-
1. Data: 2008-07-13 13:09:00
Temat: zakup w USA, SAD
Od: w...@a...pl (Wemif)
Czy aby odliczyć naliczony przy cle VAT trzeba składać druk SAD ?
Nie bardzo mogę znaleźć druk SAD, na druki:infor nie widzę. Z
http://www.mf.gov.pl/_files_/sluzba_celna/dokument_s
ad/1_10_wersja1.pdf
rozumiem, że może to być wydruk komputerowy, ale czy jest gdzieś dostępna
wersja tego druku?
Czy ktoś z Was wypełniał SAD samodzielnie z powodzeniem? (w sensie, czy jest
sens próbowania samodzielnie, dużo tam numerków i możliwości błędu)
a.
-
2. Data: 2008-07-13 18:02:55
Temat: Re: zakup w USA, SAD
Od: "Karelin" <karelin@_wyciachaj_wp.pl>
> Czy aby odliczyć naliczony przy cle VAT trzeba składać druk SAD ?
Ostatnio trochę drążyłem ten problem.
W moim US otrzymałem ostatnio informację, że można odliczyć VAT na podstawie
"Dokumentu potwierdzającego dokonanie zgłoszenia celnego obrót pocztowy -
przywóz" taki dokument otrzymałem przy odprawie przesyłki pocztowej. Dla US
nie był problemem również brak mojego NIPu ani pełnej nazwy DG (adresowany
był na moje nazwisko).
Z kolei w Pocztowym Urzędzie Celnym poinformowano mnie, że aby odliczyć VAT
i należności celne powinienem złożyć SAD. Według nich przesyłka adresowana
na firmę = obowiązkowo SAD, co moim zdaniem nijak się nie ma do
Rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie szczegółowego trybu i warunków
przedstawiania towarów i dokonywania zgłoszeń celnych w obrocie pocztowym
(Dz. U. z dnia 19 marca 2007 r.) - oczywiście o ile przedstawiany UC towar
spełnione wymienione w nim warunki zwolnienia z obowiązku składania
deklaracji SAD.
> Czy ktoś z Was wypełniał SAD samodzielnie z powodzeniem? (w sensie, czy
> jest
> sens próbowania samodzielnie, dużo tam numerków i możliwości błędu)
Podobno deklarację SAD przekazuje się do Urzędu Celnego elektronicznie. W
agencji celnej poinformowano mnie, że przynoszę im niezbędne dokumenty - na
ich podstawie generują SAD, przekazują mi go na dyskietce, którą mam wysłać
do UC. Za taką usługę życzą sobie ok 80 zł.
Pozdrawiam
Karelin
-
3. Data: 2008-07-14 16:54:48
Temat: Re: zakup w USA, SAD
Od: w...@a...pl (Wemif)
Karelin <karelin@_wyciachaj_wp.pl> wrote:
> W moim US otrzymałem ostatnio informację, że można odliczyć VAT na podstawie
> "Dokumentu potwierdzającego dokonanie zgłoszenia celnego obrót pocztowy -
> przywóz" taki dokument otrzymałem przy odprawie przesyłki pocztowej. Dla US
> nie był problemem również brak mojego NIPu ani pełnej nazwy DG (adresowany
> był na moje nazwisko).
Tak by było najprościej. Spróbuję dowiedzieć się w moim US.
> Z kolei w Pocztowym Urz?dzie Celnym poinformowano mnie, ?e aby odliczy? VAT
> i nale?no?ci celne powinienem z?o?y? SAD. Wed?ug nich przesy?ka adresowana
No właśnie, w piśmie z Poczty Polskiej napisali, że jeśli na firmę to trzeba
SAD (paczka przez USPS).
> Podobno deklarację SAD przekazuje się do Urzędu Celnego elektronicznie. W
> agencji celnej poinformowano mnie, że przynoszę im niezbędne dokumenty - na
> ich podstawie generują SAD, przekazują mi go na dyskietce, którą mam
> wysłać do UC. Za taką usługę życzą sobie ok 80 zł.
Jeśli nie uda się bez, to będę drążył temat.
Dziękuję za wszystkie informacje.
pozdrawiam
a.
-
4. Data: 2008-07-14 23:42:07
Temat: Re: zakup w USA, SAD
Od: "Janusz M." <m...@p...onet.wytnij.pl>
Użytkownik "Wemif" <w...@a...pl> napisał w wiadomości
news:g5cupc$325$1@jaszczomp.tahoe.pl...
> Czy aby odliczyć naliczony przy cle VAT trzeba składać druk SAD ?
>
> Nie bardzo mogę znaleźć druk SAD, na druki:infor nie widzę. Z
> http://www.mf.gov.pl/_files_/sluzba_celna/dokument_s
ad/1_10_wersja1.pdf
> rozumiem, że może to być wydruk komputerowy, ale czy jest gdzieś dostępna
> wersja tego druku?
>
> Czy ktoś z Was wypełniał SAD samodzielnie z powodzeniem? (w sensie, czy
jest
> sens próbowania samodzielnie, dużo tam numerków i możliwości błędu)
Witam
Szkoda czasu na nauke wypelniania SAD, cały dzien nad tym siedzialem kiedys
i zdecydowalem ze jednak zaplace agentowi celnemu te 50zł zeby zrobil to za
mnie. Jak na firme ma to byc to potrzebna fv zakupu.
j.
-
5. Data: 2008-07-15 05:40:27
Temat: Re: zakup w USA, SAD
Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
Wemif wrote:
> No właśnie, w piśmie z Poczty Polskiej napisali, że jeśli na firmę to trzeba
> SAD (paczka przez USPS).
Albo źle ich zrozumiałeś albo trafiłeś na osobę niezbyt dobrze
poinformowaną.
W rozporządzeniu i objaśnieniu do dokumentu "Dokument potwierdzający
dokonanie zgłoszenia celnego obrót pocztowy - przywóz" jest wyraźnie
napisane, że jeśli "na firme" to w potwierdzeniu odbioru należy podać
REGON i NIP.
>
> Jeśli nie uda się bez, to będę drążył temat.
> Dziękuję za wszystkie informacje.
>
IMHO - jesli będą robili problemy - spokojnie możesz powiedzieć, że na
osobę prywatną a przy odbiorze zmienić zdanie.
Piotrek
-
6. Data: 2008-07-16 13:50:44
Temat: Re: zakup w USA, SAD
Od: w...@a...pl (Wemif)
Janusz M. <m...@p...onet.wytnij.pl> wrote:
>
> Szkoda czasu na nauke wypelniania SAD, cały dzien nad tym siedzialem kiedys
> i zdecydowalem ze jednak zaplace agentowi celnemu te 50zł zeby zrobil to za
> mnie. Jak na firme ma to byc to potrzebna fv zakupu.
Nie rozumiem. W USA nie ma vat, wiec FV zakupu nie ma prawa być.
Dzięki za odpowiedź, właśnie o to mi chodziło, czy warto czy nie samemu
wypełniać.
a.
-
7. Data: 2008-07-16 14:18:13
Temat: Re: zakup w USA, SAD
Od: w...@a...pl (Wemif)
Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> wrote:
>
> Albo źle ich zrozumiałeś albo trafiłeś na osobę niezbyt dobrze
> poinformowaną.
Dostalem takie pismo
http://amsnet.pl/priv/clo
(strona 1. punkt 1.)
a.
-
8. Data: 2008-07-16 22:10:36
Temat: Re: zakup w USA, SAD
Od: "Karelin" <karelin@_wyciachaj_wp.pl>
> Dostalem takie pismo
> http://amsnet.pl/priv/clo
> (strona 1. punkt 1.)
I tu może być pies pogrzebany. Napisano tam, że nadawca nieprawidłowo
wypełnił deklarację celną. W rozporządzeniu, które wcześniej cytowałem była
informacja, że przesyłki są przedstawiane organom celnym wraz z deklaracjami
CN 22 lub CN 23, ewentualnie pod pewnym warunkiem CP 72. Niewykluczone, że w
przypadku prawidłowo wypełnionej przez nadawcę deklaracji celnej nie
robiliby problemu i wystawili dokument potwierdzający dokonanie zgłoszenia
celnego...
Na temat zagadnienia zakup na firmę = SAD mam pewną teorię. Otóż,
obowiązkowo objęte SADem są np. przesyłki o wartości powyżej 1000 euro
(niezależnie, czy adresowane do osoby fizycznej bez DG czy na firmę).
Różnica jest taka, że w przypadku przesyłek dla osób fizycznych to Urząd
Celny sporządza dokument SAD a w przypadku przedsiębiorcy taki obowiązek
spoczywa na nim. Myślę wiec, że celnicy często bez uzasadnienia starają się
przerzucać ten obowiązek na przedsiębiorców nawet w przypadku przesyłek o
mniejszej wartości.
Ja z kolei mam pytanie jak rozumiecie jeden z warunków dokonywania odpraw
celnych z SAD, mianowicie: "przesyłki pocztowe adresowane do
przedsiębiorców, zawierające towary przeznaczone do celów handlowych, w
stosunku do których istnieje obowiązek uiszczenia należności przywozowych
lub podatkowych, są częścią serii podobnych czynności". Na jakiej podstawie
weryfikuje się co jest częścią podobnych czynności? Ciekaw jestem waszych
opini.
-
9. Data: 2008-07-16 22:15:14
Temat: Re: zakup w USA, SAD
Od: "Karelin" <karelin@_wyciachaj_wp.pl>
> W rozporządzeniu i objaśnieniu do dokumentu "Dokument potwierdzający
> dokonanie zgłoszenia celnego obrót pocztowy - przywóz" jest wyraźnie
> napisane, że jeśli "na firme" to w potwierdzeniu odbioru należy podać
> REGON i NIP.
>
Ja właśnie ostatnio tak zrobiłem, przystawiłem w potwierdzeniu odbioru
pieczątkę firmową i czekam jak zareaguje na to Urząd Celny :)
W przypadku przesyłek adresowanych na fimę życzą sobie przesłania pewnych
dokumentów (bodajże zaśwadczenie o wpisie do ewidencji DG, NIP, REGON itp.)