  • 1. Data: 2003-06-15 10:18:29
    Temat: użyczenie
    Od: "MT" <m...@p...onet.pl>

    Witam,
    Prowadzę działalność w formie s.c. użyczyłem jeden pokój ze swojego
    mieszkania na siedzibę spółki - wiem, że mogę wydatki (czynsz, energia)
    proporcjonalnie włozyć w koszty. Proszę o podpowiedź czy księgować to na
    podstawie dowodu wewnętrznego?? Prowadzę KPiR.
    Drugą sprawą jest telefon komórkowy (faktury przychodzą na moją poprzednią
    działalność, bo nie mogę go przerejestrować) ale został wniesiony do
    spółki - czy w tym wypadku VAT mogę odpisać?? I czy księgować na podstawie
    tych faktur które przychodzą??
    Dziękuję bardzo,
    Pozdrawiam
    Monika

  • 2. Data: 2003-06-15 10:38:48
    Temat: Re: użyczenie
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik "MT" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    | Witam,
    | Prowadzę działalność w formie s.c. użyczyłem jeden pokój ze swojego
    | mieszkania na siedzibę spółki

    a PCC opłaciłaś?

  • 3. Data: 2003-06-15 10:47:57
    Od: "MT" <m...@p...onet.pl>

    Bez obaw ;)).
    A moje pytanie nadal bez odpowiedzi.
    Monika

  • 4. Data: 2003-06-15 19:28:05
    Od: "oporek2" <o...@p...onet.pl>

    W artykule bchh5j$bp5$...@n...onet.pl,
    niejaki(a): MT z adresu <m...@p...onet.pl> napisał(a):
> [...]
    > energia) proporcjonalnie włozyć w koszty. Proszę o podpowiedź czy
    > księgować to na podstawie dowodu wewnętrznego?? Prowadzę KPiR.
    IMVHO tak , z tym że do dowodu powinny być wpięte oryginały dowodów
    poniesienia kosztów bo tylko na ich podstawie można sporządzić dowód
    wewnętrzny . Oczywiście nie ma mowy o odliczeniu podatku VAT .
> [...]
    > wniesiony do spółki - czy w tym wypadku VAT mogę odpisać?? I czy
    > księgować na podstawie tych faktur które przychodzą??
    Można księgować (DW , refaktura) tylko na podstawie faktur dla istniejącego
    podmiotu .
    Proponuję jednak podejść do tego ze szczyptą niepewności ;)

    Pozdrawiam
    oporek2

  • 5. Data: 2003-06-16 06:36:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 15 Jun 2003, oporek2 wrote:

    >+ W artykule bchh5j$bp5$...@n...onet.pl,
    >+ niejaki(a): MT z adresu <m...@p...onet.pl> napisał(a):
    [...]
    >+ > Drugą sprawą jest telefon komórkowy (faktury przychodzą na moją
    >+ > poprzednią działalność, bo nie mogę go przerejestrować)

    Z ciekawości: dlaczego się nie da ?

    >+ > ale został wniesiony do spółki [...]
    >+ Można księgować (DW , refaktura) tylko na podstawie
    >+ faktur dla istniejącego podmiotu .

    Tak w ogóle to zwróciłeś uwagę na ciekawy problem: czy "monikat"
    czasem nielegalnie nie prowadzi działalności przyjmując *bieżące*
    faktury (można by przełknąć jakąś zaległą) na już wyrejestrowany
    podmiot !

    >+ Proponuję jednak podejść do tego ze szczyptą niepewności ;)

    :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2003-06-16 09:12:34
    Od: "MT" <m...@p...onet.pl>

    Witam,
    Ja napewno nie prowadzę tej działalności ;), bo pytam dla kolegi. On jest
    prawnikiem to chyba wie co robi.
    Tamta firma nie jest wyrejestrowana, tylko zamieniła się w obecną spółkę
    cywilną. Nie wiem jak to wygląda od strony prawnej. Tam była jednoosobowa
    działalność gospodarcza a teraz są dwie działalności bo jest dwóch
    wspólników, ale firma ma inną nazwę.
    Co do pytanie o przerejestrowanie telefonu - został w lutym zakupiony w
    promocji i w związku z tym przez chyba 3 m-ce nie można było wprowadzić
    żadnych!!!! zmian. Beznadziejna głupota operatora!!
    Pozdrawiam i dziękuję
    Monika