  • 1. Data: 2009-01-11 20:55:00
    Temat: zakup/sprzedaż gruntu - podatek?
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Wiem że w sferze mieszkaniowej był kiedyś limit >5lat "posiadania" (coś
    też obijało się o "meldunek" w danym mieszkaniu) od zakupu do sprzedaży,
    by być zwolnionym z podatku od różnicy cen (zarobku na tym mieszkaniu).
    Jak to się teraz ma do zakupu gruntu? Powiedzmy kupuję grunt za cenę X i
    za rok chcę go sprzedać za cenę Y... A bardziej realnie, to chcę kupić
    grunt, dość duży, podzielić na mniejsze działki (a formalności podziału
    działki na mniejsze to już osobna historia urzędowa), na jednym kawałku
    budować się samodzielnie, a resztę sprzedać.
    Zawiłe to trochę podatkowo będzie gdy jeszcze do kompletu by doszła
    współwłasność tego co kupię?

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 2. Data: 2009-01-11 20:57:26
    Temat: Re: zakup/sprzedaż gruntu - podatek?
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 11-01-2009 o 21:55:00 BartekK <s...@n...org> napisał(a):

> [...]
    > budować się samodzielnie, a resztę sprzedać.
    > Zawiłe to trochę podatkowo będzie gdy jeszcze do kompletu by doszła

    PIT jak PIT, ale uwaga na VAT!
    Jesli kupisz jako szaraczek z zamiarem podziału i sprzedaży,
    to od sprzedaży będziesz musiał płacić VAT - czyli 22% w plecy,
    a jak się nie zorientujesz że musisz płacić to jeszcze odsetki
    i kary (co przy cenach gruntu będzie mocno bolało)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 3. Data: 2009-01-11 21:13:28
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Tomek pisze:

> [...]
    > a jak się nie zorientujesz że musisz płacić to jeszcze odsetki
    > i kary (co przy cenach gruntu będzie mocno bolało)

    hmmm, typowe w naszych przepisach "z zamiarem"... A to ten zamiar musi
    być zamierzony i udawadnialny, bo np co jeśli po roku budowania wyjdzie
    mi, że finansowo rady nie dam, i muszę część działki odsprzedać by
    wykończyć dom?

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 4. Data: 2009-01-11 21:25:31
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 11-01-2009 o 22:13:28 BartekK <s...@n...org> napisał(a):

> [...]
    > być zamierzony i udawadnialny, bo np co jeśli po roku budowania wyjdzie
    > mi, że finansowo rady nie dam, i muszę część działki odsprzedać by

    Zrobisz jak uważasz, ja już z 5 albo i 10 wyroków na podatki.pl widziałem,
    cyt. z WSA: "organ II instancji udowodnił ponad wszelką wątpliwość"

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek