  • 1. Data: 2010-09-21 21:48:54
    Temat: zakup towarów od osoby fizycznej w celu odsprzedaży
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    Chcę szerzej rozwinąć działalność, którą zajmuję się dotychczas
    hobbistycznie. Polega to na okazyjnym zakupie od osób fizycznych
    używanych zabawek, modeli i różnych innych drobiazgów, głównie dla
    dzieci (od znajomych, ich znajomych, na allegro, na bazarze, itp),
    odnawianiu ich kompletowaniu i sprzedawaniu na allegro. Teraz
    chciałbym otworzyć sklep internetowy i zwiększyć obroty i dochody :-)
    Pewnie trzeba będzie założyć DG, ale jak dokumentować zakup używanych
    towarów od osób fizycznych. Wiem, że umowa kupna-sprzedaży załatwia
    sprawę, ale kto będzie chciał się w to bawić sprzedając np. wiaderko
    klocków lego za 10 PLN, no i co z zakupem z allegro, czy da się to
    jakość uprościć?
    Druga sprawa: jeśli jednak będę sporządzał te umowy, to jak to ująć:
    np. kupuję od kilkudziesięciu osób po wiaderku klocków, potem wrzucam
    wszystko do jednego pudła i z tego robię zupełnie nowe zestawy, które
    odsprzedaję, i co teraz, umowy mają być na każdy klocek osobno? :-)
    od czego i czy w ogóle liczyć VAT
    jakoś nie mogę tego objąć, aż się biznesu odechciewa... :-(

    pozdrawiam
    s_13

  • 2. Data: 2010-09-21 23:09:59
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-09-21 23:48, s_13 wrote:
> [...]
    > dzieci (od znajomych, ich znajomych, na allegro, na bazarze, itp),
    > odnawianiu ich kompletowaniu i sprzedawaniu na allegro. Teraz

    Czyli IMHO prowadzisz niezarejestrowaną DG i chwalisz się tym na
    usenecie. Pięknie! :-)

> [...]
    > sprawę, ale kto będzie chciał się w to bawić sprzedając np. wiaderko
    > klocków lego za 10 PLN, no i co z zakupem z allegro, czy da się to

    Jeśli będziesz na KPiR to dokumentowanie zakupów ma dwa aspekty.

    1) Dokumentowanie faktu pozyskania towarów handlowych, etc - jest to
    banalne (doczytaj rozporządzenie "o KPiR").

    2) Dokumentowanie kosztów uzyskania przychodu - to jest nieco bardziej
    skomplikowane.

    Jeśli zechcesz biznes prowadzić zgodnie z rozporządzeniem to sprawę
    załatwia Ci dopiero rachunek wystawiony przez sprzedawcę (albo
    odpowiednia klauzula w umowie). W każdym razie musisz mieć kwit z
    podpisem sprzedającego z którego wynika, że otrzymał zapłatę.

    Ale ponieważ, jak wiadomo, podczas wydawania rozporządzenia minister był
    łaskaw przekroczyć delegacje ustawowe to być może wystarczy Ci jeśli
    (częściowo) olejesz rozporządzenie i w zakresie KUP biznes będziesz
    prowadził jedynie zgodnie z ustawą (o PDOF).

    Wtedy dowodem poniesienia kosztu może być dla tego przykładu
    potwierdzenie przelewu, którym zapłaciłeś za towar. Albo jakikolwiek
    inny, wiarygodny kwit z którego wynika ile, komu i za co zapłaciłeś.

> [...]
    > wszystko do jednego pudła i z tego robię zupełnie nowe zestawy, które
    > odsprzedaję, i co teraz, umowy mają być na każdy klocek osobno? :-)

    Co się tak przyczepiłeś do tej umowy? Masz wpisywać zakup towarów
    handlowych, etc. i dokumentować poniesione koszty. A umowy mogą być w
    skrajnym przypadku ustne.

    > od czego i czy w ogóle liczyć VAT

    Jeśli zrezygnujesz ze zwolnienia podmiotowego to od całości sprzedaży.

    > jakoś nie mogę tego objąć, aż się biznesu odechciewa... :-(

    A to już należy mieć pretensje do "miszczów businessu" z Wiejskiej ...

    Powodzenia

    Piotrek

  • 3. Data: 2010-09-21 23:15:51
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    W dniu 21.09.2010 23:48, s_13 pisze:
> [...]
    > odnawianiu ich kompletowaniu i sprzedawaniu na allegro. Teraz
    > chciałbym otworzyć sklep internetowy i zwiększyć obroty i dochody :-)

    DG się nie otweira, tylko prowadzi -co najwyżej niezarejestrowana :-)

> [...]
    > sprawę, ale kto będzie chciał się w to bawić sprzedając np. wiaderko
    > klocków lego za 10 PLN, no i co z zakupem z allegro, czy da się to

    Towar zaksięgować musisz bezwzględnie, w dacie jego otrzymania, choćby
    na bazie własnego opisu zgodnego ze wzorem z rozporządzenia do KPiR.
    Co do wydruków z Allegro się nie wypowiadam bo pamiętam że jakieś miny
    tam były (z cyklu brak kosztów ze względu na brak podpisu sprzedawcy na
    wydruku).

> [...]
    > wszystko do jednego pudła i z tego robię zupełnie nowe zestawy, które
    > odsprzedaję, i co teraz, umowy mają być na każdy klocek osobno? :-)

    A co gdy deweloper sprzedaje dom, do budowy którego użył 10000 cegieł ;-) ?

    > od czego i czy w ogóle liczyć VAT
    > jakoś nie mogę tego objąć, aż się biznesu odechciewa... :-(

    Zakładasz Ltd w UK z kapitałem 100GBP.. a dalej już pójdzie :-)

    --
    Tomek

  • 4. Data: 2010-09-25 08:27:53
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    r.googlegroups.com...

> [...]
    >wszystko do jednego pudła i z tego robię zupełnie nowe zestawy, które
    >odsprzedaję, i co teraz, umowy mają być na każdy klocek osobno? :-)

    Male audiotele.
    Jak si enazywa rodzaj dzialalnosci, w ktorym sprzedaje sie obiekty
    materialne w innej postaci niz zostaly one zakupione?
    - czyli kupujesz jaja i make a sprzedajesz ciasto; kupujesz auto-grzmoty a
    sprzedajesz pozyskane czesci.
    a) handel,
    b) uslugi,
    c) produkcja?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2010-09-25 08:37:30
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    wiadomościnews:930ad29b-e1aa-45d3-a2ec-8eba87fdc03a@
> [...]
    > materialne w innej postaci niz zostaly one zakupione?
    > - czyli kupujesz jaja i make a sprzedajesz ciasto; kupujesz auto-grzmoty a

    to jest produkcja, a to co kupujesz, to surowce...

    pozdrawiam
    s_13

  • 6. Data: 2010-09-25 09:30:06
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-09-25 10:37, s_13 wrote:
    > to jest produkcja, a to co kupujesz, to surowce...

    Bingo! Wygrałeś "talon na balon".

    Piotrek

  • 7. Data: 2010-09-25 17:09:56
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    On 25 Wrz, 11:30, Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> wrote:

    > Bingo! Wygrałeś "talon na balon".
    >
    > Piotrek

    a inna wersja (utrudniona): kupuję towar (surowiec?), i sprzedaję w
    tej samej postaci, ale poprawiam co nieco (przypuśćmy, że ma wady,
    które naprawiam), czy produkuję, czy po prostu sprzedaję? :-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 8. Data: 2010-09-25 17:43:04
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 25 Sep 2010 10:09:56 -0700 (PDT), s_13 napisał(a):

    > a inna wersja (utrudniona): kupuję towar (surowiec?), i sprzedaję w
    > tej samej postaci, ale poprawiam co nieco (przypuśćmy, że ma wady,
    > które naprawiam), czy produkuję, czy po prostu sprzedaję? :-)

    To jeszcze inaczej - odnosząc się do pierwszego Twojego posta - powiedz,
    czy w którym kolwiek miejscu w KPiR wpisujesz co dokładnie kupiłeś
    (surowiec) i co z tego zostało zrobione ("ulepszony" surowiec bądź gotowy
    produkt)? Nie, nie ma tam takiego pola. W przypadku firm rozliczających się
    na zasadach ogólnych znaczenie ma:
    - ile było kosztów netto w danym miesiącu
    - ile było przychodu netto w danym miesiącu
    - różnica między przychodem a kosztami stanowi dochód, od którego
    odprowadza się podatek.
    Skoro już jesteśmy przy zagadkach, to zadam kolejną: ile udokumentowanego
    dochodu będziesz miał, jeżeli kupisz coś za 10 zł, a sprzedasz za 15 zł?
    Pytanie drugie: ile będzie dochodu, jeżeli nie będziesz potrafił
    udokumentować owych 10 zł kosztów? Odpowiedź jest prosta - w przypadku
    kiedy nie będziesz miał papierka na koszty zaplacisz po prostu wyższy
    podatek dochodowy (bo płacisz od 15 zł, a nie od 15-10=5 zł). Fiskusa nie
    obchodzi czy towar, który sprzedajesz kupiłeś legalnie w innej firmie, na
    bazarze od handlarza, dostałeś od cioci czy sam wyprodukowałeś (z paroma
    wyjątkami, np. alkohol czy paliwo). Wyjaśnianiem pochodzenia towarów
    zajmuje się w naszym kraju policja, a nie skarbówka.

    --
    best regards,
    scream

  • 9. Data: 2010-09-25 18:00:08
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    W dniu 25.09.2010 19:43, scream pisze:

> [...]
    > kiedy nie będziesz miał papierka na koszty zaplacisz po prostu wyższy
    > podatek dochodowy (bo płacisz od 15 zł, a nie od 15-10=5 zł).

    Obawiam się że duużo wyższy, zwłaszcza czytając to:

  • 10. Data: 2010-09-25 21:08:18
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 25 Sep 2010 20:00:08 +0200, Tomek napisał(a):

    > Obawiam się że duużo wyższy, zwłaszcza czytając to:

    A jakieś uzasadnienie?

    --
    best regards,
    scream