eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki › wykup rozbitego samochodu po leasingu
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 12

  • 11. Data: 2003-01-08 17:33:46
    Temat: Re: wykup rozbitego samochodu po leasingu
    Od: k...@t...pl (KaMeL)

    Witaj walfal,

    W Twoim liście datowanym 8 stycznia 2003 (17:12:54) można przeczytać:
    w> Jest faktura zakupu samochodu ciężarowego. I jak sam mówisz: nic więcej.
    w> Niezależnie czy to w związku z umową leasingu czy bez, sposób jej
    w> ewidencji jest jasno określony.
    w> W tej chwili pozostaje tylko zebrać oświadczenia i zeznania świadków na
    w> okoliczność stanu technicznego i dalszych losów wykorzystanych części.
    w> Być może uda się zrobić KUP ze zużytych elementów.
    w> Pozdrawiam, WitoldG.

    przepraszam, ale to dla mnie ważne i jeszcze "powałkuję" ten temat.
    Czyli Twoim zdaniem, w przypadku, gdyby te pozostałości nie dały się w
    jakikolwiek sposób wykorzystać (całkowita kasacja), to taki wydatek,
    będący jednakże wykonaniem tej umowy leasingu nie może stanowić KUP ?





    --
    Pozdrowienia,
    K...@t...net.pl

    --
    Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.soc.prawo.podatki


  • 12. Data: 2003-01-09 09:46:23
    Temat: Re: wykup rozbitego samochodu po leasingu
    Od: walfal <w...@p...neostrada.pl>

    Dnia 08-01-2003 18:33, Użytkownik KaMeL napisał:

    > przepraszam, ale to dla mnie ważne i jeszcze "powałkuję" ten temat.
    > Czyli Twoim zdaniem, w przypadku, gdyby te pozostałości nie dały się w
    > jakikolwiek sposób wykorzystać (całkowita kasacja), to taki wydatek,
    > będący jednakże wykonaniem tej umowy leasingu nie może stanowić KUP ?
    >
    Może stanowić KUP. Niezbyt jasno mówiłem, ale moje zdanie jest takie,
    że operacja została niewłaściwie przeprowadzona ewidencyjnie.
    Nie można faktury zakupu ciężarówki (pewnie jeszcze
    niewyrejestrowanej)wrzucić bezpośrednio w koszty. Chodzi o względy
    formalne. Fakt konieczności realizacji umowy leasingu może być
    argumentem, że musiałeś się zająć czymś co pewnie przekracza Twój
    zarejestrowany zakres działalności.
    Sensownych wg. mnie rozwiązań było kilka:
    - przeprowadzić przez środki trwałe w budowie (niby zamiar remontu,
    ale późniejsza kasacja)
    - przyjąć na stan magazynu części zamiennych (i przy ich wykorzystaniu
    lub sprzedaży odpisy kosztowe)
    - zrealizować umowę jako koszty kasacji złomu, co powinno być jasno
    opisane na fakturze (tutaj jednak też mglibysmy mieć do czynienia ze
    zwiększeniem majatku firmy - złom wg.wagi też jest coś wart)
    Wybór zależy pewnie od rzeczywistego stanu technicznego.
    WitoldG.





strony : 1 . [ 2 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1