  • 1. Data: 2008-11-27 11:37:33
    Temat: zakładanie 1 os DG kilka pytan
    Od: " autor" <n...@W...gazeta.pl>

    Witam!
    Mam w sumie dwa pytania:
    1. czy dokument potwierdzajacy prawo do lokalu to moze byc (bo mieszkam z mama
    ktora jest wlascicielem mieszkania) umowa uzyczenia 2 metrow ^2 (bo to tylko
    stanowisko komuterowe potrzebne) na potrzeby DG na okres jej trwania za kwotę
    0 zł ? Jezeli tak to jak ma wyglądac taka umowa oraz co muszę dopełnic
    zawierajac te umowe. Zglaszac gdzies czy jak (pomijajac US dla ktorego jest to
    sporzadzane)
    2. Zaznaczam ze mam wyszukiwarke PKD, ale nie chce poplenic glupiego bledu na
    dziendobry przy wypelnianiu wniosku, dlatego prosze o podanie kodow do takich
    oto dzialanosci
    (kody ktore podaje w UM oraz te ktore podaje we wniosku o regon)
    - sprzedaz oprogramowania przez internet (licencji, bez nosnika fizycznego)
    - (uslugi)pomoc w instalacji serwerow i wdrazaniu oprogramowania (zdalna
    pomoc, haslo roota i adres serwera tylko biore i wszystko idzie przez putty),
    mozliwy hosting itp.
    - posrednictwo w sprzedazy (np zalozenie czegos a'la allegro, gdzie pobieram
    prowizje od sprzedazy przy pomocy tego serwisu)
    - prowadzenie stron internetowych w tym zamieszcazaqnie reklam, oraz
    korzystanie z programow partnerskich firm trzecich (np wyswietlanie reklam
    mbanku czy google i wynajmowanie miejsca konkretnym firmom na stronie na
    okreslony czas)
    - tworzenie stron oraz oprogramowania dedykowanego(bez przenoszenia praw
    majatkowych, licencje jak w pierwszym punkcie)
    i w przyszlosci (ale odrazu bym podal - mozna chyba?) - udostepnianie
    narzedzia (programu) w ktorym wyswietlam reklamy kupione u mnie przez firmy i
    pokazuje je odplatnie zwyklym uzytkownikom (tym uzytkownikom place za ogladanie)

    to wstepna dzialanosc.

    bardzo dziekuje za pomoc

  • 2. Data: 2008-11-27 11:59:40
    Temat: Re: zakładanie 1 os DG kilka pytan
    Od: Daniel Stalica <d...@s...info>

    autor pisze:
> [...]
    > zawierajac te umowe. Zglaszac gdzies czy jak (pomijajac US dla ktorego jest to

    może być, wpisz w umowie cały pokój, albo nie wpisuj nic o wielkości. 2m
    kw są śmieszne i tyle... po drugie ta wartość jest brana do
    ewentualnych kosztów za media, więc powinna być jak najwyższa, ale
    musisz ją uzasadnić, gdy będzie kontrola. Pokój jest w sam raz.

> [...]
    > pokazuje je odplatnie zwyklym uzytkownikom (tym uzytkownikom place za ogladanie)

    a tu nic nie napiszę, sam poszukaj, bo to lenistwo jest

    --
    Blog: http://blog.stalica.info

  • 3. Data: 2008-11-27 12:00:24
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 27 listopad 2008 12:37
    (autor autor
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <ggm0pt$56j$1@inews.gazeta.pl>):

> [...]
    > muszę dopełnic zawierajac te umowe. Zglaszac gdzies czy jak (pomijajac US

    99% DG ma to gdzieś :D Ja nie mam żadnego prawa do lokalu, w jakim jestem
    zameldowany, a DG założyłem. Do tego napisałem tylko oświadczenie do UG, że
    działalność jest prowadzona u klientów, a rzeczony adres stanowi wyłącznie
    siedzibę przedsiębiorcy. Napisałem, żeby nie podnieśli podatku.

    > 2. Zaznaczam ze mam wyszukiwarke PKD, ale nie chce poplenic glupiego bledu
    > na dziendobry przy wypelnianiu wniosku, dlatego prosze o podanie kodow do
    > takich oto dzialanosci

    A nam się chce szukać? Bierzesz PKD i wypisujesz z niej. Ja mam tak:

    17.23.Z
    Produkcja artykułów piśmiennych
    18.11.Z
    Drukowanie gazet
    18.12.Z
    Pozostałe drukowanie
    18.13.Z
    Działalność usługowa związana z przygotowywaniem do druku
    18.14.Z
    Introligatorstwo i podobne usługi
    18.20.Z
    Reprodukcja zapisanych nośników informacji
    26.20.Z
    Produkcja komputerów i urządzeń peryferyjnych
    26.30.Z
    Produkcja sprzętu (tele)komunikacyjnego
    26.40.Z
    Produkcja elektronicznego sprzętu powszechnego użytku
    28.23.Z
    Produkcja maszyn i sprzętu biurowego, z wyłączeniem komputerów i urządzeń
    peryferyjnych
    33.12.Z
    Naprawa i konserwacja maszyn
    33.13.Z
    Naprawa i konserwacja urządzeń elektronicznych i optycznych
    33.14.Z
    Naprawa i konserwacja urządzeń elektrycznych
    33.20.Z
    Instalowanie maszyn przemysłowych, sprzętu i wyposażenia
    46.43.Z
    Sprzedaż hurtowa elektrycznych artykułów użytku domowego
    46.51.Z
    Sprzedaż hurtowa komputerów, urządzeń peryferyjnych i oprogramowania
    46.52.Z
    Sprzedaż hurtowa sprzętu elektronicznego i telekomunikacyjnego oraz części
    do niego
    46.66.Z
    Sprzedaż hurtowa pozostałych maszyn i urządzeń biurowych
    46.69.Z
    Sprzedaż hurtowa pozostałych maszyn i urządzeń
    46.90.Z
    Sprzedaż hurtowa niewyspecjalizowana
    47.19.Z
    Pozostała sprzedaż detaliczna prowadzona w niewyspecjalizowanych sklepach
    47.41.Z
    Sprzedaż detaliczna komputerów, urządzeń peryferyjnych i oprogramowania
    prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach
    47.42.Z
    Sprzedaż detaliczna sprzętu telekomunikacyjnego prowadzona w
    wyspecjalizowanych sklepach
    47.43.Z
    Sprzedaż detaliczna sprzętu audiowizualnego prowadzona w wyspecjalizowanych
    sklepach
    47.54.Z
    Sprzedaż detaliczna elektrycznego sprzętu gospodarstwa domowego prowadzona w
    wyspecjalizowanych sklepach
    47.78.Z
    Sprzedaż detaliczna pozostałych nowych wyrobów prowadzona w
    wyspecjalizowanych sklepach
    47.79.Z
    Sprzedaż detaliczna artykułów używanych prowadzona w wyspecjalizowanych
    sklepach
    47.89.Z
    Sprzedaż detaliczna pozostałych wyrobów prowadzona na straganach i
    targowiskach
    47.91.Z
    Sprzedaż detaliczna prowadzona przez domy sprzedaży wysyłkowej lub Internet
    47.99.Z
    Pozostała sprzedaż detaliczna prowadzona poza siecią sklepową, straganami i
    targowiskami
    58.11.Z
    Wydawanie książek
    58.12.Z
    Wydawanie wykazów oraz list (np. adresowych, telefonicznych)
    58.13.Z
    Wydawanie gazet
    58.14.Z
    Wydawanie czasopism i pozostałych periodyków
    58.19.Z
    Pozostała działalność wydawnicza
    58.21.Z
    Działalność wydawnicza w zakresie gier komputerowych
    58.29.Z
    Działalność wydawnicza w zakresie pozostałego oprogramowania
    59.11.Z
    Działalność związana z produkcją filmów, nagrań wideo i programów
    telewizyjnych
    59.12.Z
    Działalność postprodukcyjna związana z filmami, nagraniami wideo i
    programami telewizyjnymi
    59.13.Z
    Działalność związana z dystrybucją filmów, nagrań wideo i programów
    telewizyjnych
    59.14.Z
    Działalność związana z projekcją filmów
    59.20.Z
    Działalność w zakresie nagrań dźwiękowych i muzycznych
    60.10.Z
    Nadawanie programów radiofonicznych
    60.20.Z
    Nadawanie programów telewizyjnych ogólnodostępnych i abonamentowych
    62.01.Z
    Działalność związana z oprogramowaniem
    62.02.Z
    Działalność związana z doradztwem w zakresie informatyki
    62.03.Z
    Działalność związana z zarządzaniem urządzeniami informatycznymi
    62.09.Z
    Pozostała działalność usługowa w zakresie technologii informatycznych i
    komputerowych
    63.11.Z
    Przetwarzanie danych; zarządzanie stronami internetowymi (hosting) i podobna
    działalność
    63.12.Z
    Działalność portali internetowych
    71.12.Z
    Działalność w zakresie inżynierii i związane z nią doradztwo techniczne
    71.20.B
    Pozostałe badania i analizy techniczne
    73.11.Z
    Działalność agencji reklamowych
    73.12.A
    Pośrednictwo w sprzedaży czasu i miejsca na cele reklamowe w radio i
    telewizji
    73.12.B
    Pośrednictwo w sprzedaży miejsca na cele reklamowe w mediach drukowanych
    73.12.C
    Pośrednictwo w sprzedaży czasu i miejsca na cele reklamowe w mediach
    elektronicznych (Internet)
    73.12.D
    Pośrednictwo w sprzedaży czasu i miejsca na cele reklamowe w pozostałych
    mediach
    74.20.Z
    Działalność fotograficzna
    82.19.Z
    Wykonywanie fotokopii, przygotowywanie dokumentów i pozostała
    specjalistyczna działalność wspomagająca prowadzenie biura
    82.99.Z
    Pozostała działalność wspomagająca prowadzenie działalności gospodarczej,
    gdzie indziej niesklasyfikowana
    85.53.Z
    Pozaszkolne formy edukacji z zakresu nauki jazdy i pilotażu
    85.59.A
    Nauka języków obcych
    85.59.B
    Pozostałe pozaszkolne formy edukacji, gdzie indziej niesklasyfikowane
    85.60.Z
    Działalność wspomagająca edukację
    95.11.Z
    Naprawa i konserwacja komputerów i urządzeń peryferyjnych
    95.12.Z
    Naprawa i konserwacja sprzętu (tele)komunikacyjnego
    95.21.Z
    Naprawa i konserwacja elektronicznego sprzętu powszechnego użytku
    95.22.Z
    Naprawa i konserwacja urządzeń gospodarstwa domowego oraz sprzętu użytku
    domowego i ogrodniczego
    95.29.Z
    Naprawa pozostałych artykułów użytku osobistego i domowego
    96.09.Z
    Pozostała działalność usługowa, gdzie indziej niesklasyfikowana

    --
    Tristan

  • 4. Data: 2008-11-27 12:03:18
    Od: Daniel Stalica <d...@s...info>

    autor pisze:
> [...]
    > zawierajac te umowe. Zglaszac gdzies czy jak (pomijajac US dla ktorego jest to

    Aha wpisz okres nieokreślony, kwoty nie wpisuj, jest zbędna. Przykłady
    znajdziesz w sieci, jak na tą branże to już dawno sam powinieneś
    wszystko znaleźć. Nigdzie nie musisz zgłaszać umowy.

    --
    Blog: http://blog.stalica.info

  • 5. Data: 2008-11-27 12:23:10
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 27-11-2008 o 12:59:40 Daniel Stalica <d...@s...info> napisał(a):

> [...]
    > ewentualnych kosztów za media, więc powinna być jak najwyższa, ale
    > musisz ją uzasadnić, gdy będzie kontrola. Pokój jest w sam raz.

    Jest w sam raz na podwyższony podatek od nieruchomości.
    Jeśli jest freelancerem i chce tylko zarejestrować DG,
    to niech mama napisze świstek-oświadczenie że się zgadza
    na rejestrację DG i tyle, żadnych niepotrzebnych umów
    (swoją drogą jeśli mamie nie płaci to mają już ustne użyczenie)
    i żadnego wrzucania w koszty czynszu itd.

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 6. Data: 2008-11-27 12:38:14
    Od: Daniel Stalica <d...@s...info>

    Tomek pisze:
> [...]
    > (swoją drogą jeśli mamie nie płaci to mają już ustne użyczenie)
    > i żadnego wrzucania w koszty czynszu itd.

    No zawsze można to rozegrać na dwa sposoby. Wydawało mi sie że ustane
    użyczenie to jest to samo co pisemne, mają taką samą moc prawną, a więc
    zaniesienie takiej umowy do US (bez podania metrażu) nie powinno się
    różnić od zaniesienia zgody mamy (bo przecież musiało zaistnieć ustne
    użyczenie), ale ja to się nie znam na tym...

    Co do podawania metrażu i odliczania opłat ze skutkiem podwyższonego
    podatku od nieruchomości, oczywiście się zgadzam.

    --
    Blog: http://blog.stalica.info

  • 7. Data: 2008-11-27 12:50:02
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 27-11-2008 o 13:38:14 Daniel Stalica <d...@s...info> napisał(a):

> [...]
    > różnić od zaniesienia zgody mamy (bo przecież musiało zaistnieć ustne
    > użyczenie), ale ja to się nie znam na tym...

    Tyle że wystarczy oświadczenie mamy że nie ma nic przeciwko
    zarejestrowaniu DG - jedno zdanie i podpis.
    Bo zdaje się że żadnego specjlanego dodatkowego użyczenia
    ponadto co już użycza, nie będzie - więc po co mnożyć byty
    (chociaż w sumie minimalna forma też by była długości jednego
    zdania "użyczam synowi 2m2 na cele DG" + podpis więc może
    i się czepiam :-) )

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 8. Data: 2008-11-27 12:53:39
    Od: " autor" <n...@N...gazeta.pl>

> [...]
    >
    > Co do podawania metrażu i odliczania opłat ze skutkiem podwyższonego
    > podatku od nieruchomości, oczywiście się zgadzam.

    reasumujac: co mam zrobic? :)
    Nieodplatne uzyczenie pokoju (i metraz) czy co? Nie chcialbym zeby oplaty za
    mieszkanie sie zmienily :) Dzialanosc moge wykonywac generalnie tam gdzie mam
    laptopa i dostep do neta.

  • 9. Data: 2008-11-27 13:21:34
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 27-11-2008 o 13:53:39 autor
    <n...@n...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > oplaty za
    > mieszkanie sie zmienily :) Dzialanosc moge wykonywac generalnie tam

    W niektórych USach wystarczy pokazać dowód z adresem pod którym
    chcesz prowadzić DG. Ja zawsze pokazywałem jednozdaniowe oświadczenie
    właściciela(z rodziny) że zgadza się żebym prowadził u niego DG - i tyle.
    Chodzi w tym tylko o to, że ustawa wymaga potwierdzenia danych wpisanych
    do NIP-1,
    więsz urzędas musi mieć jakąś podkładkę żeby nie dostać opr od
    przełożonego.

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 10. Data: 2008-11-27 14:06:16
    Od: " autor" <n...@N...gazeta.pl>

    > W niektĂłrych USach wystarczy pokazaÄ&#65533; dowĂłd z adresem pod ktĂłrym
    > chcesz prowadziÄ&#65533; DG. Ja zawsze pokazywaĹ&#65533;em jednozdaniowe
    oĹ&#65533;wiadczenie
    > wĹ&#65533;aĹ&#65533;ciciela(z rodziny) Ĺźe zgadza siÄ&#65533; Ĺźebym
    prowadziĹ&#65533; u niego DG - i tyle.
    > Chodzi w tym tylko o to, Ĺźe ustawa wymaga potwierdzenia danych wpisanych
    > do NIP-1,
    > wiÄ&#65533;sz urzÄ&#65533;das musi mieÄ&#65533; jakÄ&#65533;Ĺ&#65533;
    podkĹ&#65533;adkÄ&#65533; Ĺźeby nie dostaÄ&#65533; opr od
    > przeĹ&#65533;oĹźonego.

    czy takie oswiadczenie spowoduje jakies negatywne skutki w oplatach za
    czynsz/podatkach ze strony mamy ?