  • 1. Data: 2006-03-22 18:26:38
    Temat: zameldowanie
    Od: Kalina<k...@o...pl>

    Dzień dobry Mam pytanie, jest trzech właścicieli mieszkania,Chcąc zameldować
    osobe zgode muszą wyrazić wszyscy właściciele mieszkania czy wystarczy jedna
    lub dwie?
    Dziękuje za odpowiedż POZDRAWIAM

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2006-03-22 20:43:05
    Temat: Re: zameldowanie
    Od: "SuperAndzia" <s...@p...onet.pl>

    wystarczy jedna
    musi sie podpisac na druczku meldunkowym, oraz musi dac osobie ktora sie
    bedzie meldowac dowod potwierdzenia wlasnosci lokalu potwierdzajacy ze jest
    wlascicielem czy tez wspolwlascicielem

    pozdrowienia
    Ania

  • 3. Data: 2006-03-25 22:46:34
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Kalina wrote:
    > Dzień dobry Mam pytanie, jest trzech właścicieli mieszkania,Chcąc zameldować
    > osobe zgode muszą wyrazić wszyscy właściciele mieszkania czy wystarczy jedna
    > lub dwie?

    Nikt nie musi wyrażać zgody.

    -------------------+
    -------------------+

  • 4. Data: 2006-03-28 16:56:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 25 Mar 2006, Paweł Sakowski wrote:

    > Nikt nie musi wyrażać zgody.

    To prawda :)
    Ale usiłując znaleźć się między młotem (orzeczeniem TK o bezpodstawności
    nakazu uzyskania zgody) a rozporządzeniem (które taki nakaz ustanawiało,
    co było i chyba niestety NADAL JEST uzasadnione *błędnym* przekonaniem
    co poniektórych jakoby zameldowanie było związane z prawem do użytkowania
    lokalu) urzędy stosują taką praktykę, że albo dobrowolnie dostarcza się
    zgodę albo same podejmują "akcję" polegającą na pytaniu właścicieli
    lokalu. Takie "czynności sprawdzające" - po to (każdy) urząd ma
    w (każdej) sprawie termin żeby m.in. mógł je podjąć.
    Dane (współ)właściciela lokalu z mocy prawa nie są chronione (księgi
    wieczyste są jawne i publicznie dostępne jakby ktoś nie wiedział),
    więc takie postępowanie jest prawidłowe: najemca może odmówić
    dostarczenia zgody "bo tak", wynajmujący może odmówić podpisania
    zgody "bo tak", ale spytać czy osoba X podpisze urząd może, a co.
    IMO b. słuszne podejście.
    W praktyce niedostarczenie zgody skutkuje opóźnieniem i już.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2006-03-30 14:18:33
    Od: "No Name" <a...@e...pl>

> [...]
    > IMO b. słuszne podejście.
    > W praktyce niedostarczenie zgody skutkuje opóźnieniem i już.

    Ale zapomniałeś dodać, że dotyczy to zameldowania na czas poniżej 2 m-cy.
    Przy zameldowaniu na okres dłuższy dowód osobisty już nie wystarczy

    No i co z tego, skoro tylko na mniej niż 2 m-ce

    Art. 9.

    2a. Przy zameldowaniu na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 2 miesiące
    należy przedstawić potwierdzenie pobytu w lokalu osoby zgłaszającej pobyt
    stały lub czasowy trwający ponad 2 miesiące, dokonane przez właściciela lub
    inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu, oraz, do wglądu,
    dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu tego podmiotu. Dokumentem
    potwierdzającym tytuł prawny do lokalu może być umowa cywilno-prawna, wypis
    z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny
    dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu.

  • 6. Data: 2006-03-31 14:18:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 30 Mar 2006, No Name wrote:

> [...]
    [...]
> [...]
    > stały lub czasowy trwający ponad 2 miesiące, dokonane przez właściciela lub
    > inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu, oraz, do wglądu,

    A nie jest to właśnie ten UCHYLONY PRZEZ TK przepis??

    To że przepis został/był w treści nie znaczy że obowiązuje...

    O ile mnie pamięć nie myli TK rozstrzygał że zameldowanie i prawo
    do lokalu to odrębne rzeczy więc nie ma podstaw żeby do spełnienia
    obowiązków wynikających z jednej właściwości (obowiązku zameldowania)
    wywodzić inne zobowiązania (obowiązek przedstawienia prawa do
    lokalu), czyli przepis jest NIEZGODNY Z KONSTYTUCJĄ.
    Coś pokręciłem?? ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2006-03-31 14:55:53
    Od: "No Name" <a...@e...pl>

> [...]
    > wywodzić inne zobowiązania (obowiązek przedstawienia prawa do
    > lokalu), czyli przepis jest NIEZGODNY Z KONSTYTUCJĄ.

    NIE :-)
    uchylony został art. 2
    Ten, który zacytowałem to ast. 2a :-)

    W chwili obecnej tekst tego przepisu wygląda tak
    Art. 9. 1. Przy dopełnianiu obowiązku meldunkowego należy przedstawić dowód
    osobisty, a w uzasadnionych przypadkach - inny dokument pozwalający na
    ustalenie tożsamości.

    2. SKREŚLONY
[...]

    2b. Zameldowanie w lokalu służy wyłącznie celom ewidencyjnym i ma na celu
    potwierdzenie faktu pobytu w tym lokalu.

    3. Osoba niepełnoletnia nieposiadająca dokumentu stwierdzającego tożsamość
    przedstawia odpis skrócony aktu urodzenia.

    4. Osoby podlegające powszechnemu obowiązkowi obrony przedstawiają wojskowy
    dokument osobisty (potwierdzenie zgłoszenia się do rejestracji
    przedpoborowych) w celu zamieszczenia w nim stosownych wpisów dotyczących
    obowiązku meldunkowego.