  • 1. Data: 2007-02-24 16:53:38
    Temat: zakup od osoby prywatnej na firme
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Mam możliwość kupić sprzęt potrzebny mi w działalności, od osoby
    prywatnej, na allegro. Oczywiście osoba ta faktury vat wystawić nie
    może/nie chce/nie wystawi. Pomijam kwestie czy sprzęt jest nowy/używany
    >6mieś bo to problem sprzedającego, ale od strony kupującego - jak taki
    zakup zaliczyć w koszty, żeby problemu nie było?
    Cena jaką zapłacę jest z pewnością brutto, ale vatu nie ma jak
    odliczyć.. (?) Czy sam wydruk maila "wygrałeś aukcje"/"kupiłeś przez
    kup-teraz" można uznać jako umowę kupna-sprzedaży pomiędzy sprzedającym
    i moją firmą (konto na allegro jest na dane firmowe) i jako "rachunek"
    (ew z polaczeniu z potwierdzeniem dokonania przelewu) podpiąc do kosztów?

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 2. Data: 2007-02-24 17:14:05
    Temat: Re: zakup od osoby prywatnej na firme
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 24-02-2007 o 17:53:38 BartekK <s...@N...org> napisał(a):

> [...]
    > i moją firmą (konto na allegro jest na dane firmowe) i jako "rachunek"
    > (ew z polaczeniu z potwierdzeniem dokonania przelewu) podpiąc do kosztów?

    Weź to na rachunek i po sprawie - przy czym mówię o rachunku a nie
    "rachunku",
    bo rachunek każdy sprzedawca ma obowiązek wystawić.

    --
    ZUS * PIT * VAT => Kroją Cię na dzień dobry z 55% twoich zarobków.
    Samochód,piesek,alkohol,papierosy i mnóstwo innych - tracisz kolejne

  • 3. Data: 2007-02-24 19:43:59
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości
> [...]
    > może/nie chce/nie wystawi. Pomijam kwestie czy sprzęt jest nowy/używany
    > zakup zaliczyć w koszty, żeby problemu nie było?

    Wygranie aukcji na allegro oznacza zawaracie umowy kupna sprzedaży.
    Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby taką umowę wrzucić w koszty.

    > Cena jaką zapłacę jest z pewnością brutto, ale vatu nie ma jak odliczyć..
    > (?) Czy sam wydruk maila "wygrałeś aukcje"/"kupiłeś przez kup-teraz" można
    > uznać jako umowę kupna-sprzedaży pomiędzy sprzedającym i moją firmą

    IMO tak.

  • 4. Data: 2007-02-24 21:31:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 24 Feb 2007, BartekK wrote:

> [...]
    > sprzedającego, ale od strony kupującego - jak taki zakup zaliczyć w koszty,

    Optymalnie - wziąć rachunek.
    Niestety sprzedający często znają przepisy... jak znają :[ i bronią się
    rękoma i nogami przed tym co powinni zrobić.
    Ponieważ nie jest to "towar handlowy" (dla Ciebie) restrykcje są
    mniejsze, w archiwach znajdziesz iż umowa (może być wydruk allegro)
    ale koniecznie poparta dowodem zapłaty (bo *umowa* nie świadczy, że
    został *poniesionyc koszt*, znaczy z umowy nie wynika że została
    zrealizowana!) powinna być "bez zarzutu".
    Żeby była jasność - sam mam jeden taki przypadek zaksięgowany (nie
    był poddawany kontroli, dla porządku).

    > Cena jaką zapłacę jest z pewnością brutto, ale vatu nie ma jak odliczyć.. (?)

    A niby skąd by tam miał się VAT wziąć???

    > Czy sam wydruk maila "wygrałeś aukcje"/"kupiłeś przez kup-teraz" można uznać
    > jako umowę kupna-sprzedaży pomiędzy sprzedającym i moją firmą (konto na

    IMO - zdecydowanie tak. Znaczy jako "wydruk umowy" :)
    Tyle, że z faktu iż być może UMÓWISZ się ze zmną iż coś mi sprzedasz
    (bądź na odwrót), nie znaczy że PONIOSŁEŚ KOSZT.
    Być może uda Ci się to dopiero po procesie sądowym ;) (jest taki
    ostatnio sławny wyrok, jak to gość wystawić samochód bez ceny minimalnej,
    a później żeby wykpić się z jego zdaniem za niskiego wyniku licytacji
    oświadczył PRZED SĄDEM że "takiego samochodu to on nie ma, chciał
    tylko sprawdzić cenę" - sąd mu powiedział że jak wystawił do sprzedaży
    a nie ma, to niech sobie kupi żeby miał co dać nabywcy :)).
    Inaczej mówiąc: kosztu może *jeszcze nie być*.

    > allegro jest na dane firmowe) i jako "rachunek" (ew z polaczeniu z
    > potwierdzeniem dokonania przelewu) podpiąc do kosztów?

    IMO zdecydowanie tak.
    Można jeszcze napisać na ktorymś dokumencie "sprzęt odebrałem dn..."

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2007-02-25 15:41:45
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):
    > IMO - zdecydowanie tak. Znaczy jako "wydruk umowy" :)

    > IMO zdecydowanie tak.
    > Można jeszcze napisać na ktorymś dokumencie "sprzęt odebrałem dn..."

    Czyli dobrze kombinowalem. Dziekuje za potwierdzenie :) Po prostu po
    ostatniej kontroli US wole pytac sie o wszystko niestandardowe,
    zwlaszcza jak wydaje mi sie dane rozwiazanie logiczne - bo to dobry znak
    ze beda z tego klopoty...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173