  • 11. Data: 2011-04-07 10:43:18
    Temat: Re: zgłoszenie DG w US - REGON potrzebny?
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 07-04-2011 12:34, Marzena pisze:

    > Nie pamiętam symbolu formularza, który wypełniałam przy rejestracji, ale
    > na pewno wypełniałam i nie był to ZUS-DRA. Inna sprawa, że dodatkowo
    > musiałam zgłosić do ubezpieczenia dziecko.

    ZUA i ZCNA zapewne.
    --
    Adam

  • 12. Data: 2011-04-07 10:44:54
    Temat: Re: zgĹ?oszenie DG w US - REGON potrzebny?
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-04-07, Maciej Ślużyński <m...@i...pl> wrote:

    [...]

    > Przez jedno okienko...
    > Ale pani w "jednym okienku" powiedziała mi, że dokumenty do US i ZUS muszę
    > jednak dostarczyć sam ;-).

    A powiedziała *jakie*?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 13. Data: 2011-04-07 10:48:42
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-04-07, Marzena <m...@g...pl> wrote:

    [...]

    > Niezależnie od tego - numer rachunku firmowego można dostarczyć do US w
    > dowolnym momencie składając NIP-1 aktualizacyjny.

    Proszę, nie wprowadzaj w błąd, nie można.

    NIP-1:
    "Formularz przeznaczony dla osób fizycznych prowadzących samodzielnie działalność
    gospodarczą - ***niebędących przedsiębiorcami***, z wyjątkiem osób wykonujących
    tę działalność wyłącznie w formie uczestniczenia w spółkach jawnych, partnerskich,
    komandytowych lub komandytowo-akcyjnych."

    Zmiany rachunków bankowych również dokonujesz w UM/UG.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 14. Data: 2011-04-07 10:49:56
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-04-07, Maciej Ślużyński <m...@i...pl> wrote:

    [...]

    > Źle się wyraziłem - chodzi właśnie o wybór sposobu opodatkowania...

    To robisz na druczku od US (każdy ma inny), nie na NIP-1.
    Nie jest do tego wymagany REGON ani numer rachunku.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 15. Data: 2011-04-07 10:50:12
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 7 Apr 2011 12:23:28 +0200, "Marzena" <m...@g...pl>
    wrote:

    >Być może gdzieś są lokalne rozwiązania. W styczniu 2011 w UM Gdańsk - numer
    >rachunku bankowego nie był wymagany. Zresztą sam druk EDG-1 nie ma takiej
    >pozycji jak numer rachunku.

    Ja zgłaszałem zmianę rachunku drukiem EDG-R1, do US.

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 16. Data: 2011-04-07 10:52:04
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-04-07, Marzena <m...@g...pl> wrote:

    [...]

    > Rejestracja jest w jednym okienku, ale i tak trzeba sie zgłosić i do ZUS i
    > US. W ZUSie wyliczają wysokość składek, w US - wybór formy opodatkowania.
    > Tych opcji nie ma w druku EDG-1

    Jaka chryste panie wysokość składek? Sama sobie to wyliczasz...
    Do US trzeba iść generalnie jak się chce zarejestrować do VATu, albo
    wybrać formę opodatkowania. Nie wiem czy ten drugi dokument nie jest
    nadmiarowy, bo domyślnie chyba jednak wszyscy są na skali. Nie znam
    jednak konsekwencji niezłożenia takiego druku.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 17. Data: 2011-04-07 12:20:30
    Od: "Marzena" <m...@g...pl>

    > On 2011-04-07, Marzena <m...@g...pl> wrote:
    >

    > To sprawdź "dla kogo" ten NIP-1 jest i ustal czy jesteś, czy nie jesteś
    > przedsiębiorcą. :) Jak jesteś, to wypełniasz druk "nie dla siebie", o co
    > kiedyś
    > się ktoś może przyczepić.

    No to ja jestem już stracona i przegrana na całego. Wygląda na to, że
    urzędniczki w moim US się na mnie uwzięły i wprowadziły mnie w błąd.
    Może same nie wiedzą i jakoś mi sie upiecze?
    Inna sprawa, że nadal nie wiem -jaki druk powinnam była wypełnić?

    marzatela
    http://mojezakupycodzienne.blox.pl

  • 18. Data: 2011-04-07 12:37:05
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-04-07, Marzena <m...@g...pl> wrote:

    [...]

    > Być może gdzieś są lokalne rozwiązania. W styczniu 2011 w UM Gdańsk - numer
    > rachunku bankowego nie był wymagany. Zresztą sam druk EDG-1 nie ma takiej
    > pozycji jak numer rachunku.

    Oczywiście, że jest. Jest stosowny załącznik do tego.

    > Nie bardzo wiem też - jakie wprowadzanie w błąd zarzucasz mi odnośnie NIP-1?
    > Ja wypełniałam go jako aktualizację (zgłoszenie DG poszło przez UM) i
    > wypełniałam druk:
    > NIP-1 Zgłoszenie identyfikacyjne/Zgłoszenie aktualizacyjne osoby fizycznej
    > prowadzącej samodzielnie działanośc gospodarczą - niebędącej przedsiebiorcą.

    Bo wypełnianie tego dokumentu jest niewłaściwe i ktoś może na tym pojechać,
    bo np. nie dotrzymał terminu i nie zgłosił czegoś do US w prawidłowy sposób.

    > Link do aktualnej wersji tego załącznika jest tu:
    > http://www.mf.gov.pl/_files_/podatki/formularze_poda
    tkowe/nip_2009/nip_1__06.04.pdf

  • 19. Data: 2011-04-07 13:07:33
    Od: "Marzena" <m...@g...pl>

    > http://www.druki.gofin.pl/index.php?action=wzory&id=
    1004
    > Są jeszcze 3 załączniki, a na końcu EDG-1 masz tabelkę w której dodajesz
    > informację
    > o owych załącznikach. :) Że stracona, to nie przesadzaj, szanse że się
    > ktoś doczepi
    > są bardzo nikłe, po prostu warto dmuchać na zimne. :)
    >
    > I tak kontrolnie: jak zostawiasz coś (w dowolnym) urzędzie, to oczywiście
    > masz
    > ze sobą kopię dokumentu, na której pani Ci podbija, że przyjęto i data?
    > Ew.
    > wysyłasz wszystko poleconym za potwierdzeniem odbioru (ZPO)? :)

    Dzięki :)
    Wyglada na to, że powinnam była wypełnić EDG-RB. Coś mi się kojarzy, że w UM
    przy rejestracji mówiono mi, że numer rachunku mam do US podać sama, bez
    pośrednictwa urzędu. Może jednak coś źle pamiętam?
    Też nie sądzę, aby US chciał mnie karać za ten NIP-1.

    Jeśli chodzi o składane przeze mnie dokumenty - to robię ksero i biorę
    pokwitowanie na wszystkim, co oddaję w urzędach. Jedyny wyjątek - to moja
    pierwsza wizyta w ZUS, gdyż poszłam tam właściwie tylko po dokładne
    informacje co i jak mam wypełnić, a urzędniczka wyjęła druczek i
    podyktowała - które rubryki muszę uzupełnić.

    marzatela
    http://mojezakupycodzienne.blox.pl

  • 20. Data: 2011-04-07 13:31:05
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>