  • 11. Data: 2010-04-13 14:32:29
    Temat: Re: zaliczk amiesieczna na podatek dochodowy KPiR
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    > Podkręć jasność pytania. Pytasz o zaliczkę za grudzień czy o rozliczenie
    > roczne?

    pytam czy cos z odliczeniami ktore by byly uzyte w grudniu (gdyby sie nie
    placilo zaliczki w wysokosci listopadowej) sie robi :)

    > Tak na bzdurnych wartościach w miesiącach
    >
    > 1 - dochód 1000 zaliczka 180
    > 2 - dochód 1000 zaliczka 180
    > 3 - strata 1000 zaliczka 0
    >
    > kwartalnie dochód 1000 zaliczka 180 (a nie 180 + 180 = 360)

    jak kwartalnie ci wychodzi dochod 1000 skoro w styczniu i lutym miales po
    tysiacu ? to przy kwartalnym liczeniu bierze sie srednia z trzech miesiecy ?

    P.

  • 12. Data: 2010-04-13 16:02:48
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:hq1va7$500$1@inews.gazeta.pl...

    > jak kwartalnie ci wychodzi dochod 1000 skoro w styczniu i lutym miales po
    > tysiacu ? to przy kwartalnym liczeniu bierze sie srednia z trzech miesiecy
    > ?

    A ile, wg Twoich kalkulatorow jest 1000 + 1000 - 1000, bo wg moich = 1000
    A srednia wychodzi: 333,33

    Pozdrawiam
    SDD

  • 13. Data: 2010-04-13 17:28:49
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@n...pl>

    > Użytkownik "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl> napisał w
    > wiadomości news:hq1va7$500$1@inews.gazeta.pl...

    > A ile, wg Twoich kalkulatorow jest 1000 + 1000 - 1000, bo wg moich = 1000
    > A srednia wychodzi: 333,33

    :) kurde nie wiem o czym myslalem jak to czytalem (wycofuje pytanie, skads
    mi sie bralo 2 tys), ale to nie zmienia faktu
    ze zaliczka wychodzi ta sama tylko w innych terminach wplacana, bo w
    przypadku
    miesiecznej

    styczen: 1000 zl , zaliczka 180
    luty: 1000 zł, narastająco 2 000 zł, zaliczka 360, ale skoro wplacono 180 to
    tylko 180 zł,
    marzec, -1000 zł, narastajaco 1 000zł, zaliczka 180 zł, a skoro juz
    zaplacono to do zaplaty 0zł. (zwrot 180)

    kwartalenie
    styczen-marzec, 1 000, zaliczka : 180 zł,
    wiec całościowo wychodzi na to samo,myslalem ze chodzi tu o innego typu
    roznice,
    w programie nie podaje jaka jest zaliczka do wplaty tylko informacje jaka
    zaliczka wyszła z wyliczen z rozpiska na 12 miesiecy
    wiec uzytkownik na samym koncu i tak musi chwile pomyslec ile ma zaplacic.
    (wiedzac ile juz wplacil)

    pozdrawiam

  • 14. Data: 2010-04-13 17:59:01
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    wspolna-flaszka.pl wrote:

    > w programie nie podaje jaka jest zaliczka do wplaty tylko informacje
    > jaka zaliczka

    Ja myślałem, że jureq tak sobie tylo zażartował z tym programem,
    a tu proszę: naprawdę soft ma być w oparciu o takie podstawy.
    Z ciekawości zajrzałem na strony. To ma być ta wersja 2.9.2 , która będzie
    wyliczać zaliczki? A wcześniej jak ten program prowadził KPiR?

  • 15. Data: 2010-04-13 18:30:59
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@n...pl>

    > Ja myślałem, że jureq tak sobie tylo zażartował z tym programem,
    > a tu proszę: naprawdę soft ma być w oparciu o takie podstawy.

    no i jaki masz z tym problem? Progrem sluzy glownie do handlowania, i jest
    rozbudowany, nie musze wszystkiego wiedziec na poczatku,
    kazdego z przypadkow.

    > Z ciekawości zajrzałem na strony. To ma być ta wersja 2.9.2 , która będzie
    > wyliczać zaliczki? A wcześniej jak ten program prowadził KPiR?

    nie, to ma byc wersja 3 z kawalkiem, wyliczanie zaliczki testowe pojawilo z
    w 3 tylko dlatego ze byl przymus wypuszczenia wersji
    z nowy kluczem api allegro (bo stary wygasl) a nowa wersja byla w trakcie
    przygototwywana, samo wyliczanie zaliczki - sama funkcja
    jak jest napisane dosc jasno nalezy traktowac z ograniczonym zaufaniem.

    Prowadzenie ksiego to prowadzenie ksiegi, czyli wypelnianie tabeli, na
    podstawie dokumentow sprzedazy/zakupu.

  • 16. Data: 2010-04-13 18:54:37
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    wspolna-flaszka.pl wrote:

    > no i jaki masz z tym problem? Progrem sluzy glownie do handlowania, i
    > jest rozbudowany, nie musze wszystkiego wiedziec na poczatku,
    > kazdego z przypadkow.

    Ja nie mam żadnego. Z tym pisaniem programu jest podobnie jak z
    podglądaniem w kuchni.
    Patrzysz jak się coś przyrządza i przechodzi Ci ochota na jedzenie ;-)

  • 17. Data: 2010-04-13 19:00:23
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@n...pl>

    > Ja nie mam żadnego. Z tym pisaniem programu jest podobnie jak z
    > podglądaniem w kuchni.
    > Patrzysz jak się coś przyrządza i przechodzi Ci ochota na jedzenie ;-)

    :-)

  • 18. Data: 2010-04-14 06:14:04
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 13 Apr 2010 19:28:49 +0200, wspolna-flaszka.pl napisał(a):

> [...]
    > 180 to tylko 180 z?,
    > marzec, -1000 z?, narastajaco 1 000z?, zaliczka 180 z?, a skoro juz
    > zaplacono to do zaplaty 0z?. (zwrot 180)

    Nie ma czegoś takiego jak zwrot zaliczki. Urząd nic nie zwraca. To się
    "rozlicza" przy zaliczkach w następnych miesiącach lub przy rozliczeniu
    rocznym.

> [...]
    > jaka zaliczka wysz?a z wyliczen z rozpiska na 12 miesiecy wiec
    > uzytkownik na samym koncu i tak musi chwile pomyslec ile ma zaplacic.

    Zazwyczaj wpłaca się tyle ile wyszło a nie mniej lub więcej.

    Jeśli chodzi o rozliczenie roczne, to zastanawiałbym się czy ma sens
    podawanie kwoty podatku i kwoty do zapłaty. Na koniec roku wchodzą do
    PITu dochody z innych źródeł niż DG i wiele odliczeń, których i tak nie
    uwzględnisz. Program raczej powinien podać użytkownikowi tylko kwoty
    dochodu, kosztu, składek społecznych, zdrowotnych i zaliczek za
    poprzednie miesiące.

    Jak chcesz uczynić program jeszcze bartdziej uniwersalnym, to pomyśl o
    spółkach cywilnych i jawnych :)))

  • 19. Data: 2010-04-14 07:33:27
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@n...pl>

    > Nie ma czegoś takiego jak zwrot zaliczki. Urząd nic nie zwraca. To się
    > "rozlicza" przy zaliczkach w następnych miesiącach lub przy rozliczeniu
    > rocznym.

    skrot myslowy, mam naturalnie na mysli rozliczenie roczne i zwrot
    ewentualnych nadplata przez co wychodzi w obu przypadkach na to samo
    > Zazwyczaj wpłaca się tyle ile wyszło a nie mniej lub więcej.

    a jezeli w pierwszym kwartalne wyszlo 280 zl, w drugim (narastajaco, czyli I
    + II)
    180 to ile ma wplacic skoro wiadomo ze juz za duzo puscil do urzedu ?

    pozdrawiam

  • 20. Data: 2010-04-14 08:20:35
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 14 Apr 2010 09:33:27 +0200, wspolna-flaszka.pl napisał(a):

    > a jezeli w pierwszym kwartalne wyszlo 280 zl, w drugim (narastajaco,
    > czyli I + II)
    > 180 to ile ma wplacic skoro wiadomo ze juz za duzo puscil do urzedu ?

    Nie wpłacił nic za dużo. Za drugi kwartał zaliczka wynosi 0 i tyle ma
    wpłacić. I uwaga: Biorąc dane z twojego przykładu jeżeli za pierwszy
    kwartał wpłacił za mało np 50 zamiast 280, to nawet po drugim kwartale ma
    nadal zaległość do wpłacenia 230, a nie tylko 130.