  • 1. Data: 2010-04-13 10:47:21
    Temat: zaliczk amiesięczna na podatek dochodowy KPiR
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@n...pl>

    Witam!
    Czy wyliczajac zaliczke miesieczna na podatekdochodowy uwzglednia się w
    ogole koszt zakupu towarow handlowych
    oraz koszt uboczny zakupu (i jakikolwiek remanent) czy tylko sie bierze
    wartosc sprzedancy6h tow i uslug
    + pozostale przychody - wynagrodzenia (...) - pozostale wydatki i z tego
    podatek i tak narastajaco kazdego miesiaca,
    a dopiero na koniec roku (lub na zadanie przywykonywaniu remamentu w trakcie
    roku) uwzglednia sie koszty zakupu towarow i uboczne
    ?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-04-13 11:02:02
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 13 Apr 2010 12:47:21 +0200, wspolna-flaszka.pl napisał(a):

    Dla uproszczenia załóżmy, że prowadzisz KPiR kasowo - czyli tak kjak
    większość. Prowadzenie memoriałowo nieco sprawę komplikuje.

    > Czy wyliczajac zaliczke miesieczna na podatekdochodowy uwzglednia sie w
    > ogole koszt zakupu towarow handlowych

    Tak

    > oraz koszt uboczny zakupu

    Tak.

    > (i
    > jakikolwiek remanent)

    Zazwyczaj nie, ale jak zrobisz remanent na koniec miesiąca, albo jak US
    ci go nakaże zrobić, to go uwzględniasz. Tylko pamiętaj, że o remanencie
    trzeba powiadomić US tydzień (czy dwa - już nie pamiętam) wcześniej.

  • 3. Data: 2010-04-13 11:11:23
    Temat: Re: zaliczk amiesieczna na podatek dochodowy KPiR
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@n...pl>

> [...]
    > ci go nakaże zrobić, to go uwzględniasz. Tylko pamiętaj, że o remanencie
    > trzeba powiadomić US tydzień (czy dwa - już nie pamiętam) wcześniej.

    a podałbys w takim razie wzor wyliczania dochodu (na zaliczke miesieczna) z
    uwgzlednieniem tych pol, i bez uwzglednienia
    remanentu ? Bardzo ładnie prosze.
    (czy po prostu jako koszt uzyskania przychodu biore - wynagrodzenia (...) -
    pozostale wydatki - zakup towarow handl - koszty uboczne zakupu ?)
    pozdrawiam

  • 4. Data: 2010-04-13 11:58:14
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 13 Apr 2010 13:11:23 +0200, wspolna-flaszka.pl napisał(a):

> [...]
    > (czy po prostu jako koszt uzyskania przychodu biore - wynagrodzenia
    > (...) - pozostale wydatki - zakup towarow handl - koszty uboczne zakupu

    A dlaczego wszędzie wstawiasz "-" a nie "+"? Koszt jest liczbą dodatnią.

    Prawie dobrze. Jedyny drobiazg to wynagrodzenia w naturze, które zostały
    już zaliczone do kosztów (np z tytułu zakupu). Napewno trzeba je odjąć od
    KUP na koniec roku, a jeśli mnie pamięć nie zawodzi to także odejmuje się
    je przy liczeniu zaliczki. Niestety w KPiR nie ma możliwości zapisania
    tego.

  • 5. Data: 2010-04-13 12:09:29
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@n...pl>

    > A dlaczego wszędzie wstawiasz "-" a nie "+"? Koszt jest liczbą dodatnią.

    doklejam do poprzedniego przykladu , czyli sprzedane towary + inne
    przychody - ....

    czyli zeby wszystko ok (bo do programu tego potrzebuje):
    wartosc sprzedancyh tow i uslug
    + pozostale przychody
    - wynagrodzenia (...) - pozostale wydatki
    - koszty zakupu towarow
    - koszty uboczne zakup
    = dochod
    i z tego liczymy podatek (zaliczka miesieczna, kazdego miesiaca narastajaco
    od
    stycznia bez uwglednienia remanentu) , a remanent to zupelnie inna sprawa i
    bierzemy to pod uwage na koneic roku przy rozliczeniu rocznym
    czy tak ?

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2010-04-13 12:34:59
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 13 Apr 2010 14:09:29 +0200, wspolna-flaszka.pl napisał(a):

> [...]
    > stycznia bez uwglednienia remanentu) , a remanent to zupelnie inna
    > sprawa i bierzemy to pod uwage na koneic roku przy rozliczeniu rocznym

    Tak. I nie zapomnij o zaliczce za grudzień. A jak to ma być program, to
    pamiętaj też o tych co płacą kwartalnie a nie miesięcznie.

  • 7. Data: 2010-04-13 12:52:10
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@n...pl>

    > Tak. I nie zapomnij o zaliczce za grudzień.

    ano fakt zapomnialem o tym :), czyli w grudniu zadnych wyliczen dochodowego
    itp tylko zaliczka w wysokosci zaliczki
    listopadowej, tylko teraz pytanie co do odliczen, odliczenia od przychodu w
    wysokosci odliczen listopadowych
    i podobnie o dpodatku czy jakos inaczej to wtedy wyglada?

    A jak to ma być program, to
    > pamiętaj też o tych co płacą kwartalnie a nie miesięcznie.

    roznicy nie bedzie bo przeciez i tak ejst narastajaco, a u tych co
    kwartalnie placa to jak jest z grudniem?

  • 8. Data: 2010-04-13 13:41:57
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 13 Apr 2010 14:52:10 +0200, wspolna-flaszka.pl napisał(a):

> [...]
    > odliczen listopadowych
    > i podobnie o dpodatku czy jakos inaczej to wtedy wyglada?

    A co to są odliczenia od przychodu? chyba miało być od dochodu.
    Przecież zaliczkę za grudzień płacisz jak za listopad. Więc jest to już
    po zaliczka po wszystkich odliczeniach z listopoda - także tych "od
    podatku" (np zdrowotne).

    > A jak to ma byae program, to

    > roznicy nie bedzie bo przeciez i tak ejst narastajaco,

    Ale pamiętaj, że nie jest to po prostu suma zaliczek z trzech miesięcy.
    Różnice wychodzą jeśli np tylko w ostatnim miesiącu kwartału była strata.

    > a u tych co
    > kwartalnie placa to jak jest z grudniem?

    Zaliczka za IV kw taka jak za III kw płatna do 20.12.

  • 9. Data: 2010-04-13 13:51:16
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@n...pl>

> [...]
    > Przecież zaliczkę za grudzień płacisz jak za listopad. Więc jest to już
    > po zaliczka po wszystkich odliczeniach z listopoda - także tych "od

    czyli za grudzien jak jest liczona dla celow deklaracji rocznej to juz z
    uwzglednieniem remanentow?

    mozesz na przykladzie pokazac?

    pozdrawiam

  • 10. Data: 2010-04-13 14:10:39
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 13 Apr 2010 15:51:16 +0200, wspolna-flaszka.pl napisał(a):

    > czyli za grudzien jak jest liczona dla celow deklaracji rocznej to juz z
    > uwzglednieniem remanentow?

    Podkręć jasność pytania. Pytasz o zaliczkę za grudzień czy o rozliczenie
    roczne?

    > mozesz na przykladzie pokazac?

    Tak na bzdurnych wartościach w miesiącach

    1 - dochód 1000 zaliczka 180
    2 - dochód 1000 zaliczka 180
    3 - strata 1000 zaliczka 0

    kwartalnie dochód 1000 zaliczka 180 (a nie 180 + 180 = 360)