  • 1. Data: 2002-06-02 22:33:25
    Temat: wyjście z s.c.
    Od: "Bogusław Świerczyński" <t...@N...poczta.gazeta.pl>

    Jak przenieść samochód ciężarowy (zamortyzowany)ze s.c. (w której jestem) do
    nowej (mojej firmy jednoosobowej) ? Jak przenieść komputer (programy)?
    Trochę wyposażenia? Z końcem miesiąca chcę wystąpić ze s.c. (wchodzi inna
    osoba). Oczywiście wszystko w porozumieniu z wspólnikiem.
    Może sprzedać-kupić za 1 zł. Czy faktura wystawiona przez s.c. ważna w
    przypadku samochodu ( w dow.rejstr. 2 wspólników - ani śladu spółki)?
    POZDRAWIAM I DZIĘKUJĘ> BOGDAN

  • 2. Data: 2002-06-03 06:16:51
    Temat: Re: wyjście z s.c.
    Od: "jacek" <k...@p...onet.pl>

    remanent likwidacyjny trzeba zrobic jak wspolnik wystepuje ze społki ,
    obejmuje sie nim wszystko co jest w spólce bez sr. trwalych a wiec towary,
    wyposazenie (nie tylko to >1500zł) , srodki trwale nalezy podzielic zgodnie
    ze stosunkiem udziałow np. 50 %

    jacek

  • 3. Data: 2002-06-03 08:11:04
    Od: "Michal Kawecki" <k...@2...pl>

    Użytkownik "jacek" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    towary,
    > wyposazenie (nie tylko to >1500zł) , srodki trwale nalezy podzielic

    Można to ominąć najpierw przyjmując do spółki trzeciego wspólnika, a
    dopiero potem z niej występując z przekazaniem wszystkich udziałów.

    M.

  • 4. Data: 2002-06-03 14:34:42
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 3 Jun 2002, Michal Kawecki wrote:

> [...]
    >+ Można to ominąć najpierw przyjmując do spółki trzeciego wspólnika, a
    >+ dopiero potem z niej występując z przekazaniem wszystkich udziałów.

    Co ominąć, remanent ?? -:O

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2002-06-03 21:23:04
    Od: "Bogusław Świerczyński" <t...@N...poczta.gazeta.pl>

    Bogusław Świerczyński <t...@N...poczta.gazeta.pl> napisał(a):
    O remanecie wiem (tylko dlaczego likwidacyjny). Chodzi mi przede wszystkim o
    rozwiązanie sprawy samochodu.
    POZDRAWIAM I DZIĘKUJĘ> BOGDAN

  • 6. Data: 2002-06-04 00:50:17
    Od: "Michal Kawecki" <k...@2...pl>

    napisał w wiadomości
    tanpol.com.pl

    > Co ominąć, remanent ?? -:O

    Owszem. Parę lat temu przeszedłem podobną procedurę. W spółce
    dwuosobowej s.c. wystąpienie jednego ze wspólników powoduje
    automatycznie jej rozwiązanie i konieczność wykonania remanentu jw. W
    przypadku _przejęcia udziałów_ występującego ze spółki wspólnika przez
    trzeciego wspólnika, który do niej uprzednio przystąpi, nie ma takiej
    konieczności. AFAIK, oczywiście.

    M.