  • 1. Data: 2009-02-20 11:15:43
    Temat: zagraniczny zleceniodawca
    Od: Kadewu <k...@p...onet.pl>

    Witajcie, mam następująca spraw`e. Siostra wykonała w ub. roku
    tłumaczenia dla klienta zagranicznego (UE), który zapłacił jej
    przelewem w euro. Jak powinna uwzględnić to w picie rocznym? To będzie
    pierwsze jej "normalne" rozliczenie, ponieważ dotąd rozliczała się z
    ojcem. Jednak w ub. roku, dorabiając do renty rodzinnej, zarobiła
    swoje pierwsze pieniądze z umów zlecenia, w tym właśnie dla tego
    zagranicznego zleceniodawcy, i nie rozliczy się wspólnie z ojcem. Z
    polskimi klientami sprawa prosta, dostanie od nich PIT-y.
    Dziękuję,

  • 2. Data: 2009-02-20 13:19:45
    Temat: Re: zagraniczny zleceniodawca
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Kadewu napisal:
    > Witajcie, mam następująca spraw`e. Siostra wykonała w ub. roku
    > tłumaczenia dla klienta zagranicznego (UE), który zapłacił jej
    > przelewem w euro. Jak powinna uwzględnić to w picie rocznym?

    A wystawiala mu jakas fakture?
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 3. Data: 2009-02-22 18:12:43
    Od: Kadewu <k...@p...onet.pl>

    On 20 Lut, 14:19, Jacek_P <L...@c...edu.pl> wrote:

    > A wystawiala mu jakas fakture?
    > --
    > Pozdrawiam,
    >
    > Jacek

    Wyjaśnię, że siostra nie prowadzi działalności, pracuje na zasadzie
    umów o dzieło (jeśli chodzi o tłumaczenia, miała też umowę zlecenie na
    inny rodzaj usług - prace biurowe, ale to tutaj nieważne). Do umowy o
    dzieło wystawiła zleceniodawcy rachunek, na podstawie którego dostała
    pewna kwotę w euro. Kiedyś chyba do takich rozliczeń służył PIT-52(?),
    ale nie wiem, jak jest teraz. Pomożecie?
    Kasia

  • 4. Data: 2009-02-22 18:17:18
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 22-02-2009 o 19:12:43 Kadewu <k...@p...onet.pl> napisał(a):

    > pewna kwotę w euro. Kiedyś chyba do takich rozliczeń służył PIT-52(?),
    > ale nie wiem, jak jest teraz. Pomożecie?

    Zdaje się że powinna była zapłacić zaliczkę na podatek
    po otrzymaniu przelewu.
    Co do PIT-52 - to był to PIT-53.

    No i IMHO normalnie powinna to wpisać na zeznanie roczne,
    na podstawie przelewu.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek