  • 1. Data: 2004-02-10 09:42:08
    Temat: www.Odpowiedzialnosc.org
    Od: "Franz " <f...@N...gazeta.pl>

    http://www.odpowiedzialnosc.org to serwis poswiecony projektowi reformy
    podatkowej CAS. Polecam :)

    --
    Franz

  • 2. Data: 2004-02-11 06:47:39
    Temat: Re: www.Odpowiedzialnosc.org
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Feb 2004, Franz wrote:

    >+ http://www.odpowiedzialnosc.org to serwis poswiecony projektowi reformy
    >+ podatkowej CAS. Polecam :)

    Ja też - przeczytałem.
    Na głowę upadli. Za zwolnienie z VATu dodatkowa opłata pt. "VAT
    ryczłtowy nie dający prawa do odliczeń", rozliczenie VAT możliwe
    tylko pod warunkiem prowadzenia *pełnej księgowości*.
    Krótko mówiąc: skuteczne wycięcie wszystkich małych firm będących
    poddostawcami i podwykonawcami "dużych".
    Dalej drobniejsze pomysły: powszechna karta podatkowa dla DG OF.
    Na PK podatek od posiadanego majątku.
    Skutek: wszyscy "sprytni" natychmiast przechwytują obsługę
    ludności za 350 zł miesięcznie bez wzgledu na wysokość dochodów;
    to już prościej wprowadzić podatek pogłówny wg JKM, straty i zamieszanie
    będą mniejsze :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2004-02-11 09:03:52
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Ja też - przeczytałem.
    > Na głowę upadli. Za zwolnienie z VATu dodatkowa opłata pt. "VAT
    > ryczłtowy nie dający prawa do odliczeń", rozliczenie VAT możliwe
    > tylko pod warunkiem prowadzenia *pełnej księgowości*.

    "w tym szalenstwie jest metoda".

    Poniewaz VAT placa tylko Ci, ktorzy sa z niego zwolnieni
    a NALICZAJA tylko Ci ktrzy sa jeto platnikami
    spowodowaloby to radykalne zmniejszeine ilosci platnikow.

    To naprawde nie jet takie glupie.

    > Krótko mówiąc: skuteczne wycięcie wszystkich małych firm będących
    > poddostawcami i podwykonawcami "dużych".

    POSREDNIKAMI - tak - podwykonawcami - NIE.

    Zwroc uwage, ze teraz na rynku "VAT-ostwo nobilituje", bo zeby nie byc
    VAT-manem trzeba albo spelnic baaardzo rzadko wystepujace warunki,
    albo byc NOWYM albo byc oszustem.

    Po zmianach byloby to NORMALNE, ze maly nie jest VAT-manem,
    wiec nie budziloby to podejrzliwosci.

    > Dalej drobniejsze pomysły: powszechna karta podatkowa dla DG OF.

    Jesli dobrowolna, to ja jestem ZA.

    > Na PK podatek od posiadanego majątku.
    > Skutek: wszyscy "sprytni" natychmiast przechwytują obsługę
    > ludności za 350 zł miesięcznie bez wzgledu na wysokość dochodów;

    No i co masz przeciw temu, by placic 350 PLN podatku ?

    > to już prościej wprowadzić podatek pogłówny wg JKM, straty i zamieszanie
    > będą mniejsze :)

    No przeciez na to samo wychodzi...

    Moja propozycja PIT'owa byla jescze prostsza.

    Niezaleznie czy jestes pracownikiem, czy nie..
    Placisz 350 lub PIT.. twoj wybor...
    NIe masz 350 PLN na podatek - wykaz sie w picie, dlaczego.

    Boguslaw

  • 4. Data: 2004-02-11 21:38:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 11 Feb 2004, bosz wrote:
    [...]
    >+ > Dalej drobniejsze pomysły: powszechna karta podatkowa dla DG OF.
    >+
    >+ Jesli dobrowolna, to ja jestem ZA.

    Przy wyborze: karta/PK.

> [...]
    >+
    >+ No i co masz przeciw temu, by placic 350 PLN podatku ?

    To, że podatek jest niższy niż proponuje JKM.
    Budżet na pewno nie powinien żreć tyle co teraz.
    Ale propozycja wygląda na nierealną: dziś cały dochód "pompuje"
    kto może (głównie koncerny) za granicę, później będzie "pompowany"
    w małe firmy - ale tylko te "ze znajomościami" :]
    Choć... może to i lepiej niż żeby CIT był płacony na Bahama
    czy gdzieś tam...

    >+ > to już prościej wprowadzić podatek pogłówny wg JKM, straty i zamieszanie
    >+ > będą mniejsze :)
    >+
    >+ No przeciez na to samo wychodzi...

    Tylko mniej wiecej :)

> [...]
    >+ Placisz 350 lub PIT.. twoj wybor...
    >+ NIe masz 350 PLN na podatek - wykaz sie w picie, dlaczego.

    ...i do kontroli :)
    Nie no, poważnie rzecz biorąc podatek pogłówny IMHO jest ciut
    za daleko: "po pierwsze nie przejdzie" :]
    Aczkolwiek trochę racji przyznaję :) ("i za co kupiłeś
    ostatnio samochód" :>).

    I przy stawce 350 zł być może trzeba by pociąć INNE akty prawne
    (nie powiem, miejscami jestem za !) - bo budżet NA PEWNO padłby.
    Propozycja składa się z samej ustawy PDoOF (tnącej ustawę
    o VAT, ale nie metodą "korekty w tamtej" tylko w najgorszy
    mozliwy sposób: taki ze przepisy o VAT będą częsciowo w ustawie
    o PDoOF)
    Trzeba NAJPIERW pociąć wydatki... zapisać że 100% akcyzy z paliwa
    idzie na drogi i infrastrukturę (nie jest prawdą że chodnik,
    wiadut czy ścieżka rowerowa "nie są sprawą kierowców" - są, bo
    zostało ZABRANE MIEJSCE w którym bez drogi dałoby się iść),
    ustalić jak działa ubezpieczenie od bezrobocia, zająć się "szarą
    strefą" (której US woli nie widzieć)...

    pozdrowienia, Gotfryd