  • 1. Data: 2003-09-18 23:21:41
    Temat: zakup samochodu do s.c.
    Od: "" <g...@W...onet.pl>

    witam
    Znajomy chce kupic autko (ciezarowe z homologacja). Ma upatrzone w auto
    komisie. Prowadzi DG w s.c. 3-osobowej. ( firma rodzinna). I teraz jest
    pytanie. Czy ma je kupic na siebie i potem wrzucic aportem do spolki, czy tez
    od razu na spolke ( zapomnial spytac ,czy dostanie w komisie f-re Vat i czy
    będzie mogl vat odliczyc-ale zalozmy ,ze jest taka mozliwosc,a jutro musi
    podjac decyzje)? Jaki wariant jest korzystniejszy? Jeśli ktos z Was taki
    problem przerabiał to proszę o podpowiedz.
    pozdawiam,
    G.

  • 2. Data: 2003-09-19 06:57:50
    Temat: Re: zakup samochodu do s.c.
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik <g...@W...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > podjac decyzje)? Jaki wariant jest korzystniejszy? Jeśli ktos z Was taki
    > problem przerabiał to proszę o podpowiedz.
    -----------------------------------
    Temat troche dyskusyjny ale jeśli na firme i ciężarowy z homologacją to
    odliczy Vat od zakupu również wszystki koszty użytkowania i amortyzacja
    bedzie kosztem mysle że sa to juz plusy Może ktos dalej pociągnie chyba dziś
    ciężko mysle.
    Wiola

  • 3. Data: 2003-09-19 17:45:36
    Od: "" <g...@W...onet.pl>

    witam, auto juz kupione, f-ry w komisie nie wystawili, tylko umowe.Auto
    ciezarowe z homologacja ,zarejestrowane na 5 osob. Kobitka , ktora je wstawila
    do komisu miala je w leasingu w swojej firmie, potem przerejestrowala na
    siebie i wstawila je jako osoba prywatna. I znow pytanie, jesli znajomy wrzuci
    je teraz aportem do spólki cywilnej ,to czy bedzie mogl odliczac vat od
    benzyny oraz od napraw , przegladów itd?

    Dzieki za poprzednia odpowiedz.

  • 4. Data: 2003-09-20 19:04:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 19 Sep 2003, wrote:

    >+ witam, auto juz kupione, f-ry w komisie nie wystawili, tylko umowe.

    Z samochodologii cienki jestem, to poczekam na inne wypowiedzi.
    Ale koncept z brakiem faktury mi nijak nie pasuje: zeznaj
    co za dane masz na "papierze", co to za umowa, jak masz
    skwitowane pieniądze - i jakie *strony* są wymienione na
    umowie !
    "Komis" mógł wystąpić jako pośrednik - zleceniobiorca lub
    agent, w związku z tym nic nie wiemy jak to auto w końcu
    kupiłaś :)
    Bo brak faktury mnie niepokoi...
    [...]
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 5. Data: 2003-09-22 10:22:42
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

> [...]
    > je teraz aportem do spólki cywilnej ,to czy bedzie mogl odliczac vat od
    > benzyny oraz od napraw , przegladów itd?

    Mysle Pani Gosiu, ze "jaja sobie robia".
    Jak to nie wystawili faktury w komisie ?

    Juz mam dwa autka osobowe z komisu i ZAWSZE dosprawalem fakture...

    Przeciez to "pare tysiecy w plecy" warto sprawdzic....

    Boguslaw

  • 6. Data: 2003-09-23 13:58:30
    Od: "" <g...@p...onet.pl>

    Auto kupowal mój znajomy, odradzalam mu zakup w komisie (jakis czas temu sama
    szukalam auta do firmy i po rozmowach w kilku komisach zrezygnowalam &#8211; gdy już
    mialam upatrzone auto z homologacja, okazywalo się ,ze fry nie dostane , ze
    kwota na umowie nie będzie taka jaka mam zaplacic tylko nizsza, krecili,
    gmatwali, a ja lubie czyste sprawy).Znajomy strasznie się się napalil na to
    auto i je już ma....chociaz w dniu kupna troche sie zdenerwowal. Umowa jest
    spisana miedzy nim a osoba ,która auto wstawiala do komisu. Komis wystepuje
    jako posrednik. PCC musial zaplacic ( a tego co się orientuje, gdyby strona
    sprzedajaca był komis to oplata PCC by nie dotyczyla kupujacego, bo zalatwia
    to komis). No i teraz najciekawsze. Umowa jest na kwote 10000 nizsza , niż
    faktyczna gotowke wylozyl na stol. W US zakwestionowali te cene . PCC zaplacil
    od wycenionej wartosci przez US. No i teraz gdy wrzuci to auto w srodki trwale
    to tez amortyzacja będzie od wartosci na umowie..... ja w zyciu nie poszlabym
    na taki układ. Jeden plus tej calej transakcji to mozliwosc odliczania Vatu od
    paliwa, bo auto jest uniwersalne-ciezarowe ( oryginalna fabryczna
    homologacja). No coz jak ktos jest uparty to sam sobie winien.
    Ja po tym przypadku tym bardziej będę odradzac kupowanie aut w komisach. Z
    dotychczasowych znanych mi osobiscie przypadkow stwierdzam ,ze to krętacze
    delikatnie mowiac.

    Pozdrawiam
    Gosia

  • 7. Data: 2003-09-23 20:34:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 23 Sep 2003, Gosia pisała:
    [...]
> [...]
    >+ PCC musial zaplacic ( a tego co się orientuje, gdyby strona
    >+ sprzedajaca był komis to oplata PCC by nie dotyczyla kupujacego,

    Akrat tu - jeśli to była umowa *komisu*, a nie podwójnego
    kupna-sprzedaży, *i* zakup następował od osoby nie prowadzącej
    DG (przyznam że dziwne... ciężarówką ?) to tak miałoby być:
    od zakupu PCC, od prowizji komisu VAT.
    Ale powinna być wystawiona faktura VAT z napisem "VAT-KOMIS" !
    No i cała reszta... zgadzam się, masz rację :)

    pozdrowienia, Gotfryd