  • 1. Data: 2009-04-07 08:26:19
    Temat: zakupy za granica - na firme
    Od: p...@g...com

    Witam przedstawie teoretyczna sytacje i prosze o pomoc:
    Kolega prowadzi jednoosobowa dzialanosc gospodarcza w Polsce. Jest
    platnikiem vat. Przyjezdza do Hiszpani na moje zaproszenie i razem
    udajemy sie na gielde komputerowa. Tu znajdujemy bardzo okazyjne
    uzywane dyski wewnetrzne. Sprzedaja je prywatne osoby. Kolega chce je
    kupic - jak to zrobic.
    1. Czy spisac umowe.... jakie dane sa potrzebne od osoby sprzedajacej
    - czy umowa moze byc w jezyku hiszpanskim?
    2. Jak to w Polsce opodatkowac? vat etc.

    Dalsze rozwazania. W sklepie w Hiszpani kolega znalazl obudowy do
    dyskow. Zakupil 10 szt niestety nie wystawiono faktury z vatem 0 lecz
    normalna. Chce te obudowy sprzedac w Polsce, dodatkowo chce zamontowac
    te dyski do obudowy i sprzedac jako zewnetrzne dyski. Po raz kolejny
    pytanie - jak to rozliczyc - zglosic do urzedu? Jakich dokumentow
    potwierdzajacych zakup to wymaga?

    Z gory dzieki za wszelka pomoc.
    Payol

  • 2. Data: 2009-04-08 08:00:56
    Temat: Re: zakupy za granica - na firme
    Od: p...@g...com

> [...]
    > - czy umowa moze byc w jezyku hiszpanskim?
    > 2. Jak to w Polsce opodatkowac? vat etc.

    podbijam to trudne pytanie.... moze ktos poleci grupe gdzie moglbym
    sie cokolwiek dowiedziec na ten temat?

    pozdrawiam
    Payol.

  • 3. Data: 2009-04-13 21:21:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 7 Apr 2009, p...@g...com wrote:

> [...]
    > normalna. Chce te obudowy sprzedac w Polsce, dodatkowo chce zamontowac
    > te dyski do obudowy i sprzedac jako zewnetrzne dyski. Po raz kolejny

    Hm... nie podejmuję się odpowiedzi, ale chyba w tym roku ktoś podawał
    przepisy które pozwalają odliczyć VAT zapłacony "tam" i doliczyć
    "tu" - spróbuj archiwa przekopać...

    pzdr, Gotfyd