  • 1. Data: 2005-05-14 15:23:32
    Temat: wyciągi bankowe z konta internetowego
    Od: "jacek" <j...@p...onet.pl>

    wiem ze temat byl walkowany wielkrotnie, goglowalem, ale do zadnych wnioskow
    nie doszedlem. To zapytam konkretnie

    wydaje sie, ze po kazdej operacji powinienem drukowac potwierdzenie operacji
    (np koszty przelewu za 1,49 zl) i kazdorazowo to wpisywac do ksiegi... no
    ale to przeciez sie robi absurdalne, bo musze mase dokumentow tworzyc i mase
    ksiegowac - a jak ktos np dokonuje setki przelewow tygodniowo?

    do tego, poniewaz i przychod i ten koszt powinienem wpisac w danym dniu to
    nie powinienem robic nic innego tylko caly czas pilnowac co sie dzieje na
    koncie, czy np bank nie naliczyl laskawie jakis odsetek albo nie pobral
    przypadkiem jakiejs prowizji... no bo przeciez jak wpisze to nastepnego dnia
    to jest juz nieprawidlowe...

    czy moge zrobic tak:

    wydrukowac na koniec miesiaca historie dla rachunku za caly miesiac. Potem
    podliczyc odsetki otrzymane i wpisac do ksiegi pod data np 31.05.2005 jako
    dokument - wyciag bankowy 05/2005

    podliczyc koszty i wpisac jednym wpisem np 25 x 1,49 = 37,25

    podstawa - wyciag za 05/2005
    data - 31-05-2005

    no bo: podstawa zapisu jest - wyciag za miesiac. I ma date 31-05-2005
    czy jest tu jakas nieprawidlowosc w tym rozumowaniu?

    oczywisice wiem, ze operacji bankowych nie mozna ksiegowac zbiorczo
    (nawiasem mowiac czy ktos wie dlaczego, komu to szkodzi i czemu to sluzy?)
    Ale tu nie ma ksiegowania zbiorczego na zasadzie - biore 20 wyciagow i na
    podstawie tego robie jeden dokument, tylko mam jeden wyciag, na ktorym jest
    wiele operacji. Wiec podstawa do zsumowania tego wg mnie jest. Przeciez jak
    mam fakture na sto par butow to nie robie z tego sto ksiegowan tylko
    jedno...

    J.

  • 2. Data: 2005-05-14 18:57:08
    Temat: Re: wyciągi bankowe z konta internetowego
    Od: oldMan <j...@f...pl>

    Dnia Sat, 14 May 2005 17:23:32 +0200, jacek napisał(a):

    > wiem ze temat byl walkowany wielkrotnie, goglowalem, ale do zadnych
    > wnioskow nie doszedlem. To zapytam konkretnie

    Może zmień bank. Mam konto w BPH i opłaty np. za przelewy są naliczne
    na koniec miesiąca z podziałem na US, ZUS, inne.

    --
    oldMan

  • 3. Data: 2005-05-14 21:41:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 14 May 2005, jacek wrote:

    >+ wiem ze temat byl walkowany wielkrotnie, goglowalem, ale do zadnych wnioskow
    >+ nie doszedlem. To zapytam konkretnie

    Zastrzegam iż argumentuję jako szary podanik.
    Który co prawda robi tak jak argumentuje :) ale..

    >+ wydaje sie, ze po kazdej operacji powinienem drukowac potwierdzenie operacji
    >+ (np koszty przelewu za 1,49 zl)

    Zeznaję iz "w tym coś jest".
    Dokument musi być - więc drukuję, ale *raz na miesiąc*...

    >+ i kazdorazowo to wpisywac do ksiegi...

    Zeznaję iż w tym co napiszę sam mogę próbować szukać czego by się
    tu przyczepić ;)
    Mianowicie - wpisują opłaty bankowe *łącznie* podając listę numerów
    transakcji.... zresztą *razem* z naliczeniem odsetek (wpisuję) :]
    Oczywiście osobno dla każdego konta (mam mBank i Inteligo).
    Miejsce którego mozna by się czepiać to kwestia "zdarzenia
    gospodarczego": czy "opłaty za przelewy" to muszą być osobne
    "zdarzenia gospodarcze"...

    >+ no
    >+ ale to przeciez sie robi absurdalne, bo musze mase dokumentow tworzyc

    Ja tworzę :(
    BTW:
    www.fineprint.com
    Jest kilka podobnych programów - na 1 kartkę "wchodzą" np.
    4 potwierdzenia,

    >+ i mase ksiegowac

    ...zeznaję iż tu "sobie upraszczam" :|
    Na razie nikt się nie przyczepił - najbliższa kontrola we
    wtorek ("pan przyjdzie z KPiR" :>), ale raczej "punktowa"
    (zwrot podatku, więc wykaz odliczeń - zdrowotne i inne ZUSy
    - prosimy...)

    >+ - a jak ktos np dokonuje setki przelewow tygodniowo?

    ...to sam ciekaw jestem...

    >+ do tego, poniewaz i przychod i ten koszt powinienem wpisac w danym dniu

    Bardzo proszę o podanie podstawy prawnej.
    Czyżby przychód o ktorym mowa był *sprzedażą* zaś koszt o którym
    mowa - "nabyciem towaru handlowego lub materiału" ???
    *Tylko* (AFAIK, AFAIR & IMO) dla tych dwu przypadków wpis MUSI
    być dokonany w danym dniu !!
    W pozostałych przypadkach - w dniu otrzymania dokumentu (otrzymam
    jak sobie wydrukuję, nie ? ;)) albo "do 20. następnego miesiąca",
    stosownie do drogi którą podatnik sobie wybrał.
    Co się nie zgadza ??

    >+ nie powinienem robic nic innego tylko caly czas pilnowac co sie dzieje na
    >+ koncie,

    ...ale to IMO przez to że przesadziłeś z wymogami dla KPiR, jakbyś
    tak został ministrem to byś nam wymaganiami dał do wiwatu ! ;)

    >+ czy np bank nie naliczyl laskawie jakis odsetek albo nie pobral
    >+ przypadkiem jakiejs prowizji... no bo przeciez jak wpisze to nastepnego dnia
    >+ to jest juz nieprawidlowe...

    j.w. - poproszę podstawę, chcę wiedzieć dlaczego źle robię drukując
    i wpisując "raz na miesiąc" !
    :)

    >+ czy moge zrobic tak:
    >+
    >+ wydrukowac na koniec miesiaca historie dla rachunku za caly miesiac. Potem
    >+ podliczyc odsetki otrzymane

    Ykhm... a to bank ci je CODZIENNIE dopisuje ??

    >+ i wpisac do ksiegi pod data np 31.05.2005 jako
    >+ dokument - wyciag bankowy 05/2005
    >+
    >+ podliczyc koszty i wpisac jednym wpisem np 25 x 1,49 = 37,25

    Tak robię - tyle że *drukuję* wszystkie "dowody operacji"...
    I zastrzegam - owo "jedno zdarzenie gospodarcze" może być
    dyskusyjne :] - ja uważam iż to jest "rozliczenie dochodów
    i opłat konta" ;)

> [...]

    :)

    >+ oczywisice wiem, ze operacji bankowych nie mozna ksiegowac zbiorczo

    ...bo ?

    >+ (nawiasem mowiac czy ktos wie dlaczego, komu to szkodzi i czemu to sluzy?)
    >+ Ale tu nie ma ksiegowania zbiorczego na zasadzie - biore 20 wyciagow i na
    >+ podstawie tego robie jeden dokument,

    ...a to zgoda.
    A co stoi (próbuję znaleźć INNY niż prezentujesz, ale również nisprzeczny
    z przepisami punkt widzenia :)) na przeszkodzie aby JEDNO zdarzenie
    gospodarcze było dokumentowane KILKOMA dokumentami - opisującymi jego
    CZĘSCI ? ;)
    Jako "jedno zdarzenie" mogłoby być ujęte jednym wpisem w KPiR :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2005-05-19 11:07:14
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@w...kurier.szczecin.pl>

    In article <Pine.WNT.4.60.0505142321110.1984@athlon>,

    > ...bo ?

    Bo rozporządzenie wymienia, co można? MSZ na dowód wewnętrzny (par. 14)
    się takie zestawienie nie łapie, na "dzienne zestawienie dowodów (faktur
    dotyczących sprzedaży)" (par. 13) też nie. A zbiorczo na koniec miesiąca
    w określonych warunkach można tylko przychody (par. 19-21). Coś
    przegapiłem?

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 5. Data: 2005-05-20 21:50:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 19 May 2005, Jarek Spirydowicz wrote:

> [...]
    >+ > ...bo ?
    >+ >
    >+ Bo rozporządzenie wymienia, co można? [...]

    IMHO nie :)
    Zmierzałem do innego postawienia pytania: czy naliczenie 5 razy
    opłaty może być potraktowane jako jedna "czynność gospodarcza",
    oczywiście z podaniem numerów wszystkich operacji bankowych
    w jednej linii KPiR...
    Na razie :] kontrole mi się do tego nie przyczepiły ;) !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2005-05-24 15:50:41
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@w...kurier.szczecin.pl>

    In article <Pine.WNT.4.60.0505202348040.392@athlon>,

> [...]
    > w jednej linii KPiR...
    > Na razie :] kontrole mi się do tego nie przyczepiły ;) !

    Czekaj. Masz na myśli jeden wpis na podstawie kilku dowodów opłat czy
    jeden (bankowy) dowód kilku opłat?

  • 7. Data: 2005-05-25 22:17:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 24 May 2005, Jarek Spirydowicz wrote:

    >+ Czekaj. Masz na myśli jeden wpis na podstawie kilku dowodów opłat

    Tak. Dokładniej: wydruku kilku operacji bankowych o tym samym
    brzmieniu: "opłata za przelew". Opis zdarzenia gospodarczego:
    "rozliczenie kosztów konta".

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2005-05-30 12:31:53
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <Pine.WNT.4.60.0505260015330.1044@athlon>,

    > Tak. Dokładniej: wydruku kilku operacji bankowych o tym samym
    > brzmieniu: "opłata za przelew". Opis zdarzenia gospodarczego:
    > "rozliczenie kosztów konta".

    A w polu na numer dokumentu kilka pozycji? W sumie nie znajduję
    przeciwwskazań...

  • 9. Data: 2005-05-30 14:03:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 30 May 2005, Jarek Spirydowicz wrote:

> [...]
    >+ > "rozliczenie kosztów konta".
    >+
    >+ A w polu na numer dokumentu kilka pozycji?

    Tak. Lista numerów transakcyjnych banku.

    >+ W sumie nie znajduję przeciwwskazań...

    O !
    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd