  • 11. Data: 2003-10-17 20:47:39
    Temat: Re: wprowadzanie środków trwałych
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 17 Oct 2003, Maciek Bartnik wrote:
    [...]
    >+ Co wpisuje się w EŚT jako datę nabycia i dokument stwierdzający nabycie?

    Ja wpisałem protokół produkcji. Z chęcią poczytam komentarzy...

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 12. Data: 2003-10-18 14:39:23
    Od: "Witek M." <w...@g...pl>

    > Co to za zwierz ? :)

    Nie widziałeś nigdy tabel amortyzacyjnych???? Ewidencja środków trwałych w
    zasadzie jest najmniej istotna. Masz OT i stosowny wpis do EST. W TA masz
    wykaz ST z podziałem na grupy i dalej: wart. początkową, dotychczasowe
    umorzenie, wartość netto, stawkę i w 12-tu kolumnach rozpisane odpisy
    miesięczne dla każdego środka. Podsumowanie kolumn to miesięczny odpis
    amortyzacyjny, a to podsumowane rocznie daje roczne umorzenie. W EST
    wpisujesz ST w chwili przyjęcia, w TA wpisujesz miesięczną amortyzację od
    m-ca następnego. Wszystko to ładne i przejrzyste. EST z tego co widywałem
    zawierała mało istotone wpisy z podatkowego pkt widzenia (no.. prócz daty
    przyjęcia może).

    Witek

  • 13. Data: 2003-10-19 12:38:17
    Od: "Ryszard G." <r...@p...fm>

    Użytkownik "Witek M." <w...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zawierała mało istotone wpisy z podatkowego pkt widzenia (no.. prócz daty

    Wątek dotyczy PKPiR.
    Wg ustawy, ewidencja środków trwałych jest połączeniem ewidencji i tabeli
    amortyzacyjnej i powinna ona wystarczyć do ustalenia miesięcznych i rocznych
    odpisów amortyzacyjnych a także do ustalenia aktualnej wartości początkowej
    środka trwałego i jego dotychczasowego umorzenia.
    Ewidencja ta jest przepisywana na kolejny rok do nowego tomu, chyba że zawiera
    rubryki dotyczące kilku lat.

    Przyznam się jednak, że tabela amortyzacyjna jest urządzenie wygodnym i sam ją
    stosuję a wpisy do ewidencji środków trwałych na kolejne tata robię na jej
    podstawie.

    wyciąg z ustawy PDOF
    [ ]
    Art. 22n.
    [ ]
    2. Podatnicy prowadzący podatkową księgę przychodów i rozchodów są
    obowiązani do prowadzenia ewidencji środków trwałych oraz wartości
    niematerialnych i prawnych, zawierającej, z zastrzeżeniem ust. 3, co najmniej:
    1) liczbę porządkową,
    2) datę nabycia,
    3) datę przyjęcia do używania,
    4) określenie dokumentu stwierdzającego nabycie,
    5) określenie środka trwałego lub wartości niematerialnej i prawnej,
    6) symbol Klasyfikacji Środków Trwałych,
    7) wartość początkową,
    8) stawkę amortyzacyjną,
    9) kwotę odpisu amortyzacyjnego za dany rok podatkowy i narastająco za
    okres dokonywania tych odpisów, w tym także, gdy składnik majątku był
    kiedykolwiek wprowadzony do ewidencji (wykazu), a następnie z niej
    wykreślony i ponownie wprowadzony,
    10) zaktualizowaną wartość początkową,
    11) zaktualizowaną kwotę odpisów amortyzacyjnych,
    12) wartość ulepszenia zwiększającą wartość początkową,
    13) datę likwidacji oraz jej przyczynę albo datę zbycia.

    pozdrawiam
    Ryszard

  • 14. Data: 2003-10-19 19:20:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 18 Oct 2003, Witek M. wrote:

    >+ > Co to za zwierz ? :)
    >+
    >+ Nie widziałeś nigdy tabel amortyzacyjnych????

    Ryszard już objaśnił :)

    >+ Ewidencja środków trwałych w zasadzie jest najmniej istotna.

    Zawsze mówię że księgowi z PK to mają dziwne podejście ;) :)
    A to powiadają że EŚT jest mało istotna, a to że EW nie ma... ;)

    >+ Masz OT

    To jeszcze wyłóż co to OT, tak "dla zaspokojenie ciekawości" :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)