  • 1. Data: 2004-01-25 16:39:49
    Temat: zakup samochodu
    Od: "daanuta" <d...@w...pl>

    Witam,
    zakupilam samochod ciezarowy, dostalam fakture z data 30 grudnia, z tej daty
    mam rowniez dowod zaplaty, ale samochod jest zarejestrowany z data 02
    stycznia. kiedy moge odliczyc vat? w grudniu czy styczniu?
    czy jesli vat bede mogla odliczyc w grudniu, to odliczac jako srodek trwaly?
    (przeciez nie byl zdatny do uzywania) a moze jako inwestycje? i do EwST
    przyjac z data 2 stycznia, czy US bedzie mial podstawy do czepiania sie?
    dana

  • 2. Data: 2004-01-25 17:00:32
    Temat: Re: zakup samochodu
    Od: "daanuta" <d...@w...pl>

    sorki, nie przejrzalam arch, teraz juz to zrobilam i mam jasniej w glowie, a
    moze nie:))
    W jaka pozycje deklaracji wpisac odliczenie tego vatu - w zakup sr,
    trwalych czy w zwykle zakupy?
    slyszalam o przypadku ze US zakwestionowal odliczenie VAT od samochodu jako
    sr, trwalego w miesiacu otrzymania f-ry poniewaz pojazd nie byl jeszcze
    zarejestrowany wiec nie byl sr. trw. i co z tym zrobic?
    dana

  • 3. Data: 2004-01-26 06:42:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 25 Jan 2004, daanuta wrote:
    [...]
    >+ slyszalam o przypadku ze US zakwestionowal odliczenie VAT od samochodu jako
    >+ sr, trwalego w miesiacu otrzymania f-ry poniewaz pojazd nie byl jeszcze
    >+ zarejestrowany wiec nie byl sr. trw.

    ++++
    6) zakupach inwestycyjnych - rozumie się przez to zakupy towarów lub usług
    zaliczanych na podstawie odrębnych przepisów do środków trwałych oraz
    wartości niematerialnych i prawnych; dotyczy to również zakupów
    zaliczonych do inwestycji rozpoczętych (w toku),
    ----

    Oczywistym jest że skoro VAT *musi* być odliczony "w miesiącu lub
    miesiącu następnym" zaś ŚT być może "bedzie uruchomiony" później
    to owo "stanowisko" (BTW: mam pytanie - czy NA PIŚMIE ?) byłoby
    nielogiczne.
    Masz chyba "inwestycję w toku", musisz jeszcze zainwestować w OC ;)

    >+ i co z tym zrobic?

    IM*H*O - j.w. UWAGA: nie jestem doradzcą, to tylko opinia :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 4. Data: 2004-01-26 13:57:49
    Od: "daanuta" <d...@w...pl>

> [...]
    > wartości niematerialnych i prawnych; dotyczy to również zakupów
    > zaliczonych do inwestycji rozpoczętych (w toku),
    problem w tym, ze w pewnych warunkach samochod bez rejestracji moze spelniac
    definicje srodka trwalego
    skoro samochod zakupimy jako uzywany, mamy okreslony czas na
    przerejestrowanie i korzystac z niego mozemy co najmniej do chwili uplywu
    tegoz terminu
    poslugujac sie przykladem zakupu wczesniej opisanym, to juz od chwili zakupu
    samochod jest zdolny do uzytkowania i...mysle ze mimo braku rejestracji na
    nowego wlasciciela, prawo zwotu vat jak najbardziej przysluguje
    jakies sugestie? :-)

    pozdrawiam
    dana

  • 5. Data: 2004-01-26 21:09:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 26 Jan 2004, daanuta wrote:

> [...]
    >+ samochod jest zdolny do uzytkowania i...mysle ze mimo braku rejestracji na
    >+ nowego wlasciciela, prawo zwotu vat jak najbardziej przysluguje

    A *DLACZEGO BY NIE* ?

    >+ jakies sugestie? :-)

    Nie rozumiem pytania.
    Najpierw piszesz że US "nie chce uznać odliczenia VAT bo
    samochód NIE JEST ŚRODKIEM TRWAŁYM" - to tłumaczę że on
    wcale NIE MUSI BYĆ, wystarczy jak JEST PRZEZNACZONY ("inwestycja").
    No to mi na to wyjeżdżasz że "on już JEST ŚT".
    A odliczenia VAT od zakupu który "może być ŚT" (czyli jest
    kompletny i sprawny...) to niby TEŻ ktoś się czepiał ??
    Wybacz, nie nadążam :(

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 6. Data: 2004-01-27 09:50:23
    Od: "daanuta" <d...@w...pl>

    > Wybacz, nie nadążam :(
    sek chyba w tym ze z mojego adresu korzystaja dwie osoby i stad czasem watek
    sie rozwija w kilku kierunkach
    pozdrawiam
    dana

  • 7. Data: 2004-01-27 10:11:12
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik daanuta napisał:

    > sek chyba w tym ze z mojego adresu korzystaja dwie osoby i stad czasem watek
    > sie rozwija w kilku kierunkach

    To straszni niehigieniczne. Prawie jak używanie wspólnej szczotczki do
    zebów.

    To nie lepiej załozyc drugie konto?
    E-mail to nie limuzyna, stac na niego każego.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 8. Data: 2004-01-27 10:37:45
    Od: "daanuta" <d...@w...pl>

    > To straszni niehigieniczne. Prawie jak używanie wspólnej szczotczki do
    > zebów.

    sterylizacja pomaga :-)

    > To nie lepiej załozyc drugie konto?
    > E-mail to nie limuzyna, stac na niego każego.

    przyczyna lenistwo
    zmieniac w opcjach konta adres to zbyt czasochlonne, gdy chec sie odezwac:)
    nadajemy na jednej fali i staramy sie nie stwarzac klopotow
    nie mniej przepraszamy i obiecujemy poprawe

    pozdrawia
    dana