eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkizakup towarów od osoby fizycznej w celu odsprzedaży
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 22

  • 21. Data: 2010-10-01 07:38:01
    Temat: Re: zakup towarów od osoby fizycznej w celu odsprzedaży
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-10-01 09:22, scream wrote:
    > Po co w takim razie ubezpieczenie, które mają biura rachunkowe?

    Jest używane w sytuacji jeśli masz roszczenie cywilne do biura.

    Piotrek


  • 22. Data: 2010-10-01 08:36:24
    Temat: Re: zakup towarów od osoby fizycznej w celu odsprzedaży
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 01-10-2010 09:22, scream pisze:
    > Dnia Thu, 30 Sep 2010 23:33:37 +0200, Andrzej napisał(a):
    >
    >> I tu się mylisz. Przed US Ty odpowiadasz.
    >> Księgowego to potem możesz podać do sądu,
    >> o ile będziesz miał za co.
    >
    > Po co w takim razie ubezpieczenie, które mają biura rachunkowe?

    Sam sobie przeczysz - gdyby biuro odpowiadało wprost przed US za
    popełnione w Twoich rozliczeniach błędy to nie potrzebowałoby
    ubezpieczenia OC (odpowiedzialność CYWILNA, nie karna, nie skarbowa).
    US egzekwowałby podatki, odsetki itp wprost od biura, i Ciebie by to nie
    obchodziła a więc nie miałbyś wobec biura żadnych roszczeń.

    Ale tak nie jest, nie ma też możliwości ubezpieczenia się od
    konsekwencji np. zaniżenia podatków (chociaż przy jakości naszego prawa
    podatkowego powinna być taka możliwość, skoro jest od skoków na bungee),
    stąd ubezpieczenie biura od odpowiedzialności wobec klienta.

    Masz prawo dochodzić od biura zwrotu wydatków które powstały z winy biura.
    A biuro sie od takiej sytuacji ubezpiecza - czyli dochodzisz
    odszkodowania od ubezpieczyciela biura.
    Jeżeli szkoda jest ewidentna (masz protokół pokontrolny - jest wyraźnie
    opisane co było przyczyną zaniżenia podatków a z umowy wynika co było
    obowiązkiem biura) to o wypłatę odszkodowania nie będzie trudno.
    Porządne biuro, które dba o reputację, jeszcze Ci w uzyskaniu
    odszkodowania pomoże.

    Trzeba tylko pamiętać, że możesz otrzymać zwrot za faktycznie poniesione
    _szkody_. Jeżeli z winy biura zapłaciłeś za mały podatek i potem
    musiałeś dopłacać, to w razie czego szkodą są odsetki, kary i inne
    koszty dodatkowe, sam podatek, który musisz dopłacić, szkodą nie jest.

    Jeżeli uważasz, że podjąłeś takie a nie inne decyzje na podstawie
    zafałszowanych danych o obciążeniach fiskalnych i na tym straciłeś (np.
    jak byś wiedział, że podatek będzie większy to byś inaczej skalkulował
    ceny - dotyczy zwłaszcza nieprawidłowych stawek VAT), to już raczej
    sprawa na proces cywilny, ubezpieczyciel tak wprost Ci z tego tytułu nic
    nie wypłaci.


    --
    *** Stosujesz sie do powyższych teorii na własną odpowiedzialność ***

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

strony : 1 . 2 . [ 3 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1