  • 1. Data: 2003-09-10 18:37:00
    Temat: wprowadzenie posiadanego komputera do zakładanej firmy
    Od: Maciek <m...@g...pl>

    Witam!
    Jak wprowadzić posiadany komputer do zakładanej firmy? Jego wartość
    raczej nie przekracza 1300zł, jest jeszcze drukarka za około 200zł.
    Oczywiście nie mam już na to dowodów zakupu. Czy mam sporządzić jakiś
    dokument, w którym wyliczam wartość sprzętu na podstawie średnich
    wartości podzespołów? Skąd brać takie średnie wartości? Co z tym później
    zrobić? Wpisać w środki trwałe, albo w wyposażenie i jednorazowo wliczyć
    wartość sprzętu w koszt uzyskania przychodu?
    Chodzi mi o to, żebym mój komputer mógł później ewentualnie trochę
    wyposażyć w dodatkowy sprzęt i oprogramowanie, bo nie stać mnie na
    zaczynanie działalności od zakupu komputera, skoro mogę korzystać z tego
    który mam. No i oczywiście te zakupione dodatki chciałbym móc legalnie
    wliczyć w koszt prowadzenia działalności.

    Maciek

  • 2. Data: 2003-09-10 21:15:06
    Od: "Michal" <s...@d...w-w.pl>

    Weź najlepiej ogłoszenie gdzie znajdziesz sprzęt komputerowy o podobnych
    parametrach i podepnij pod dowód wewnętrzny. W ten sposób ustalisz wartość
    początkową. I teraz jeżeli wartość sprzętu przekroczy 1500 zł i nie jest
    powyżej 3500 zł najlepiej wciągnij w ewidencję środków trwałych i zamortyzuj
    w 100%.

    Pozdrawiam Michał

  • 3. Data: 2003-09-10 21:52:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 10 Sep 2003, Michal wrote:

    Najpierw wKF: dałoby się załatwić żebyś odpowiadał *pod*
    cytatem ? :) Jak to będzie po pół roku w googlu
    wyglądało, kiedy będzie nie po kolei ;) !

> [...]
    >+ powyżej 3500 zł najlepiej wciągnij w ewidencję środków trwałych i zamortyzuj

    A teraz ad rem: a jak komp będzie poniżej 1500 zł to co
    proponujesz ?? (uprzedzam, pułapka... !).
    Maćku, nie próbuj niczego innego niż ŚT, nawet jak miałby
    to być dziurkacz za 20 zł :>
    Kwestię "rozbudowy" pomijam, bo zakładam że ponad 3500 zł
    rocznie nie bedziesz inwestował :)

    >+ Pozdrawiam Michał

    Wzajem :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2003-09-11 17:48:06
    Od: Maciek <m...@g...pl>

    Dnia 2003-09-10 23:52, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
    > A teraz ad rem: a jak komp będzie poniżej 1500 zł to co
    > proponujesz ?? (uprzedzam, pułapka... !).
    > Maćku, nie próbuj niczego innego niż ŚT, nawet jak miałby
    > to być dziurkacz za 20 zł :>
    Czyli w ŚT - dzięki wielkie za rozwianie wątpliwości.
    Teraz został jeszcze problem wyceny - jak to legalnie zrobić nie
    zatrudniając rzeczoznawcy?

    > Kwestię "rozbudowy" pomijam, bo zakładam że ponad 3500 zł
    > rocznie nie bedziesz inwestował :)
    Wykluczone :-)

    Maciek

  • 5. Data: 2003-09-12 09:31:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 11 Sep 2003, Maciek wrote:
    [...]
    >+ Teraz został jeszcze problem wyceny - jak to legalnie zrobić nie
    >+ zatrudniając rzeczoznawcy?

    ...przekonująco dla US :>
    Nie, nie żartuję :(
    Dla porządku: w ustawie zapisano "na grudzień poprzedniego
    roku" !
    Ja swojego czasu zarchiwizowałem ceny elementów z cenników
    hurtowni.
    Przejrzyj archiwum... jakbyś tak odkupił komputer identyczny
    z twoim od kolegi (będącego osobą fizyczną) to co by się
    stało ? ;)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 6. Data: 2003-09-12 22:31:28
    Od: Maciek Bartnik <m...@p...com>

    Dnia 2003-09-12 11:31, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
    > ...przekonująco dla US :>
    > Nie, nie żartuję :(
    > Dla porządku: w ustawie zapisano "na grudzień poprzedniego
    > roku" !
    Właśnie tak czytałem o tym grudniu i oczom nie wierzyłem - przecież mój
    komputer rok temu był wart majątek i między innymi stąd dylemat.
    > Ja swojego czasu zarchiwizowałem ceny elementów z cenników
    > hurtowni.
    No to świetnie. Nie chciałbyś ich udostępnić? :-)
    > Przejrzyj archiwum... jakbyś tak odkupił komputer identyczny
    > z twoim od kolegi (będącego osobą fizyczną) to co by się
    > stało ? ;)
    Niby nic, ale jeśli od tego kolegi kupię jeszcze dwie drukarki, ups'a,
    switcha i co tam jeszcze sobie przypomnę, to się okaże, że prowadzi on
    nielegalną hurtownię sprzętu komputerowego ;-)

    Maciek

  • 7. Data: 2003-09-12 23:01:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 13 Sep 2003, Maciek Bartnik wrote:
    [...]
    >+ > Ja swojego czasu zarchiwizowałem ceny elementów z cenników
    >+ > hurtowni.
    >+ No to świetnie. Nie chciałbyś ich udostępnić? :-)

    Z grudnia 2001 r ??
    Inna sprawa, że niewielkie archiwum z różnych okresów
    trzymam na HDD. Poślij maila na Reply-To, żebym nie
    zapomniał :)

> [...]
    >+ switcha i co tam jeszcze sobie przypomnę, to się okaże, że prowadzi on
    >+ nielegalną hurtownię sprzętu komputerowego ;-)

    Na *nic* z tych rzeczy nie masz rachunków/faktur ??

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 8. Data: 2003-09-15 19:53:04
    Od: "Grażyna" <r...@p...onet.pl>

    > ...przekonująco dla US :>
    > Nie, nie żartuję :(
    > Dla porządku: w ustawie zapisano "na grudzień poprzedniego
    > roku" !

    ponieważ jestem w podobnej sytuacji, czy mógłbyś podać, która to ustawa i
    art.
    pozdr
    Grażyna

  • 9. Data: 2003-09-16 08:21:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 15 Sep 2003, Grażyna wrote:

> [...]
    >+ > roku" !
    >+
    >+ ponieważ jestem w podobnej sytuacji, czy mógłbyś podać, która

    No przecież o podatku dochodowym osób fizycznych:
    ++++++++++
    Art. 22g. 1. Za wartość początkową środków trwałych oraz wartości
    niematerialnych i prawnych, z uwzględnieniem ust. 2-18, uważa się:

    1) w razie nabycia w drodze kupna - cenę ich nabycia,
    8. Jeżeli nie można ustalić ceny nabycia środków trwałych lub ich części
    nabytych przez podatników przed dniem założenia ewidencji lub sporządzenia
    wykazu, o których mowa w art. 22n, wartość początkową tych środków
    przyjmuje się w wysokości wynikającej z wyceny dokonanej przez podatnika,
    z uwzględnieniem cen rynkowych środków trwałych tego samego rodzaju z
    grudnia roku poprzedzającego rok założenia ewidencji lub sporządzenia
    wykazu oraz stanu i stopnia ich zużycia.
    ---------

    Zeznaję że tam jest "jeśli nie można ustalić" - czego sam
    swojego czasu nie doczytałem :>, bo zamiast wyceniać miałem
    wziąć wartości z faktur zakupu.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)