  • 1. Data: 2007-07-10 09:23:53
    Temat: wynajem mieszkania a podatki
    Od: "Maciek D." <m...@w...pl>

    Witajcie!
    Mam takie pytanie:
    Chce wynająć mieszkanie osobie fizycznej i nie wiem jak to rozliczać w US
    Byłem w US powiedziała mi że mogę to rozliczać ryczałtem 8,5%,
    ale ponieważ jestem bezrobotny to jezeli mój dochód z tego wynajmu w roku
    nie przekroczy 2790 to nie muszę nic składać ani płacić (co mi sie wydaje
    trochę dziwne)
    Księgowa u której byłem mówiła tylko o obowiązkowycm ryczałcie co miesiąc i
    złożeniu na koniec roku PITu

    Bardzo bym prosił o informacje jak to na prawde jest
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-07-10 11:01:51
    Temat: Re: wynajem mieszkania a podatki
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 10-07-2007 o 11:23:53 Maciek D. <m...@w...pl> napisał(a):

    > Witajcie!
    > Mam takie pytanie:
    > Chce wynaj?? mieszkanie osobie fizycznej i nie wiem jak to rozlicza? w US
    > By?em w US powiedzia?a mi ?e mog? to rozlicza? rycza?tem 8,5%,

    Ano

    > ale poniewa? jestem bezrobotny to jezeli mój dochód z tego wynajmu w roku
    > nie przekroczy 2790 to nie musz? nic sk?ada? ani p?aci? (co mi sie wydaje
    > troch? dziwne)

    Komuś się w US poplątał ryczałt z zasadmi ogólnymi

    > Ksi?gowa u której by?em mówi?a tylko o obowi?zkowycm rycza?cie co
    > miesi?c i
    > z?o?eniu na koniec roku PITu

    Dokładnie - PIT-28 bodajże, z tym że musisz prowadzić ew. przychodów
    i wpłącać zaliczki(do 25k EURO przychodu można wybrać kwartalne wpłaty,
    ale trzeba pamiętać o nieprzejadaniu kasy na zaliczki :) )
    ew. zlecić to księgowej(czego nie polecam, z własnego doświadczenia,
    ale tysiące ludzi tak robi więc chyba się naciąłem po prostu :) )

  • 3. Data: 2007-07-10 19:31:22
    Od: "Wojciech Kozlowski" <w...@w...pl>

    co mieisąc (do 20 dnia nastepnego miesiąca) płać 8.5%.
    Jak kwota wynajmu przekroczy 15 934 PLN to musisz juz płacić 20%.