  • 1. Data: 2004-02-16 11:00:23
    Temat: zaniechanie poboru zaliczek
    Od: "LL" <n...@n...pl>

    Witam!

    W rozliczeniu za 2003 rok korzystam z ulg podatkowych w kwocie znacznie
    przekraczajacej wysokosc wplaconych zaliczek. Oznacza to przeniesinie prawie
    polowy naleznego mi zwotu na rok 2004. Poniewaz nie chce czekac kolejne 12
    miesiecy na zwrot tych pieniedzy zastanawiam sie nad wystapieniem do US o
    wydanie dezcyzji o zaniechaniu poboru zaliczek na podatek dochodowy
    (oczywiscie do przyslugujacej kwoty).
    Chcialbym zapytac, czy ktos ma doswiadczenie w tej sprawie i czy zlozenie
    takiego wniosku naraza podatnika na kontrole skarbowa? Na pewno kontrola nie
    jest regula, ale chcialbym wiedziec, czy jest to ryzykowne posuniecie i
    lepiej cichutko przeczekac rok nie wychylajac sie z prosbami o zwrot.

    Z gory diekuje za informacje
    Pozdrawiam
    Tomek

  • 2. Data: 2004-02-16 17:43:56
    Temat: Re: zaniechanie poboru zaliczek
    Od: "Helmut" <h...@f...onet.pl>

    Witam,

    dwukrotnie miałem taką sytuację. Po złożeniu PIT-ów za rok podatkowy 2003,
    należy złożyć pisemną prośbę do Naczelnika Urzędu Skarbowego, z prośbą o
    zaniechanie pobierania zaliczek na poczet podatku dochodowego od osób
    fizycznych. Suma tego zaniechania wynika ze złożonego PIT-u za ubiegły rok.
    Prośbę, popartą znaczkiem skarbowym, składa się w kancelarii US. W ciągu
    tygodnia lub dwóch zostaniesz wezwany do Urzędu, celem sprawdzenia
    zasadności twej prośby. Tam sprawdzą, ostemplują rachunki i pozostanie ci
    czekać na decyzję.

    To też trwa pod miesiąc. Decyzja przychodzi do ciebie i twego płatnika,
    dlatego w prośbie musisz podać jego adres. Co do kontroli to prawdopodobnie
    i tak jej nie unikniesz, jeśli masz duże odpisy. Ja czasami bywałem tam i
    dwa razy w roku. Jeśli się pospieszysz, to od kwietnia możesz otrzymywać
    pełne świadczenie.

    Pozdrawiam

    Helmut

  • 3. Data: 2004-02-17 01:03:02
    Od: "Lolas" <s...@S...it.pl>

> [...]
    > dwa razy w roku. Jeśli się pospieszysz, to od kwietnia możesz otrzymywać

    Dzieki za informacje. Nie mam watpliwosci, ze US skontroluje zasadnosc
    dokonanych odliczen. Obawiam sie natomias, ze mogloby skonczyc sie to
    kontrola mojej dzialalnosci gosp. i prowadzonej KPiR. A tu niestety nie
    czuje sie pewnie ;-)

    Pozdrawiam
    TOmek

  • 4. Data: 2004-02-17 08:54:24
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

> [...]
    > jest regula, ale chcialbym wiedziec, czy jest to ryzykowne posuniecie i
    > lepiej cichutko przeczekac rok nie wychylajac sie z prosbami o zwrot.

    Ja to przechodzilem w zeszlym roku. Zrobiono drobiazgową kontrolę
    wszystkich faktur.

    Zlozylem podanie do Naczelnika US, po paru dniach zostalem poinformowany,
    ze mam sie stawic z fakturami i spisem faktur. Za 2 tygodnie odebralem
    decyzje, moj pracodawca dostal jej kopie.

    --
    Krzysiek, Kraków

  • 5. Data: 2004-02-17 12:43:56
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Lolas wrote:

    [...]
> [...]
    > dokonanych odliczen. Obawiam sie natomias, ze mogloby skonczyc sie to
    > kontrola mojej dzialalnosci gosp. i prowadzonej KPiR. A tu niestety nie

    Ja od razu doawalem Pani w US moje rachunki na budowe...

    I to wystarczylo.

    Boguslaw