty wolnej od podatku (9 tyś. z hakiem).
    W tym roku chyba tez tak jest wiec jesli obecna darowizna jest mniejsza niż
    te 9 tyś to nic nie musisz zgłaszać, jeśli jednak większa to masz taki
    obowiązek
    Różnica jest taka, ze w poprzednim roku powyżej kwoty wolnej od podatku
    musiałbyś zapłacić podatek, a w tym możesz od ojca otrzymać nawet 100000
    PLN, a podatku nie płacisz.
    Chyba, ze zapomnisz tego złosić to US się o tym dowie to wtedy brrrrrrrr.

    Pozdrawiam
    Bankierek

  • 4. Data: 2007-01-20 22:29:24
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Bankierek" <m...@o...pl> wrote in message
    > 2) Wystarczy złożyć tylko formularz, natomiast pewnie nie zaszkodzi złożyć
    > reszty dokumentów.

    Nie zaszkodzi trzymać reszty dokumentów.

    > 3) Do końca roku 2006 nie bylo koniecznośc zgłaszania darowizn jeśli kwota
    > nie przekraczała kwoty wolnej od podatku (9 tyś. z hakiem).

    Jeśli kwota sumy darowizn z ostatnich 5 lat nie przekraczała kwoty 9637 zł.

    > W tym roku chyba tez tak jest wiec jesli obecna darowizna jest mniejsza
    > niż te 9 tyś to nic nie musisz zgłaszać, jeśli jednak większa to masz taki
    > obowiązek

    Jeśli obecna darwizna plus wszystkie inne darowizny z ostatnich 5 lat .....

    to wtedy zapłacisz 20%.