  • 1. Data: 2006-11-09 08:56:06
    Temat: wpis do rejestru DG a składka zdrowotna
    Od: "doktorynka" <nic z tego@bez.adresu.pl>

    Wpis do rejestru Dg dostałam 15 października.
    Działalność zaczęłam 2 listopada.
    Czy muszę wpłacić składkę zdrowotną za październik? I całą?
    Czytałam gdzieś, że dla NFZ początek działalności = moment rejestracji DG
    (a nie jej faktyczny początek)! A ja w październiku nie korzystałam z usług
    NFZ. Wrrr... złodziejstwo.

  • 2. Data: 2006-11-09 11:13:52
    Temat: Re: wpis do rejestru DG a składka zdrowotna
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 9 Nov 2006, doktorynka wrote:

    > Wpis do rejestru Dg dostałam 15 października.
    > Działalność zaczęłam 2 listopada.

    ...znaczy wcześniej nie dokonałaś czynności świadczącej o "prowadzeniu"
    i rejestrowałaś do US i ZUS z dniem 2.XI?

    > Czy muszę wpłacić składkę zdrowotną za październik? I całą?
    > Czytałam gdzieś, że dla NFZ początek działalności = moment rejestracji DG

    Na jakiej podstawie?
    wKF: sam rozpoczynałem DG po terminie zadeklarowanym. Ale to było jakiś
    czas temu :) Uważam że nie ma podstaw do takiego poglądu jak
    podajesz - rozpoczęcie DG to rozpoczęcie, a nie jego zamiar.

    > (a nie jej faktyczny początek)! A ja w październiku nie korzystałam z usług
    > NFZ.

    Akurat *to* jest bez znaczenia!

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2006-11-09 11:48:45
    Od: "doktorynka" <nic z tego@bez.adresu.pl>

    > ...znaczy wcześniej nie dokonałaś czynności świadczącej o "prowadzeniu"
    > i rejestrowałaś do US i ZUS z dniem 2.XI?

    Dokladnie. Wpis do rejestru - 15 pazdz. Data rozpoczecia - 2.11.

    > Na jakiej podstawie?

    Ano, w Rzeczp. moja firma napisano, ze dla NFZ , czas prowadzenia
    dziaialnosci lcizy sie od wpisu do rejestru do wykreslenia z niego.

  • 4. Data: 2006-11-09 11:51:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 9 Nov 2006, doktorynka wrote:

    > Ano, w Rzeczp. moja firma napisano, ze dla NFZ , czas prowadzenia
    > dziaialnosci lcizy sie od wpisu do rejestru do wykreslenia z niego.

    Masz datę artykułu?

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2006-11-09 11:58:13
    Od: "doktorynka" <nic z tego@bez.adresu.pl>

    Już podaje - Moja Firma, 7 sierpnia 2006. tekst "Z mysla o zdrowiu i
    przyszlej emeryturze"

    PS.

    Wpis do rjeestru znaczy: dzien, gdy Um wyrazil zgode na orzpoczecie przeze
    mnie DG. Natomiast rozpoczecie, zarowno w UM, US, jak i ZUS, zostalo
    oficjalnie zatiwerdzone na 2.11.

  • 6. Data: 2006-11-09 17:56:54
    Od: "WojtekPL" <logo[USUN_TO]@op.pl>

    Użytkownik "doktorynka" <nic z tego@bez.adresu.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Wpis do rjeestru znaczy: dzien, gdy Um wyrazil zgode na orzpoczecie przeze
    > mnie DG. Natomiast rozpoczecie, zarowno w UM, US, jak i ZUS, zostalo

    http://www.zus.pl/niusy/rozp_dzalalnosci.pdf

    może to wyjaśni... żródło raczej :-) wiarygodne

    WojtekPL

  • 7. Data: 2006-11-09 18:24:51
    Od: "doktorynka" <nic z tego@bez.adresu.pl>

    A jednak zlodziejstwo:

    Ministerstwo Zdrowia stwierdza: składkę zdrowotną wpłacić trzeba -
    niezależnie od tego, czy firma działa czy nie. Dla ministerstwa ważny jest
    moment wpisu do rejestru przedsiębiorców. Od tej chwili każdy składki płacić
    musi, a przestaje dopiero w chwili wykreślenia z rejestru. Inne podejście do
    sprawy ma ZUS, który dopuszcza czasowe niepłacenie składek, gdy firma w
    danym okresie nie osiągała przychodów. Przedsiębiorca może - zgodnie z
    prawem - nie płacić składek na ubezpieczenie zdrowotne oraz społeczne jednak
    pod warunkiem wyrejestrowania się z ubezpieczeń! Ci, którzy tego nie
    zrobili, mogą spodziewać się "premii" w postaci odsetek karnych za zwłokę.

  • 8. Data: 2006-11-09 20:43:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 9 Nov 2006, doktorynka wrote:

    > Już podaje - Moja Firma, 7 sierpnia 2006. tekst "Z mysla o zdrowiu i
    > przyszlej emeryturze"

    Nie mam. Może w zaprzyjaźnionej firmię będą mieli :), jak nie dali
    na rozpałkę.
    IMO - nieuzasadnione, ale dawno do ustawy o NFZ nie zaglądałem,
    przyznaję.

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2006-11-10 09:07:05
    Od: "doktorynka" <nic z tego@bez.adresu.pl>

    Ba, Godfryd, i Bankier o tym pisał :(
    Ustawe przegladalam i za Chiny Ludowe czegos takiego nie znalazlam!