  • 11. Data: 2004-05-06 19:13:35
    Temat: Re: vat-7 ale chamstwo
    Od: "pisarz" <q...@q...co>

    > to nie legalne zadac takich statystyk
    wykaż tą nielegalność

    > skoro nie odliczamy vat , to co kogo to obchodzi
    MF to obchodzi, uważam, że dywagacje 'Tom N' są zasadne

    > , moze ci idioci z MF wpowadza rubryke w deklaracji vat 7 , np.
    > vat od paliwa kupionego np. na stacji orlenu!!!!!!!!!!!!!!!
    a kto im tego zabroni? Jeśli nawet TK przyzna rację składającemu wniosek o
    stwierdzenie przekroczenia kompetencji to pewnie wiesz, że procedury trwają,
    a do tego czasu trzeba wypełniać te bezsensowne rubryki.
    Darek

  • 12. Data: 2004-05-06 19:16:41
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    A co tam się pytają?

  • 13. Data: 2004-05-06 19:19:14
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "news.tpi.pl" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    > to nie legalne zadac takich statystyk skoro nie odliczamy vat , to co
    kogo
    > to obchodzi , moze ci idioci z MF wpowadza rubryke w deklaracji vat 7 ,
    np.
    > vat od paliwa kupionego np. na stacji orlenu!!!!!!!!!!!!!!!

    Też sądzę, że jest to nielegalne - MF nie ma delegacji do takich żądań
    (chyba, że ma) i nie ma to wpływu na wysokość podatku (chyba, że ma), więc
    nie sądzę, abym musiał te rubryki wypełniać.

    Pzdr,
    BaLab

  • 14. Data: 2004-05-06 19:45:37
    Od: "Piotr" <p...@p...pl>

    wypada kontynuować temat :)

    czyli nasuwa się proste pytanie:

    Czy dokumenty za paliwko itd. muszą być księgowane do rejestru vat zakupu ?
    np. te z kilometrówki ;)

    Piotr

  • 15. Data: 2004-05-06 19:56:30
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello 'Tom,

    Thursday, May 6, 2004, 8:00:39 PM, you wrote:

    > Będą mieli dane, do pochwalenia się, ile to budżet na paliwie zarobił.
    > Powinni dołożyć jeszcze pole na wpisanie podatku naliczonego od paliw,
    > podlegającego odliczeniu -- tak na przyszłość, ile jeszcze można zedrzeć.

    A ja podejrzewam coś całkiem innego - spodziewają się, że przepis o
    zakazie odliczania może paść i to z wielkim hukiem - chcą wiedzieć,
    jaką kasę szukować na przyszłe zwroty VAT...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 16. Data: 2004-05-06 21:20:51
    Od: "Atomek" <l...@p...W.Y.T.N.I.J.onet.pl>

    > A ja podejrzewam coś całkiem innego - spodziewają się, że przepis o
    > zakazie odliczania może paść i to z wielkim hukiem - chcą wiedzieć,
    > jaką kasę szukować na przyszłe zwroty VAT...

    ==================
    mysle ze to bylo tak. Opracowali sobie deklaracje zeby dowiedziec sie ile
    tym wspanialym posunieciem dostarczyli budzetowi kasy, tylko ze w ostaniej
    chwili zmienili im ustawe i teraz jak sprzedamy auto po 6-ciu miesiacach to
    jest to zwolnione z vatu i zarabiamy jak drut 5000 - a przedtem w pierwszej
    wersji ustawy -cale bylo opodatkowane. Tak wiec troche im te rachunki prawdy
    nie powiedza. Wydaje sie tez ze to zwolnienie z vatu tez dlugo nie
    pociagnie.
    Atomek

  • 17. Data: 2004-05-06 21:30:50
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Piotr" <p...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > czyli nasuwa się proste pytanie:
    >
    > Czy dokumenty za paliwko itd. muszą być księgowane do rejestru vat zakupu

    + Art.109. 3. Podatnicy (...) są obowiązani prowadzić ewidencję zawierającą:
    + kwoty określone w art. 90, dane niezbędne do określenia przedmiotu i
    + podstawy opodatkowania, wysokość podatku należnego, kwoty podatku
    + naliczonego obniżające kwotę podatku należnego oraz kwotę podatku
    + podlegającą wpłacie do urzędu skarbowego lub zwrotowi z tego urzędu oraz
    + inne dane służące do prawidłowego sporządzenia deklaracji podatkowej (...)

    Czyli jeśli jest to potrzebne do sporządzenia deklaracji (a jest), to trzeba
    rejestrować w ewidencji VAT!

    Pzdr,
    BaLab

  • 18. Data: 2004-05-07 21:07:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 May 2004, news.tpi.pl wrote:

    >+ to nie legalne zadac takich statystyk skoro nie odliczamy vat

    Wydaje mi się że źle postawiłeś sprawę: IMHO dowolne żądanie danych
    jest legalne, o ile byłoby robione przez GUS - obowiązek statystyczny,
    takoż tajemnica statystyczna i te rzeczy...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)