  • 1. Data: 2011-03-14 13:33:17
    Temat: wspólne opodatkowanie z dzieckiem - pytanie
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    mam pytanko awansem tzn. o wspólne opodatkowanie z dorosłym dzieckiem w
    2011 roku, a mianowicie z końcem września 2011 dziecko prawdopodobnie
    utraci status studenta w związku z zakończeniem studiów licencjackich
    (nie może podjąć studiów II stopnia ani nie dostanie urlopu dz.) - czy
    wobec tego za 2011 będę mógł sie jeszcze z nim rozliczyć wspólnie (pit 36) ?

  • 2. Data: 2011-03-14 13:40:42
    Temat: Re: wspólne opodatkowanie z dzieckiem - pytanie
    Od: Maciej Ślużyński <m...@i...pl>

    Użytkownik "news" <color1@{wytnij.to}interia.pl> napisał w wiadomości
[...]

    Tak, ale musisz zaznaczyć odpowiednie rubryki (z nazwami miesięcy) w
    stosownym miejscu, czyli zaznaczasz do września.

    --
    Pozdrawiam serdecznie
    Maciej Ślużyński

  • 3. Data: 2011-03-14 16:50:49
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    Maciej Ślużyński pisze:
    > Tak, ale musisz zaznaczyć odpowiednie rubryki (z nazwami miesięcy) w
    > stosownym miejscu, czyli zaznaczasz do września.

    Ale te rubryki z miesiącami chyba dotyczą tylko (proporcjonalnej) ulgi
    na dziecko czyli okresy "wychowywania" ? A mnie chodzi o kwestię czy w
    ogóle będę mógł się z nim rozliczyć ?

  • 4. Data: 2011-03-14 17:46:32
    Od: Maciej Ślużyński <m...@i...pl>

    Maciej Ślużyński pisze:
> [...]

    Ale te rubryki z miesiącami chyba dotyczą tylko (proporcjonalnej) ulgi
    na dziecko czyli okresy "wychowywania" ? A mnie chodzi o kwestię czy w

    No, ale jeśli do końca września jest studentem - to dlaczego nie?

    --
    Pozdrawiam serdecznie
    Maciej Ślużyński

  • 5. Data: 2011-03-14 22:38:32
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Maciej Ślużyński" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > No, ale jeśli do końca września jest studentem - to dlaczego nie?

    Jemu *chyba* NIE chodzi o ulge na dziecko, lecz o "sposobopodatkowania
    przewidziany dla osob *samotnie* wychowujacych dzieci" - czyli, ze samotnie
    wychowuje dziecko i chcialby sie rozliczyc tak, ze swoje dochody dzieli na
    2, oblicza z tego podatek i mnozy razy dwa, co skutkuje uzyskaniem
    dodatkowej ulgi w kwocie zmniejszajacej podatek w I przedziale skali
    podatkowej (czyli te 5 stowek z groszami).
    O ile dobrze rozumiem tresc ustawy, to wystarczy, by przez 1 dzien dziecko
    bylo studentem (nie majacym ukonczonych 25 lat), aby mozna sie bylo z nim
    tak rozliczyc - oczywiscie z innymi zastrzezeniami, takimi jak ni
    eosiagniecie przez to dziecko dochodow opodatkowanych według skali, od
    ktorych musialoby ono zaplacic podatek

    Pozdrawiam
    SDD