  • 11. Data: 2009-02-03 15:51:52
    Temat: Re: wyliczenie skladek
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Piotrek,

    Tuesday, February 3, 2009, 4:39:07 PM, you wrote:

    > IMHO nie zrozumiałeś. Przeczytaj jeszcze raz ;-)

    To jest wyjątkowo żenujące przedstawienie - wiedza na poziomie
    pierwszych klas szkoły podstawowej.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 12. Data: 2009-02-03 16:22:48
    Od: "Kotlet mielony" <w...@d...mnie>

    Użytkownik "Kotlet mielony" <w...@d...mnie> napisał w
    wiadomości news:gm9j65$ftd$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > wole sie upewnic czy dobrze licze.
    >
    > (382,80 : 31) * 22 (oczywisce kolejnosc dzialan tez im jest obcabo o
    > nawiasach zapomnieli)
    > wyszlo mi po koncowym zaokragleniu: 271, 66 zl - podstawa (oczywiscie przy
    > zaokraglaniu przy liczeniu wyszlo by 271, 70)
    > co daje
    > ub emerytalne: 53, 03
    > ub rentowe: 16, 30
    > ub wypadkowe: 4, 89
    > ub chorobowe: 6, 66
    > co daje razem ub. społeczne: 80, 88 zł , zdrowotne w standardzie:

    dobra niech bedzie z tym mnozeniem i dzieleniem, nauczycielka mi zawsze
    podawala
    bez takiego wyszczegolnienia jak tu
    http://www.matematyka.wroc.pl/node/1098
    stad widocznie moja niewiedza, w kazdym razie nie o to w watku chodzi, a o
    wysokosc kwoty skladek

  • 13. Data: 2009-02-13 07:39:07
    Od: Paweł Muszyński <p...@b...wytnijto.org>

    Kotlet mielony pisze:

    > mnozenie dzielenie,dodawanie odejmowanie taka jest kolejnosc wiec przy
    > wzorze
    > podstawa : dni w miesiacu * dni DG wedlug zasad matematyki najpierw
    > trzeba by przemnozyc
    > dni wmiesiacu przez dni DG a pozniej do podzielic prze podstawe ,
    > podstawa wyszla by
    > 0,56 zł. rzeczywiscie na jedno wychodzi

    Bo to przecież to samo jest - dla uproszczenia na dodawaniu i odejmowaniu:

    3 - 2 + 4= 3 + (-2) + 4 = 3 + 4 + (-2) = 3 + 4 - 2
    (chyba nie będziesz miał wątpliwości, że dodawanie jest przemienne...

    A na mnożeniu i dzieleniu:

    25 : 31 * 5 = 25 * (1/31) * 5 = 25 * 5 * (1/31) = 25 * 5 : 31

    (nawiasy do przedstawienia ułamków).

    Już kiedyś mnie wystraszyłeś, pisząc ogłoszenie o poszukiwaniu
    pracowników, teraz już jestem Tobą przerażony...

    --
    Paweł Muszyński
    Skateshop http://www.e-street.pl

  • 14. Data: 2009-03-07 10:41:32
    Od: "Kotlet mielony" <w...@d...mnie>

    Użytkownik "Paweł Muszyński" <p...@b...wytnijto.org> napisał w
    wiadomości news:gn379e$d6u$1@news.interia.pl...

> [...]
    >
    > Już kiedyś mnie wystraszyłeś, pisząc ogłoszenie o poszukiwaniu
    > pracowników, teraz już jestem Tobą przerażony...

    nie chcialem byc niegrzeczny ale wiedzialem ze jakis ... taka uwage wtraci.
    tak sie sklada ze przy programowaniu zawsze stosuje nawiasy.
    Wszystko przez to ze mnie nie uczono w szkole o tym ze w przypadku
    wystapienia mnozenia i dzielenia (tylko) liczy os od lewej do prawej.