  • 1. Data: 2004-11-19 11:47:41
    Temat: zakup srodka trwalego.
    Od: "Kurka" <n...@n...pl>

    Witam,
    mam problem i nie wiem jak sobie z nim poradzic. Otoz kupilam srodek trwaly
    do firmy transportowej. Srodek trwaly to ciagnik siodlowy. Zostal on
    kupiony w pazdzierniku. Wzielam na niego kredyt. 36,8% zostanie sfinansowane
    ze srodkow unijnych (SAPARD). Wiem, ze dokonuje odpisow amortyzacyjnych, ale
    tylko czesc tych odpisow bedzie dla mnie kosztem (liczona od kwoty, ktora
    zaplacilam z wlasnych pieniedzy). Dofinansowanie otrzymam prawdopodobnie w
    grudniu. W zwiazku z tym mam pyanie: czy do grudnia moge uznac amortyzacje w
    100% za moj KUP, a dopiero po uznaniu rachunku odliczac ja proporcjonalnie
    do poniesionego wydatku, czy od razu rozliczac proporcjonalnie.
    Mam pytanie tez odnosnie podatku VAT- czy taka dostacja podlega
    opodatkowaniu i jaka stawke trzeba zastosowac (22%?).
    Przepraszam, jezeli moje pytania sa zagmatwane, a byc moze dla kogos
    banalne, ale dla mnie to trudny problem i bede wdzieczna za jakies
    podpowiedzi.

    Dziekuje
    Kurka

  • 2. Data: 2004-11-19 20:04:24
    Temat: Re: zakup srodka trwalego.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 19 Nov 2004, Kurka wrote:
> [...]
    >+ 100% za moj KUP, a dopiero po uznaniu rachunku odliczac ja proporcjonalnie

    ...ale wtedy trzeba by korygować KUP !
    Sama piszesz że "nie są kosztem"... - no to przed otrzymaniem dotacji
    brak podstaw do wykluczenia, ale po otrzymaniu - automatycznie przestałyby
    być kosztem ! I tak (że "nie stanowi kosztu...część odpisów" - wg.
    art 23.1.45)
    Mam na myśli *wszystkie* raty amortyzacji - te uprzednio odliczone też...
    No to w momencie jak przestają być KUP - trzeba korygować o ile się
    odliczyło.
    Źle myślę ?

    >+ czy od razu rozliczac proporcjonalnie.

    No ciekawym reszty opinii.
    Ale ja bym sobie życia nie komplikował :) od razu zakładając
    że dostaję dotację :)

    >+ Mam pytanie tez odnosnie podatku VAT- czy taka dostacja podlega
    >+ opodatkowaniu i jaka stawke trzeba zastosowac (22%?).

    ...a to niby "dotacja" że *zapłatą* ? :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 3. Data: 2004-11-23 07:10:55
    Od: "Zosia" <z...@o...pl>

    Użytkownik "Kurka" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Przepraszam, jezeli moje pytania sa zagmatwane, a byc moze dla kogos
    > banalne, ale dla mnie to trudny problem i bede wdzieczna za jakies

    http://sip.mf.gov.pl/sip/index.php?p=1&i_smpp_s_dok_
    nr_sek=43084&i_smpp_s_strona=1>

  • 4. Data: 2004-11-23 09:30:59
    Od: "Zosia" <z...@o...pl>

> [...]
    > Przepraszam, jezeli moje pytania sa zagmatwane, a byc moze dla kogos
    > banalne, ale dla mnie to trudny problem i bede wdzieczna za jakies

    może tym razem:
    > http://sip.mf.gov.pl/sip/index.php
    jeśli nie, szukaj BI/005-0595/04
    pozdrawiam