  • 1. Data: 2005-01-02 01:37:45
    Temat: zbycie papierów wartościowych.
    Od: "Todi" <G...@p...onet.pl>

    Wiadomo że po zbyciu papierów wartościowych(akcji) muszę złożyć pit 38 do
    30kwietnia 2005 , jednak w rubryce D nalezy wpisać przychody wykazane w
    częsci E informacji PIT 8C.
    Czyli z tego by winikało że muszę złożyć także deklarację pit 8C(którą to
    nalezy złożyć do konca lutego 2005)
    W związku z tym mam kilka pytań i by bym bardzo wdzięczny gdyby ktoś
    życzliwy i znający się na rzeczy na nie odpowiedział:

    1)Czy musze składać deklarację PIT 8C ?
    2)Czy złożenie PIT 8C oznacza automatycznie ze musze uiscić podatek w ciągu
    miesiąca (czyli miałbym czas na zapłacenie podatku max do końca marca nie
    kwietnia)?
    3)Co mi grożi jezeli bym nie złozył PIT 8C w lutym a tylko wyłącznie PIT 38
    w kwietniu?
    4) czy podatek należy zapłacić po złożeniu PIT 8C czy dopiero po złożeniu
    PIT 38?

    Dodam że nie posiadam żadnych innych dochodów w tym roku(poza tymi z akcji)
    i nie prowadze dział. gospodarczej.

    Todi

  • 2. Data: 2005-01-02 12:16:25
    Temat: Re: zbycie papierów wartościowych.
    Od: Tomasz Babczynski <t...@i...nospam.pwr.wroc.pl>

    Facet, namieszałeś coś. To nie Ty masz złożyć PIT-8c tylko biuro maklerskie
    tobie ma przysłać do końca lutego. Ty zaś na podstawie tego co dostaniesz
    masz do końca kwietnia sporządzić i złożyć PIT 38, i wtedy zapłacić należny
    podatek.

    --
    Tomasz Babczyński
    Home page: http://www.ict.pwr.wroc.pl/~faster