  • 1. Data: 2005-09-25 17:06:48
    Temat: wykładnia
    Od: santo <r...@p...neostrada.pl>

    Wiatm,
    Chcę prosić US o wydanie opinii/wykładni w sprawie dotyczącej podatku
    doch. od osób fiz.
    Jak jest procedura, czy jest jakiś wzór wniosku...?

  • 2. Data: 2005-09-25 19:08:04
    Temat: Re: wykładnia
    Od: "jarmulowicz krzysztof" <j...@p...fm>

    Orzdnacja podatkowa. W necie jest jakis wzor.
    Ogolnie powinno to wygladac tak :
    1- podstawa prawna ( ordynacja podatkow )
    2- prezenatacja - czym sie zajmujesz, formaopodatkowania
    3) stan faktyczny
    4) pytanie
    5) wlasne stanowisko
    6) oswiadczenie ze nie toczy sie wobec ciebei post,podatkowe i
    administracyjne .w w/w sprawie.

    Najlepiej do 5 znajdz inne pisma izb skarbowych ktore potwiedza twoje
    stanoisko i zalacz je do wniosku.
    pozdr.
    KJ

  • 3. Data: 2005-09-25 19:33:46
    Od: "nnowy" <n...@g...pl>

    > Wiatm,
    > Chcę prosić US o wydanie opinii/wykładni w sprawie dotyczącej podatku
    > doch. od osób fiz.
    > Jak jest procedura, czy jest jakiś wzór wniosku...?

    Ustalonego wzoru nie ma, ale niektóre USy czasami dla własnego spokoju
    podrzucają jakieś wzory podatnikom. Trzeba popytać,
    Niemniej jednak Ordynacja Podatkowa stawia pewne wymagania. Pismo musi
    dokładnie opisywać stan faktyczny. Podatnik musi przedstawić własne
    stanowisko w sprawie opieracjąc się o konkretne przepisy prawne. US po
    zapoznaniu się z takowym pismem, albo się zgodzi ze stanowiskiem podatnika,
    albo nie i swoją decyzję uzasadni.

    pozdr
    nnowy