  • 11. Data: 2010-09-27 12:39:54
    Temat: Re: zakup towarów od osoby fizycznej w celu odsprzedaży
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 25 Sep 2010, Tomek wrote:

    > W dniu 25.09.2010 19:43, scream pisze:
    >
    > Obawiam się że duużo wyższy, zwłaszcza czytając to:

    Zapodaj nam lepiej źródło tych rewelacji.
    Bo w żadnym wypadku nie podejrzewam iż sam coś takiego stworzyłeś :)

    W szczególności dla KPiR (bo na KP i ryczałcie znam się jak
    to mawiają "jak kot na kwaśnym mleku") można zacytować:
    http://www.podatki.biz/akty/260803.htm?strona=1
    ...w szczególności par.11.4.3 (od słów "z wyjątkiem" :P),
    do tego par.9.4 oraz cały par.15 i 16.
    To są przepisy *podatkowe* podlegające kontroli *skarbowej*, to
    czy US zechce przekazać sprawę policji do rozpatrzenia *pozaskarbowych*
    zdarzeń jest sprawą uboczną :)
    Mandat (za nieprawidłowość w dokumentacji) przysługuje z czysto
    skarbowego punktu widzenia, bez wnikania czy materiał był kradziony
    czy pozyskany z "szarej strefy".

    Ba, działa to na odwrót: *JEŚLI* podatnik oświadczy, że materiał
    jest kradziony, a US uzna że jest to "udowodnione" (pewnie najlepiej
    na podstawie wyroku sądowego :>) to owszem - WTEDY nie podlega (ów
    materiał, a raczej jego niewłaściwe udokumentowanie) sankcjom skarbowym.
    Art.2.1.4 ustawy o dochodowym rzecz jasna.
    (w przypadku VAT tak dobrze nie ma, dla jasności)

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2010-09-28 05:02:59
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 27 Sep 2010 14:39:54 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Zapodaj nam lepiej źródło tych rewelacji.
    > Bo w żadnym wypadku nie podejrzewam iż sam coś takiego stworzyłeś :)

    Źródłem owych rewelacji jest samo życie :) Każdy jeden sklep spożywczy i
    nie tylko funkcjonuje na tej zasadzie, gdyż powszechne jest rozdawanie
    przez producentów różnego rodzaju gratisów które nie są fakturowane.
    Przykładowo - zamawiasz 5 zgrzewek napoju, dostajesz szóstą gratis. Na
    fakturze jest jednak tylko 5 zgrzewek. I co, sam to wypijesz, czy rozdasz
    znajomym? :) Sprzedaje się to normalnie i nikt się do tego nie czepia;
    wszyscy tak robią.

    --
    best regards,
    scream

  • 13. Data: 2010-09-29 14:07:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 28 Sep 2010, scream wrote:

    > Źródłem owych rewelacji jest samo życie :) Każdy jeden sklep spożywczy
    > i nie tylko funkcjonuje na tej zasadzie

    E, ale to nie jest argument na "poprawność prawną" praktyki,
    równie dobrze można twierdzić że dopuszczalna prędkość w terenie
    zabudowanym jest między 80 a 90 kmph :]

    > Sprzedaje się to normalnie i nikt się do tego nie czepia;

    "Brak dowodów" do czepiania się, jak mniemam!

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2010-09-29 17:49:36
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 29 Sep 2010 16:07:28 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > "Brak dowodów" do czepiania się, jak mniemam!

    Być może. Zdradzę Ci, że mój księgowy kazał mi sprzedawać i nie przejmować
    się, więc widocznie są ku temu jakieś jasne podstawy prawne ;) A Ty takich
    nie widzisz? Jak byś rozliczył sprzedaż gratisów?

    --
    best regards,
    scream

  • 15. Data: 2010-09-29 22:11:23
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    W dniu 29.09.2010 19:49, scream pisze:

    > Być może. Zdradzę Ci, że mój księgowy kazał mi sprzedawać i nie przejmować
    > się, więc widocznie są ku temu jakieś jasne podstawy prawne ;)

    Dobrze to ująłeś: ;)

    --
    Tomek

  • 16. Data: 2010-09-30 08:26:34
    Od: "\\n" <n...@m...xy>

    W dniu 29-09-2010 19:49, scream pisze:

    > Jak byś rozliczył sprzedaż gratisów?

    Tak jak wszystkie inne tzw. rabaty naturalne

    --
    Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania,
    że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.

  • 17. Data: 2010-09-30 14:31:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 29 Sep 2010, scream wrote:

    > Być może. Zdradzę Ci, że mój księgowy kazał mi sprzedawać i nie przejmować
    > się, więc widocznie są ku temu jakieś jasne podstawy prawne ;)

    Jasne, i to tak tajne, że nie godzi się ich ujawniać.
    ;)

    > A Ty takich
    > nie widzisz? Jak byś rozliczył sprzedaż gratisów?

    M... nie mam gratisów, ale na grupie nie dyskutujemy o tym jak bym je
    rozliczył, tylko jak ma być ;>
    Wersji IMVHO znalazłoby się kilka.
    - uznanie, że to "towar na reklamę i reklamacje".
    - uznanie że to art.11 PDoOF :P
    ...wadą wszelkich wersji które mi przychodzą na myśl jest obowiązek
    udokumentowania. Bo przeszkód aby na f-rze było "50 egz na sprzedaż,
    5 egz na reklamacje" nie widzę.

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2010-09-30 21:27:08
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 30 Sep 2010 16:31:19 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > ...wadą wszelkich wersji które mi przychodzą na myśl jest obowiązek
    > udokumentowania. Bo przeszkód aby na f-rze było "50 egz na sprzedaż,
    > 5 egz na reklamacje" nie widzę.

    To wytłumacz np. takiej Coca-coli że ma inaczej wypisywać swoje faktury,
    powodzenia życzę :))

    Musi być jakiś kruczek do wykorzystania, bo zapewniam Cię, że wszyscy tak
    robią. Wszyscy dają jakieś gratisy i wszystkie sklepy je potem wprowadzają
    do sprzedaży. Księgowy mi mówił, że w przypadku pełnej księgowości miałbym
    się o co martwić, a tak to najwyżej zapłacę wyższy podatek skoro będę miał
    przychód bez pokrycia w kosztach. Ja to kupuję, w końcu to on odpowiada
    przed US a nie ja :)

    --
    best regards,
    scream

  • 19. Data: 2010-09-30 21:33:37
    Od: Andrzej <w...@w...pl>

    W dniu 2010-09-30 23:27, scream pisze:
> [...]
    > przychód bez pokrycia w kosztach. Ja to kupuję, w końcu to on odpowiada

    I tu się mylisz. Przed US Ty odpowiadasz.
    Księgowego to potem możesz podać do sądu,
    o ile będziesz miał za co.

    A.

  • 20. Data: 2010-10-01 07:22:46
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 30 Sep 2010 23:33:37 +0200, Andrzej napisał(a):

    > I tu się mylisz. Przed US Ty odpowiadasz.
    > Księgowego to potem możesz podać do sądu,
    > o ile będziesz miał za co.

    Po co w takim razie ubezpieczenie, które mają biura rachunkowe?

    --
    best regards,
    scream