  • 11. Data: 2003-09-10 17:24:08
    Temat: Re: włamanie do kiosku
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 10 Sep 2003, SDD wrote:

    >+ From: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>
    >+ > Użytkownik "Luqas" <l...@k...jest.kim.pl>
    >+ > > <ciach>
    >+ > > > właśnie zastanawia mnie sens robienia spisu z natury, bo co on może
    >+ > > > dać - przecież na jego podstawie i tak nie ocenię co zginęło

    Inna sprawa że bez tego... to masz problem.
    Niechby tylko policja złodziei złapała: o co ich oskarżysz ?
    "wzięliśmy tylko 2 paczki papierosów, to jest wykroczenie
    a nie przestępstwo" ;) [uprzedzam: naciągam :), bo włamanie
    to *osobne* przestępstwo - ale co *tobie* z tego...]
    [...]
    >+ > > Przepraszam, moze zle zrozumialem, ale chce Pan to
    >+ > > zaksiegowac szacujac wielkosc szkody "na oko"???
    >+ >
    >+ > A co tu jest do ksiegowania ? Jakis "magazyn" był prowadzony ?
    >+ >
    >+ > Karol
    >+ >
    >+ A w kiosku to nie ma towarów handlowych ?????

    Załóżmy że są. I co dalej ? ;)

    Zeznaję że *mam* koncepcję :) jeśli chodzi o remanent właśnie,
    ale postanowiłem poczytać co chcesz *księgować* - bo zdziwienie
    Karola może być uzasadnione :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 12. Data: 2003-09-10 20:36:12
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

> [...]
    >
    > Zeznaję że *mam* koncepcję :) jeśli chodzi o remanent właśnie,
    > ale postanowiłem poczytać co chcesz *księgować* - bo zdziwienie

    Czyli cos jest na rzeczy :-)
    Ja nie mam zadnej koncepcji co do tego jak sporzadzic ten remanent dla
    potrzeb policji/ubezpieczyciela, czyli ustalic co zostało skradzione.
    Analiza sprzedazy i zakupow poczawszy od ostatniego remanentu ?

    Karol

  • 13. Data: 2003-09-10 21:29:03
    Od: "Dariusz Stefan" <s...@S...post.pl>

    Użytkownik "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    > Ja nie mam zadnej koncepcji co do tego jak sporzadzic ten remanent dla
    > potrzeb policji/ubezpieczyciela, czyli ustalic co zostało skradzione.
    > Analiza sprzedazy i zakupow poczawszy od ostatniego remanentu ?

    pozwól, że zacytuję tytuł innego postu : Lo boze moj...
    jeżeli chcesz podać wartość skradzionego towaru dla potrzeb
    policji/ubezpieczyciela czy wreszcie jako dowód
    dla organów podatkowych (w momencie zakwestionowania
    Twoich zeznań podatkowych) to jak to możesz zrobić
    inaczej niż poprzez spis z natury po włamaniu ?????

    Darek SP2BZW

  • 14. Data: 2003-09-10 22:04:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 10 Sep 2003, Karol wrote:

> [...]
    >+ > Zeznaję że *mam* koncepcję :) jeśli chodzi o remanent właśnie,
    >+ > ale postanowiłem poczytać co chcesz *księgować* - bo zdziwienie

    Oczywiście :)
    Przyznaję ze nie bardzo wiem co należałoby księgować...
    No chyba że ktoś prowadzi *urzędowy* magazyn na KPiR
    - ale to chyba tylko jak nie ma nic lepszego do roboty.

    >+ Ja nie mam zadnej koncepcji co do tego jak sporzadzic ten remanent dla
    >+ potrzeb policji/ubezpieczyciela, czyli ustalic co zostało skradzione.

    Ależ *tego* to ja nie obiecywałem ;) !
    Zeznam że jak dla mnie to remanent ma sens ze względu na
    tematykę grupy: ponieważ dla podatku (ale NIE dla zaliczki)
    towar handlowy jest własnością prowadzącego DG, to o ile
    "normalnie" zaliczki jakoś tam powinny przystawać do
    należnej części podatku - po stracie spowodowanej kradzieżą
    powinna pojawić się mierzalna rozbieżność (o tyle o ile
    ukradli). I remanent pozwoli "skorygować" stan *dochodów*
    do uwzględnienia straty z kradzieży (:) (znaczki dwa :))
    Skutkiem ubocznym jest zmniejszenie prawdopodobieństwa
    postawienia zarzutu że "naciągnął później inne rzeczy
    [typu: 'lewa sprzedaż'] na konto złodziei" :)

    >+ Analiza sprzedazy i zakupow poczawszy od ostatniego remanentu ?

    Nie, takich pomysłów nie miałem :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 15. Data: 2003-09-10 22:08:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 10 Sep 2003, Dariusz Stefan wrote:

> [...]
    >+ Twoich zeznań podatkowych) to jak to możesz zrobić
    >+ inaczej niż poprzez spis z natury po włamaniu ?????

    Jeśli prowadzący DG nie wie co miał *przed włamaniem*
    (a z postu wynika że *nie wie*) to *nic* (IMHO) nie
    ustali - i tu Karol ma rację. Poniósł stratę w nieokreślonej
    wysokości - jego pech.
    Ale to nie wyklucza skorygowania jego *dochodu*
    do wartości określonej - remanentem właśnie :)
    Żeby była jasność: IMO (prowadzę KPiR :)) fakt że wskutek
    kradziezy nie jest znana strata *ani* zysk właściciela
    nie oznacza że nie można poznać *różnicy* między
    dochodem a sumą kosztów i stratą - czyli dochodu właśnie :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 16. Data: 2003-09-11 06:44:47
    Od: "Karol" <a...@W...onet.pl>

> [...]
    > Twoich zeznań podatkowych) to jak to możesz zrobić
    > inaczej niż poprzez spis z natury po włamaniu ?????

    Mozesz rozwinac. Z wiedzy jaka posiadam wynika, ze po sporzadzeniu spisu z
    natury bede tylko wiedzial ile towaru mam, a nie ile mi ukradziono. To
    jest "kiosk" a nie handel jedna sztuka towaru tygodniowo. Napisz mi schemat
    przeprowadzenia inwentaryzacji w "kiosku" prowadzonym na KPiR, ktory pozwoli
    ustalic ubytki i straty w zakupionym towarze, z uwzglednieniem dotychczasowej
    sprzedaży.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 17. Data: 2003-09-11 08:30:29
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "Dariusz Stefan" <s...@S...post.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Twoich zeznań podatkowych) to jak to możesz zrobić
    > inaczej niż poprzez spis z natury po włamaniu ?????

    Podpisujacy sie jako Kris ma racje...

    Spis z natury towarow NIC NIE DA..nie da zadnych dowodow.

    Do tego by dal, musialby byc spis przed wlamaniem i po wlanamiu..
    a do tego musialby wiedziec ze mu sie wlamia...

    Kiosk na KPiR to nie firma na Ksiegach Handlowych i nie ma nawet w
    komputerze
    "stanu magazynu". Marza na rozne towary jest rozna i wacha sie od prawie
    40% (zapalki i rozne male drobiazgi) poprzez 18-22 (prasa i rozne inne
    towary czestego uzytku)
    (9-13%) papierosy inne (np karty POP) az do ok 2-5 % (bilety znaczki
    pocztowe).

    Mozna oszacowac srednia marze na podstawie ubieglego roku i to prawie
    wszystko...
    Nie znajac sredniej marzy nie mona na podstawie obrotu wyznaczyc wartosci
    towarow.
    To sa zbyt zblizone wartosci i nieznaczne bledy oszacowania dja duze bledy.

    Boguslaw

  • 18. Data: 2003-09-11 09:35:30
    Od: "Kris Anrod" <anrod[WYTNIJ_TO]@wp.pl>

    > Podpisujacy sie jako Kris ma racje...

    nie może być inaczej ;)

    ale wracając do tematu i mojego pytania
    straty zostały oszacowane na ok 1300zł (to dzięki temu że wartościowy
    towar jest zabierany codziennie)
    Policja była i spisała protokół, jest ubezpieczenie.
    czy jeżeli ubezpieczyciel wypłaci ubezpieczenie to bedzie je trzeba
    wpisać jako przychód??
    głównie o odpowiedź na to pytanie mi chodziło.

    pozdrawiam,
    Kris

  • 19. Data: 2003-09-11 10:36:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 11 Sep 2003, it was written:
    [...]
    >+ Policja była i spisała protokół, jest ubezpieczenie.
    >+ czy jeżeli ubezpieczyciel wypłaci ubezpieczenie to bedzie je trzeba
    >+ wpisać jako przychód??
    >+ głównie o odpowiedź na to pytanie mi chodziło.

    A ustawy jeszcze nigdy nie czytałeś ? ;) (polecam - bez żartów !)

    ++++++++
    Art. 21. 1. Wolne od podatku dochodowego są:
    3) otrzymane odszkodowania, jeżeli ich wysokość lub zasady ustalania
    wynikają wprost z przepisów odrębnych ustaw lub przepisów wykonawczych
    wydanych na podstawie tych ustaw, z wyjątkiem:
    e) odszkodowań za szkody dotyczące składników majątku związanych
    z prowadzoną działalnością gospodarczą,
    4) kwoty otrzymane z tytułu ubezpieczeń majątkowych i osobowych,
    z wyjątkiem:

    a) odszkodowań za szkody dotyczące składników majątku związanych
    z prowadzoną działalnością gospodarczą [...]
    -------

    Po prostu: z tego tytułu że w rozliczenie idzie ci *strata*
    (obniża podatek) to odszkodowanie ją rekompensujące idzie
    w przychód.
    W efekcie - jeśli dostaniesz 100% odszkodowania to podatek
    zapłacisz dokładnie taki sam jakby włamania nie było
    - nie licząc 0,25% obrotu liczącego się do RiR.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 20. Data: 2003-09-11 11:16:19
    Od: "Kris Anrod" <anrod[WYTNIJ_TO]@wp.pl>

    dzięki za odpowiedź

    > - nie licząc 0,25% obrotu liczącego się do RiR.

    mógłbyś jaśniej - niestety nie wiem o co chodzi.

    a jak to będzie wyglądało z Vat-em?

    Kris